Gå til innhold

Strømforsyning som sikerer kraftig data?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lest en god del poster, og mange er enige med at 600W og oppover holder:)

Stemmer dette?

For jeg skal ha ny pc, med noen store og smp vifter(6 stk, skjermkort, 4 hardisker osv)

Trenger vel ikke å gå opp til 1000W, en 600W holder vel, eller mindre:)?

Vifter bruker ikke strøm å snakke om. 4 harddisker og et skjermkort er fint under 400W grensa. bruker du ikke noe spesielt som krever mye så holder det nok lenge med 500W f.eks Corsair 520W

Lenke til kommentar

Er ikke PC-en din mye kraftigere en oppsettet under, så er det mer en nok med en Corsair VX450W.

En PC bruker ikke så mye watt som folk flest tror.

- ASUSTeK P5N32-E SLI Deluxe (nForce 680i SLI)

- Intel Core 2 Duo X6800

- Ventirad Intel box

- Albatron GeForce 8800 GTX

- 2 x 1 GB DDR2 800

- Western Digital Raptor 74 GB

- Samsung 250 GB

- Lite-On CD-RW 48x

- Enermax 120mm to its max

- Creative Sound Blaster Audigy

Systemet over dro 285.8 watts på full load fra PSU ved å kjøre Pixel Shader test in 3DMark 2006 samtidig med Prime95. Samme system med 2 Albatron GeForce 8800 GTX i SLI dro 416w på full load.

Link:

PC’s actual power consumption

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Om du skal oppgradere til SLI med 2 kraftige skjermkort og en heftig prosessor, så vil det kanskje være bra å sikre seg en god PSU slik du slipper å oppgradere den samtidig med nye komponenter du kjøper.

Overklokker du ? Jeg vil som andre her, anbefale corsair sine PSU siden de er meget stille samtidig som de leverer mye strøm på 12 volt railen, som det trekkes mest av.

Alltid godt å ha litt "ekstra" juice slik man ikke presser PSU hele tiden, da levetiden gjerne synker pga den stresses og det blir en del varmeutvikling.

Jeg vil anbefale deg en Corsair HX620W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...