Habitats Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hei Klokket litt i går og kom meg til 658/1007 og 54*C på 100% load. Ettersom den ikke er spesielt varm så har jeg lyst til å gå høyere, men gjør jeg det så får jeg bluescreen/eller så slutter driveren å fungere. "The display driver has stopped working blbablabla". Dette skjer etter rundt 2min i 3dmark 05 og 06. Ingen tegn til artifacts eller noe sånt. FPSen er også bra, det bare slutter helt plutselig. Skyldes dette at kortet ikke tåler mer eller at driveren/rivetuner er beta og er dårlig egnet for klokking på dette nivået? På forhånd takk //hab Endret 2. november 2007 av Habitats Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg prøvde litt nå nettopp med mitt Club3D 8800GTX kort. Kom til 625/1500/2100. Har ikke prøvd høyere på minne og shader, men kjernen gir artifacts på 650MHz. Bruker Rivatuner 2.06 og 169.04 drivere på Vista Ultimate 32bit. Litt usikker på hvorfor artifacts kom såpass "tidlig", men Club3D er jo et billig GTX-kort, og driverne er vel fortsatt regnet som beta. Temperaturen var mellom 70 og 80 grader under load. Asus P5K som hovedkort og C2D E6850 som prosessor. Alt kjører standard spenninger og frekvenser (så langt). Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 jeg får også artifacts på 650 mhz på kjernen. Har lav temp også. Lurer på hvordan vi kan få høyere klokk på kortene. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har XFX8800GTX med omtrent samme OC egenskaper som dere. Ved å gå over til vannkjøling, kunne jeg strekke OC til 700/1700, og 2200 på minne uten artifacts. Tempen falt mye, og ligger under 50 grader load ved OC. Kjører nå kortet 675/1650/2100 for å være sikker. Vannkjøling var mye enklere enn jeg hadde trodd. Anbefales. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 wow... hva er din idle temp da? og hvor mye betalte du for vannkjølinga? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Min temp ligger fortsatt på 53-54 ved full load, men sliter med samme problem enda. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) wow... hva er din idle temp da? og hvor mye betalte du for vannkjølinga? Idle temp ligger rundt 35- 36grader. Hele kjølesystemet du ser i min profil koster rundt kr. 3000,- i norge. Er imidlertid mye å spare på å kjøpe i utlandet. Spesielt fra steder hvor du kan betale i dollar, pga svært gunstig kurs. Fordelen med vannkjøling er at jeg kan kjøle hele systemet ved max OC, og fortsatt ha en støysvak PC. Endret 19. november 2007 av Rubyred Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Da lønner det seg jo mye mer å bare kjøpe et ekstra kort i stedet for. Spesiellt med tanke på Crysis da nvidia lover 40%bedre ytelse med SLI. Noe man ikke for med en liten (stor) klokk ? Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Da lønner det seg jo mye mer å bare kjøpe et ekstra kort i stedet for. Spesiellt med tanke på Crysis da nvidia lover 40%bedre ytelse med SLI. Noe man ikke for med en liten (stor) klokk ? Hva med varme, støy og plassproblemer. Alle tester viser at SLI foreløpig ikke gir noe markant økning. Det snakkes stort sett om 10-15%. Mulig det bedrer seg ved en fremtidig patch. Et vannkjølt system til rundt 1800,- til 2000,- øker også muligheten for OC av HELE maskinen. Valget er uansett ditt. Bare synd jeg ikke oppdaget vannkjøling tidligere. Endret 19. november 2007 av Rubyred Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 On............... topic............. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 At driveren slutter å fungere, tyder jo på en driverfeil. Skjer det under klokking vil jo det si at driveren ikke håndterer klokking så godt som andre drivere. Hvis motoren i bilen min skrur seg av når jeg passerer 100 km/t, men funker ellers, er jo det en motorfeil som kommer når jeg passerer 100 km/t. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Sett en som har overklokket GTen sin til 756 med VF900 fra zalman. .. hmm frister å handle den! Han fikk over 15k i 3dmark med quaden overklokket til 3,6. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Den kjøleren _så_ jo pingle ut Hvordan kan den lille greia være bedre enn stock kjøleren? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Den kjøleren _så_ jo pingle ut Hvordan kan den lille greia være bedre enn stock kjøleren? Spør meg selv om det samme. