Gå til innhold

Thoroughbred & Palomino

HAGA2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thoroughbred er bedre enn Palomino , nyere teknologi.. =)

E tror nforce hovedkort låser opp multiplayeren på Thoroughbred

Palomino bruker 1.75volt

Thoroughbred 1.65volt lager mindre varme.

dessuten er jo prisen nesten den samme på både T-bred og palomino.

-------------------

P4 2400MHZ @ 2900MHZ

TwinMoS 512mb ddr @ 404mhz 2cl

Gigabyte 667 PrO

WD 80gb 8 cache

IBM 80gb 2 cache

Creative SB 5.1 Live

Creative GF4 ti4600 @ 325/733 15K @ 3d mark2001se

HyunDai 19" P910+

--------------------

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en XP2000+ idag på komplett. "Er det T.Bred", spurte jeg.

"Jada!", svarte han. Stolte på han, men sjekket for sikkerhetsskyld

når jeg kom hjem. Koden viste at det var Palomino, ifølge dette:

2000+

Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX2000DMT3C, that's a Palomino.

TBredA: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DKT3C, that's a Thoroughbred A.

TBredA/B: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DUT3C, that could be either a Thoroughbred A or Thoroughbred B. The only way to distinguish between the two is by the stepping code.

All TBredAs have a stepping code which ends in "A," like "AIUGA." All TBredBs have a stepping code which ends in "B," like "AIUGB."

There's two listed TBredA types in the AMD techdoc. One uses 1.6V, the other uses 1.65V. The TBredB is solely 1.6V.

If you've determined a CPU is a TBredB, if you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB.

If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB.

Noen som vet om det er hold i dette?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også en XP 2000+ Tbred, men fikk en palomino, med kode AX2000DMT3C var det vel. Ble bestilt på nettet, jeg leverte den inn igjen og venter nå på en ny Tbred. Feilplukk/ombytting fra Komplett/Norek var forklaringen...hm...

Lenke til kommentar

Den nye batcen ("nyhet") med tbred 2100 hos PSdata ser ut til å være OK. Fikk min i går, var AIUHB stepping. Satte bare fsb til 166 og Vcore til 1,7 etter installasjon. Den identifiseres som XP2700+ og idler på 50C med en liten Glacial-vifte.

Kan være lurt å sjekke steppingen og i butikken. Vistnok forskjell på Jxxxx og Axxxx

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en XP2000+ idag på komplett. "Er det T.Bred", spurte jeg.

"Jada!", svarte han. Stolte på han, men sjekket for sikkerhetsskyld

når jeg kom hjem. Koden viste at det var Palomino, ifølge dette:

2000+  

Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX2000DMT3C, that's a Palomino.  

TBredA: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DKT3C, that's a Thoroughbred A.  

TBredA/B: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DUT3C, that could be either a Thoroughbred A or Thoroughbred B. The only way to distinguish between the two is by the stepping code.  

All TBredAs have a stepping code which ends in "A," like "AIUGA." All TBredBs have a stepping code which ends in "B," like "AIUGB."  

There's two listed TBredA types in the AMD techdoc. One uses 1.6V, the other uses 1.65V. The TBredB is solely 1.6V.  

If you've determined a CPU is a TBredB, if you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB.  

If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB.

Noen som vet om det er hold i dette?

Hvor fant du dette?? Jeg skal nemlig kjøpe meg en XP1800 på Komplett.no og det skal være T-Bred, men det er greit å være sikker :)

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere her har Thoroughbred mindre varmeutvikling og strømforbruk enn Palomino.

Dette skyldes at førstnevnte lages med .13 micron produksjonsprosess, mot Palominos eldre .18 micron.

Mao - delene i en Thoroughbred er fysisk mindre enn delene i en Palomino.

Legger til - uten å være for sikker - at jeg har vært av den oppfatning at Thoroughbred ikke kommer i utgaver lavere enn XP2100.

Lenke til kommentar

AMD lager og T-bred i xp1700+ og xp1800+

Veldig mange på overclockers.com som har fått tak i slik fra en plass som heter Newegg. De har klokket de skikkelig opp i mente for å si det sånn (bare med luftkjøling).

Jeg bestilte min T-bred 2100 fra PS-data nå. Håper jeg får den med den beste steppingen. Visstnok skal AIUHB være den beste. Særlig den som er produsert i uke 48 i 2002.

Til opplysning er det også slik at XP2000+ og XP2001+ kan være både T-bred a og b revisjon. Selv om den har en AXDA21000DUT3C på seg.

Hvis steppingen ender på en A - (eks: AIUHA, ARIOA) er det en t-bred revisjon A (samme som den som kom først XP2200).

Her står noe som også kan være av interesse angående t-bred:

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.p...threadid=144965

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.p...threadid=144965

Lenke til kommentar

Hvor fant du dette?? Jeg skal nemlig kjøpe meg en XP1800 på Komplett.no og det skal være T-Bred, men det er greit å være sikker :)

Dette er hentet fra overclocker.com

"How To Tell Them Apart...":http://www.overclockers.com/tips00173/

Takker og bukker :woot:

Lenke til kommentar

Og til deg zn00ker - Komplett har begge deler. Både T-bred a og b. Jeg har prøvd å få de til å plukke ut en av de rette til meg, men de vil ikke gjøre det. Blir for vanskelig sier de...

Var også på butikken i Trondheim, men de hadde bare Palomino.

Lenke til kommentar
Og til deg zn00ker - Komplett har begge deler. Både T-bred a og b. Jeg har prøvd å få de til å plukke ut en av de rette til meg, men de vil ikke gjøre det. Blir for vanskelig sier de...

Var også på butikken i Trondheim, men de hadde bare Palomino.

Komplett.no har kun XP1800+ m/ T-BredA.. Før hadde de både T-BredA og Palomino..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...