Gå til innhold

Amerikanerne HELT overlegne.

ArmenMinAU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vi noe bra fra statene? jeg er helt blank.

Vet det har vært en del opp gjennom tidene, men pr. dags dato er vel alt jeg vet hip hop og rap. mao ikke musikk jeg liker.

Egentlig må jeg si at det har komt et par gode album ut det siste året fra den generen, men jeg kan telle alt på en hånd.

Europa derimot har musikk til de grader, på samme tid er det vel Europa som har den værste musikken også. Jeg bare nevner ting som blir russe-låter, treåringer fra tyskland som synger om krokodiller, norske wannabes, og en del andre katastrofer.

Tipper det går sånn ca. opp i opp.

Lenke til kommentar

Om vi har noe bra musikk fra statene? Helt klart!

Calexico, Beirut, Nine Inch Nails, Iron & Wine, Deftones, Marilyn Manson, Team Sleep, Angelo Badalamenti, Elliot Goldenthal, Ween, Korn, Kool Keith, Bloodhound Gang, The Dust Brothers, Toto, KC and the Sunshine Band, Antony and the Johnsons og Sparklehorse, bare for å nevne noen veldig få gode artister og band.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Digger noe av de, men har ikke hørt alle. Men holder alle på forsatt?

Jeg tenker ikke på Korn og Nine inch nails, bloodhound gang, toto, marilyn manson, etc. som på artister som forsatt er aktive, men så er ikke jeg så veldig oppdatert på noen av de, har bare ikke hørt noe fra de i det siste.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på Korn og Nine inch nails, bloodhound gang, toto, marilyn manson, etc. som på artister som forsatt er aktive, men så er ikke jeg så veldig oppdatert på noen av de, har bare ikke hørt noe fra de i det siste.

Neivel? Så det holder ikke at Korn, Nine Inch Nails og Marilyn Manson har gitt ut album i år? Alle jeg nevnte er aktive fremdeles.

Lenke til kommentar

Hvilket land/verdensdel som har de beste artistene er vel en høyst subjektiv mening. Så lite poeng i å drive på å generalisere utfra de få bandene man har hørt fra de respektive verdensdelene. Jeg tror både Europa, Asia, Amerika og Afrika har flinke arister. Det gjelder bare å finne musikk man liker. Selv har jeg en salig blanding av europeiske, amerikanske og asiatiske artister i mitt musikkbiliotek. Men det er ikke akkurat som om jeg sitter og vurderer hvilken verdensdel jeg har flest artister fra. Så jeg vet jo ikke om USA eller Europa har de flinkeste artistene.

Men Europa har mange gode band. Muse for eksempel er jo helt rå på live-konsertene sine. At tre personer klarer å produsere så mye lyd og spille så bra live som de gjør er jo helt utrolig. Videre har vi band som Rammstein, Coldplay og diverse andre. Mye bra liveopptredener i Europa også gidt.

Lenke til kommentar
Har vi noe bra fra statene? jeg er helt blank.

Nine Inch Nails, The Crüxshadows, Bella Morte, The Misfits, gammel Ministry, Dropkick Murphys, Psyclon Nine, God Module, Velvet Acid Christ, Dawn of Ashes, Switchblade Symphony, Christian Death (hovedsaklig den originale inkarnasjonen med Rozz Williams), Type O Negative, Tragic Black, The Last Dance, London After Midnight, Voltaire, Emilie Autumn, Tori Amos +++

Nå er det riktignok ikke alle der som kan karakteriseres som aktive, men allikevel..

KoRn, NIN og Manson kom alle med nye album i år, Bloodhound Gang kom med ny singel tidligere i høst og Toto kom vel med nytt album enten i år eller i fjor. Så det er nok fortsatt liv i dem ;)

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Gidder ikke engasjere meg i en debatt om hvilke artister som er best av amerikanske og europeiske (eller var det best live?), men nå er det så mange som har nevnt Calexico i diverse tråder at jeg blir nysgjerrig. Noen som kan anbefale en bra Calexico-plate, så får vi brukt tråden til noe konstruktivt? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...