Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

oppløsninga blir mindre ved hvite bilder


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en 22 tommer CRT skjerm og gleda meg veldig til å sette opp denne. Funka helt fint helt til jeg skulle inn på google. Da ble oppløsninga mindre. Den blinker ikke, men den "krymper". Så fort jeg går til skrivebordet som nesten er helt svart så blir det bra igjen, samme er det med sider som ikke er hvite. Noen på IRC fortalte meg at det kunne være skjermkortet, men det vet ikke jeg.

 

PC-en består av:

 

500W bZerk

nVidia GeForce 6800 GS

AMD Athlon 3500+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil diagnose, det er ikke oppløsningen som blir mindre.

 

Dette er typisk på billige CRT skjermer. Med hvitt bilde trekkes det mest strøm, og spenningen fra en underdimensjonert strømforsyning faller. Det påvirker avbøyningen.

Det er avbøyningen som du påvirker direkte når du bruker knappene for å justere bildestørrelsen.

Lenke til kommentar
Myztizk.

Kan du ta noen bilder av dette?

Bruker du DVI kabel eller VGA kabel?

 

-Ko_deZ-

:roll: CRT skjerm = analog skjerm = VGA

DVI er digitalt og passer ikke på CRT skjermer. :)

 

bedre strømforskyning?

Da er det vel like enkelt å kjøpe ny skjerm. F. eks LCD.

Da jeg tipper det ville blitt vnaksleig å bytte strømforsyningen i en skjerm.

 

Tusen takk. Hadde en adapter som gikk fra blå til gul inngang (husker ikke hva som er DVI og VGA). Nå som jeg har gul inngang så funker alt:)

Med blå ville jeg tro du mente VGA, og med gul så ville jeg tro du mente Komposite.

Legg da merke til at komposite gir forferdelig dårlig bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Hadde liknende problem selv med en crt skjerm -dersom oppløsninga var høyere enn 1600x1200 og skjermoppdaterings-frekvensen var over 85 Hertz fikk jeg problemer med at bildet krympa eller forskjøv seg.

 

Prøv å sette ned skjermoppdaterings-frekvensen og/eller oppløsninga og se om det hjelper.

 

Funker ikke det se om det finnes en autoadjust innstilling på skjermen og slå denne på eller av alt ettersom.

 

Dersom ikke dette hjelper heller så anbefaler jeg å oppgi flere spesifikasjonene på maskinvaren din slik at vi enkler kan finne roten til problemet.

 

(Oppgi hvilket merke crt skjerm det er samt modell nummer og produksjonsår)

Endret av Bennykill
Lenke til kommentar

Viewsonic professional series p225f 22 tommer CRT (flat glass)

 

http://www.viewsonic.com/support/desktopdi...roseries/p225f/

 

--------

 

Det blir jo helt perfekt om jeg skrur ned contract og brightness, men da blir det altfor mørkt.

Ble litt bedre når jeg hadde på 85hz enn 60hz. Den krymper VELDIG på 60, men "krymper" fortsatt litt på 85 og. Fant ikke no autoadjust (ligger denne på menyen på skjermen)?

Endret av annihiLius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...