Gå til innhold

2 GB - max under XP?


groov

Anbefalte innlegg

Planlegger å oppgradere fra 1GB som sitter i boksen idag. Har hørt at XP ikke utnytter mer enn 2 GB og har blitt anbefalt å bare kjøpe en GB til. Stemmer dette? Hvis jeg evt. oppgraderer til Vista senere, kan jeg utnytte mere da?

 

Nevermind: 2GB limiten er per application.

Endret av groov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket på brikkene er ikke spesielt relevant, men det som kan ha noe å si er chipene som ligger inni (som er uavhengig av brikkeprodusent). Akkurat hva som er "the shit" nå vet jeg ikke, men det gjør sikkert noen andre her. En annen ting du kan se på er frekvens på brikkene (derimot så er det begrenset av hvor fort dine gamle brikker kan kjøre, det pleier å stå på selve brikkene).

Lenke til kommentar

Det kan vel være litt vanskelig å finne ut akkurat hvilke chips som sitter på sticken, er ihvertfall for lat til å google det.

Men hva med antall chips? Noen sticks har 256mbit chips og andre har dobbelt så mange 128mbit chips. Går ut fra at færre chips er bedre?

 

EDIT: Sticken som sitter der nå er PC5300, så jeg kjører videre på det.

Endret av groov
Lenke til kommentar
Merket på brikkene er ikke spesielt relevant, men det som kan ha noe å si er chipene som ligger inni (som er uavhengig av brikkeprodusent). Akkurat hva som er "the shit" nå vet jeg ikke, men det gjør sikkert noen andre her. En annen ting du kan se på er frekvens på brikkene (derimot så er det begrenset av hvor fort dine gamle brikker kan kjøre, det pleier å stå på selve brikkene).

Fabrikanten på modulen har ein del å seie også, t.d. så klokker Corsair TWIN2XP2048-6400C4 ein god del betre enn andre merker, bygd med akkurat samme brikke.

Lenke til kommentar

Har aldri merket noe forskjell på RAM som har samme spesifikasjoner, men samme produsent og type av chips er nok lurt. Det du skal være sikker på er at alle brikkene tåler den spenningen som står på. Dersom alle er PC5300 så er det ganske sikkert, men sjekk for sikkerhetsskyld.

 

NB! RAM i maskinen din vil ikke yte bedre enn den dårligste brikken uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...