Ayb Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Tenker på å kjøpe et XFX 680i LT SLI hovedkort og en E6750 CPU. Det jeg lurer på er om det hovedkortet er bra å overklokke med. Nå er ikke jeg noen stor overklokker, men har hørt at north- og southbridge blir veldig varme. Vil det holde med å sette på en slik en for å holde temperaturene nede? Edit: bør jeg heller gå for et Gigabyte p35-DS4? Endret 2. november 2007 av GW Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Gå heller for et hk basert på p35 eller x38... XFX 680i sli klokker vanligvis særdeles dårlig! Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Jaså Har du et spesifikt kort å anbefale? Helst ikke noe dyrere enn det jeg har vist til Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) 680i er ikke så dårlig på på core 2. Core 4 der er det veldig dårilg. Dette er har samme pris. Et av de beste p-35 kort. overklokkvenlig. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335649 Endret 2. november 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Takker for svar Tror jeg går for det ABIT-kortet gitt Endret 2. november 2007 av GW Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jaså Har du et spesifikt kort å anbefale? Helst ikke noe dyrere enn det jeg har vist til Vel... Jeg kan i hvert fall anbefale det hovedkortet jeg har selv, ASUS P5K-E. Jeg har også prøvd ABIT IP-35 Pro som ble linket til over her, og det er absolutt et bra hovedkort, men det lider en del mer av Vdroop enn P5K-E (og P5K-serien oppover). Jeg har ingen erfaring med gigabyte så jeg kan ikke uttale meg der, men av det jeg har hørt skal de være bra. SNIPPSAT: Foreløpig er det ingenting som heter Core 4, men jeg antar at du tenker på core 2 quad... Du har rett at med dobbelkjerne er ikke xfx 680i så verst, men med mindre du trenger SLi er det bare tull å kjøpe det når man får hk som overklokker bedre til en lavere pris... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Ja er klar over det med core 4. Skriver det for de fleste forstår det. Har jo hatt qx6700 i over et år nå. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Jeg har også prøvd ABIT IP-35 Pro som ble linket til over her, og det er absolutt et bra hovedkort, men det lider en del mer av Vdroop enn P5K-E (og P5K-serien oppover). Er det stor sjanse for at Vdroop-lidelsen blir et stort problem med tanke på overklokking og stabilitet? Endret 2. november 2007 av GW Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har også prøvd ABIT IP-35 Pro som ble linket til over her, og det er absolutt et bra hovedkort, men det lider en del mer av Vdroop enn P5K-E (og P5K-serien oppover). Er det stor sjanse for at Vdroop-lidelsen blir et stort problem med tanke på overklokking og stabilitet? Nei, det betyr bare at du må sette høyere spenning og spenningen blir høyere under idle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå