verwooks Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Har satt opp 2 500giga samsung spinpoint SATA2 3GB disker i raid1. Når jeg kjører HDtune får dårlig hastighet? Dette skulle vel mere ligge på 300MB/sec? Og spørsmålet er jo hva det burde være i RAID1 da? Det dobbelte? Hovedkortet jeg har er EVGA 680i SLI Verisjon A-1. Har installert drivere og alt. Edit: Her er et bilde Endret 2. november 2007 av shivac Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Ingen av dagens hardisker greier 300 mb/s. Hovedkortet og disken kan nok kommunisere i denne hastigheten, men lese og skrive hastigheten i disken er betydelig mindre. En Raptor disk bruker SATA 150 mb/s grensesnitt. Sjekk spec på diskene dine. Regner med at max lese / skrive hastighet er ca 80-90 mb/s i optimale forhold. Mange RAID kontrollere kan begrense dette, spesielt når du skal klone dataene ved skriving. Har du testet kun lesehastigheten? Regner med du får bedre hastighet på lesing fra diskene enn på skriving til diskene dine. Endret 3. november 2007 av Digitalis Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Helt normale hastigheter det der. Ingen disker i dag som alene klarer å utnytte den båndbredden grensesnittet deres teoretisk klarer å dytte gjennom. Hadde de klart det, hadde det enkelt og greit vært for tregt grensesnitt. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Ja skjønte det etterhvert jeg også skiftet til raid1, og ligger nå på avg 140-50 ish. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) må vi heller ikke glemme at sata portene på hovedkortet bruker pci-e 1x bussen, noe som gir en max hastighet på 250MB/s til sammen i teorien... skiftet til raid1, og ligger nå på avg 140-50 ish. hadde du ikke raid 1 fra før av da? Endret 7. november 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Doh .. nei raid0 mente jeg .. litt trøtt Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 må vi heller ikke glemme at sata portene på hovedkortet bruker pci-e 1x bussen, noe som gir en max hastighet på 250MB/s til sammen i teorien... Hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 må vi heller ikke glemme at sata portene på hovedkortet bruker pci-e 1x bussen, noe som gir en max hastighet på 250MB/s til sammen i teorien... Hvor har du dette fra? det er hastigheten på pci-e 1x bussen Og sata portene bruker denne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå