Itw Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Heisann Videokameraet brenner ut DVD-er og lurer i den sammenheng på hvilke programer som takler det formatet. Testa med windows movie maker, men den ville ikke importere det formatet. Leste i tråden om videoredigerings, program med anbefalinger osv, så leste jeg noe om at windows movie maker, ikke støttet DVD formatet, så lenge man ikke hadde den dyreste dersjonen? Så jeg vurderer jo Magix movie editor, siden den er godt omtalt. Men støtter den DVD som rå materalie? Mvh ITW Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Ja, jeg har ikke hatt problem med DVD-plater (VOB-filer) som jeg har forsøkt med i Magix. Les litt også på http://nva.no Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Får ikke til og legge til Vob filer i Magix movie Edit pro 12 Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Siden du har ver. 12, har du kansje hentet programmet fra den amerikanske siden. Jeg har vært inne på div. utenlandske diskusjonssider, der ser det ut til at ver. 12 (US) ikke har samme muligheter som ver 11 (og kanskje 10) ------- Men dette er bare gjetning. Har du forsøkt å endre filnavnet til MPG ? Får du lagt inn vanlig DV-AVI ? ---- Er det NTSC-utgave du har ? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Neida får valget PAL i starten. Men det er jo bare en demo versjon så kan jo hende det er derfor? Har testet det med og endre filnavn nå, hjalp dessverre ikke stort:( Noen andre program som kan anbefales? Er litt viktig at det brenner ut resultatet til DVD. Hvordan er disse dyrere programmene og bruke? De som er mere proff, blir de også bare vanskeligere? Endret 3. november 2007 av Itw Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Kanskje du selv har svaret, når det er en demoversjon. Send meg en PM, så kan du sende en liten VOB-fil, så skal vi se om den går inn hos meg ! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Har nå lasta ned Sony Vegas movie 8, og den tar inn filmen, men den legger det første bildet i filmen inn over alt og lyden er ikke rett osv... Er jo helt håpløst med det programmet i så fall... Filmen er på 200mb neten og har uber elendig linje her så vil jo ta 1 dag og sende den... Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har vært borte i bare én type DVD-kamera. Der ble hver scene en VOB-fil, følgelig ble det bare småstubber. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Ok, her blir det 1 stor vob fil... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du kan alltids skifte format med DETTE enkle gratisprogrammet . Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Itw: Du skriver i ditt første innlegg at 'Videokameraet brenner ut DVD-er'. Nå undres jeg på om du har et DVD-kamera for 8 cm DVD-plater, eller om du brenner store DVD-plater via en annen brenner, direkte fra kamera? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Er kameraet som brenner ut småe dvd plater ja. av type Sony tar jeg ikke helt feil.. Men om jeg gjør om formatet vil jeg vell få kvalitets tap? Er det 100% sikkert at magix programmet tar .vob filer? Plages veldig, har lastet ned demoer, prøvd programmer hos kompiser, men finner ikke noen som tar .vob filer. Ikke engang Adobe Premier Pro ville ta .vob filer. Så eneste jeg ser for meg er og bestille magix om det funker? Hjelper heller ikke i noen programmer og endre navn til mpg. Får opp videoen i won movie maker, men får kun inn første klippet som er filmet... Endret 4. november 2007 av Itw Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jo, Magix tar VOB-filer. Jeg bruker ver. 11 Plus, men det går også med ver. 10 som jeg også har installert. Jeg har redigert VOB-filer fra 8 cm DVD-kamera, fra 'kjøpe-DVD' og fra DVD som jeg sjøl har laget med Pinnacle og Magix. Kopiér VOB inn på harddisk, og trekk fila fra Utforsker og inn på Timeline i programmet. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Flott blir nok til at det blir bestilt da:) Vet du fungerer det med vista? Ser også etter ett kjapt søk i prisguiden at 11 plus ikke er og finne i noen butikker? Finnes det da noen plass utenom hjemmesiden til Magix? Endret 5. november 2007 av Itw Lenke til kommentar
Akita Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Flott blir nok til at det blir bestilt da:)Vet du fungerer det med vista? Ser også etter ett kjapt søk i prisguiden at 11 plus ikke er og finne i noen butikker? Finnes det da noen plass utenom hjemmesiden til Magix? Kan bestilles her : http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=16759 Ang Vista så må du laste ned en patch fra Magix sine sider etter at du har registrert deg. Kjører magix både på XP og Vista og til nå aldri hatt en kræs eller at programmet har låst seg. Ikke noe problem med Vob filer, har satt sammen både Vob og Avi filer til en film og Magix fikser det uten noe problem. Har tidligere brukt pinnacle men det låste seg hele tiden... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Flott skal kjøpa det da:) Må ha tusen takk for all hjelp;) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Enn plus versjonen som du har er den å få kjøpt i norge? Lenke til kommentar
Akita Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Enn plus versjonen som du har er den å få kjøpt i norge? Fant pluss versjonen her: http://www.boston.no/ gå inn på software og edit så finner du begge versjonene. Har selv pluss og den største fordelen er at du har 32 spor å leke deg med :-) Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Nå er det slik at boston.no kun er importør, og selger ikke direkte til forbruker. Så du kan gå til din nærmeste forhandler, og han må kunne skaffe progr. når du sier at Boston er importør. ---- Forøvrig får Boston inn 11 Plus-versjonen 15. nov., ifølge hjemmesida. Plus-versjonen handterer bl.a. High-Definition video, har muligens bedre musikkhandtering, 3D design for tekst og bilde mm. Jeg har slett ikke prøvd så mange 'finesser'. Akita kjører både XP og Vista uten problemer skriver han. En Vista-patch til ver. 11 Plus har visstnok ikke kommet ennå. Lenke til kommentar
Akita Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Nå er det slik at boston.no kun er importør, og selger ikke direkte til forbruker. Så du kan gå til din nærmeste forhandler, og han må kunne skaffe progr. når du sier at Boston er importør. ---- Forøvrig får Boston inn 11 Plus-versjonen 15. nov., ifølge hjemmesida.Plus-versjonen handterer bl.a. High-Definition video, har muligens bedre musikkhandtering, 3D design for tekst og bilde mm. Jeg har slett ikke prøvd så mange 'finesser'. Akita kjører både XP og Vista uten problemer skriver han. En Vista-patch til ver. 11 Plus har visstnok ikke kommet ennå. Under Support - Patch dowloads - Magix support area - general patches ligger en patch for Vista. Jeg har da 11 pluss versjonen. Kjøpt igjennom expert som tok det inn fra Boston.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå