Gå til innhold

939-kort dødt - nytt kort og cpu, men hva med kjølerfeste?

oycob

Anbefalte innlegg

Har en passivt kjølt HTPC (mCubed HFX), og denne heatpipe kjøleren på cpu passer til socket 939 kort med to festehull på hver side av prosessoren (for gjennomgående skruer og brakett bak). Dessverre døde dette hovedkortet brått og uventet. (et epox kort, det bare sluttet å fungere - helt uten videre) Har naturligvis sendt det i retur, men får vel bare refundert pengene for det, siden komplett ikke har 939-kort lenger.

Problemet nå er at jeg ikke kan finne de delene av kjøleenheten som er til andre sockets, men kun det som var montert på 939-kortet. Så jeg lurer egentlig på om denne festeanordningen kan benyttes på noen av de nyere socketene? Evt noen brililante ideer til hvordan jeg kan få festet dette? :)

Selve kjøleblokken er bare en kopperkloss som er ganske nøyaktig på størrelse med heatspreaderen (altså hele prosessoren) til amd, så hvis det er noen genial måte å få festet bare denne på ville det jo fungert. Any brilliant ideas?? :hmm:

Har veldig lite lyst til å bruke en tusenlapp ekstra på ny heatpipe-kjøler til dette systemet.... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så de hadde noen demo msi-kort, men det er uaktuelt - har kun dårlige erfaringer med nye msi-kort, dårlig kvalitet på de kortene... blant annet et kort som døde pga. at usb-porten var av dårlig kvalitet (hvilket førte til kortslutning), kort som var doa, dårlig kompabilitet med minne og også andre komponenter.... kort sagt :thumbdown:

Svar her lot vente på seg, så har nå egentlig bestillt nytt am2 hovedkort, 64 x2 4200+ cpu og 2 gb ddr2-ram til maskinen, så får jeg bare se om jeg får det til å funke - er VELDIG spent på festingen av cpukjøler :D

Worst case får jeg bite i det sure eplet og bestille inn ny heatpipe... kanskje like greit, dersom den nye cpuen utvikler mer varme enn den gamle. Da kan jeg bruke de gamle heatpipene, og få spredd varmen på flere kjøleribber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...