Gå til innhold

OC 8800GTX, rivatuner 2.06 beta og 169.04

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke klokka mitt Gainward 8800GTX noe spesielt høyt, stock 575/1800/1350. Jeg kjører det akkurat nå på 630/2000/1500 og temperaturen ligger på 49 idle og cirka 60 pluss/minus ved load.

Skulle tro jeg kunne dra litt mer ut av det med disse temperaturene, men driveren har det med å ta kvelden etter en stund med heavy load og jeg får blåskjerm, spesielt i Crysis. Bruker Forceware 169.17 Beta akkurat nå. OS er Vista 32-Bit hvis det skulle ja noe betydning.

Klokker med Expert tool, men ville jeg få noe ut av å bruke Rivatuner istedet? Regner med at klokkeprogrammet ikke er årsaken til at det skjærer seg..

Det der er en helt normal maks-klokk på 8800GTX.

Hmm, så kjedeli da :p

Vet det er mange som klarer å gå en del høyere, men til meg nekter driveren rett og slett.. Skjermkortet har det jo helt toppers, tror det ligger på cirka 67-69 grader på det værste, men er vel ikke bare det som spiller inn

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Mine kort blir så varme at de også varmer opp SB til over 75 grader, som fører til krasj når jeg har spilt over timen. Noen som veit hvordan man "skriver" sin egen BIOS så jeg kan sette frekvenser og spesielt hastighet for viftene? Prøvde NiBiTor, men den kunne jeg ikke sette viftene i. :(

Det er ikke noe problem å bruke RivaTuner til å justere viftehastighet. Her kan du lage deg en egen vifte-profil som justerer opp og ned rpm basert på f.eks. temp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...