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Jeg har Club3D 8800GTX (Se signatur). Jeg får mye høyere temps enn dere. Selv om jeg har 2 stk. 120mm Pabst vifter som kjører på 5v stripset i sidedøra på TT-Shark kabinettet mitt. Hvordan måler dere load tempene deres? Jeg bruker bla. Crysis og Oblivion. Kjører 2 skjermer i Dual View og har Everest åpen på den andre skjermen mens jeg spiller. I Oblivion kommer jeg maks opp i 87 grader på kjerne-dioden (Målt med Everest. GPU temp er alltid litt lavere). Dette får jeg når jeg står i gresset ved Withmond farm utenfor Anvil. I crysis ser det ut som den legger seg stortsett på 83 grader. Av og til 84 grader. Disse temperaturene er målt på stock. Altså 575/1350/1800 GPU/Shader/Minne. Nå har jeg flashet kortet mitt til 612/1500/2000. Fikk vel litt høyere temps. Men ikke mye. Jeg har forøvrig en tidlig utgave av 8800GTX. Ble kjøpt like etter nyttår. Det har ikke Club3D klistremerke på vifta, men Nvidia sitt. GPU diode ligger akkurat nå på 76 grader idle. Og GPU på 70 grader Idle. Vifta går da på 60%. Trodde slike temperaturer som jeg har faktisk var ganske normale på 8800GTX. Endret 6. desember 2007 av OcMax Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Mitt var også så varmt før, men tok av kabinettdøra. Hjalp stort, satte også på GPU-vifta på fullt i rivatuner, som er samme program jeg måler temp i. Mitt kort er fra i fjor så det er til og med eldre enn ditt Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg har Club3D 8800GTX (Se signatur). Jeg får mye høyere temps enn dere. Selv om jeg har 2 stk. 120mm Pabst vifter som kjører på 5v stripset i sidedøra på TT-Shark kabinettet mitt. Hvordan måler dere load tempene deres? Jeg bruker bla. Crysis og Oblivion. Kjører 2 skjermer i Dual View og har Everest åpen på den andre skjermen mens jeg spiller. I Oblivion kommer jeg maks opp i 87 grader på kjerne-dioden (Målt med Everest. GPU temp er alltid litt lavere). Dette får jeg når jeg står i gresset ved Withmond farm utenfor Anvil. I crysis ser det ut som den legger seg stortsett på 83 grader. Av og til 84 grader. Disse temperaturene er målt på stock. Altså 575/1350/1800 GPU/Shader/Minne. Nå har jeg flashet kortet mitt til 612/1500/2000. Fikk vel litt høyere temps. Men ikke mye. Jeg har forøvrig en tidlig utgave av 8800GTX. Ble kjøpt like etter nyttår. Det har ikke Club3D klistremerke på vifta, men Nvidia sitt. GPU diode ligger akkurat nå på 76 grader idle. Og GPU på 70 grader Idle. Vifta går da på 60%. Trodde slike temperaturer som jeg har faktisk var ganske normale på 8800GTX. Jøss det var varmt. Jeg ligger vel på 45-50 eller noe. Du har ikke justert noe på PCI-Express FSBen din. (Vet ikke om det har noe betydning men bare spør jeg) Meeeen jeg kjører rivatuner, og har kjørt viftene opp på 100% hele tiden. Kanskje noe du burde prøve. Last ned nyeste, gå på low level driver settings eller hva det heter og kjør dem opp på 100% og save det. Fortell om resultatet Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Shivac, takk for tips. Men får samme temps når jeg kjører vifta på 100% hele tiden. Dette fordi den allerede kjører 100% automatisk når man når en viss temperatur. Lenke til kommentar
Tobi2 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg får ikke klokka mitt Gainward 8800GTX noe spesielt høyt, stock 575/1800/1350. Jeg kjører det akkurat nå på 630/2000/1500 og temperaturen ligger på 49 idle og cirka 60 pluss/minus ved load. Skulle tro jeg kunne dra litt mer ut av det med disse temperaturene, men driveren har det med å ta kvelden etter en stund med heavy load og jeg får blåskjerm, spesielt i Crysis. Bruker Forceware 169.17 Beta akkurat nå. OS er Vista 32-Bit hvis det skulle ja noe betydning. Klokker med Expert tool, men ville jeg få noe ut av å bruke Rivatuner istedet? Regner med at klokkeprogrammet ikke er årsaken til at det skjærer seg.. Endret 11. desember 2007 av Tobi2 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg får ikke klokka mitt Gainward 8800GTX noe spesielt høyt, stock 575/1800/1350. Jeg kjører det akkurat nå på 630/2000/1500 og temperaturen ligger på 49 idle og cirka 60 pluss/minus ved load. Skulle tro jeg kunne dra litt mer ut av det med disse temperaturene, men driveren har det med å ta kvelden etter en stund med heavy load og jeg får blåskjerm, spesielt i Crysis. Bruker Forceware 169.17 Beta akkurat nå. OS er Vista 32-Bit hvis det skulle ja noe betydning. Klokker med Expert tool, men ville jeg få noe ut av å bruke Rivatuner istedet? Regner med at klokkeprogrammet ikke er årsaken til at det skjærer seg.. Det der er en helt normal maks-klokk på 8800GTX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå