Sverre1990 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hei, har fått meg nytt hk (p5k-e wifi), ny prosessor (q6600) og ny ram Crucial 8500 ram 2gb. skal starte PC-en for første gang, hvilke ting må gjøres for at det skal fungere? utenom å plugge i strøm ol. har bootable dvd (XP). prøvde å boote men etter en stund på bootingen (rett før man kommer inn på instillengene for å velge HD ol) så kom det en feilmelding. "A problem has bee ndetected and windows has been shut down to prevent damage to your computer If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart you computer. If this screen appears again, follow these steps: Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hardrives or hard drive controllers Check you hard drive to make sure it is properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart you computer. Technical information: *** STOP: 0x0000007B 0xF78DA524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000) kan noen hjelpe meg? Endret 2. november 2007 av Sverre1990 Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 egentlig skal alt fungere fra første stund. Men når du bytter ut såpass mye i PC-en er det best å installere windows på nytt, pga driver kolisjoner fra den "gamle" PC-en hvis du skjønner Lenke til kommentar
Sverre1990 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 egentlig skal alt fungere fra første stund. Men når du bytter ut såpass mye i PC-en er det best å installere windows på nytt, pga driver kolisjoner fra den "gamle" PC-en hvis du skjønner det er det jeg prøver på, men får det ikke til å funke. slik som jeg skriver i posten. "Prøver å boote men denne feilmeldingen kommer" Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Gå inn i bios og forandre første boot device til cd-drevet ditt så ordner det seg nok skal du se . Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 prøv å formatere disken før windows klarer å starte opp.. i verste fall kan du laste ned et program som heter gparted eller no sånt, en bitteliten linux-cd med formaterings/partisjoneringsprogram. den gjør jobben, fjerner windows slik at du ikke får feilmeldinger Lenke til kommentar
Sverre1990 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 har valgt at den skal boote fra cd/DVD rommen. Lenke til kommentar
Sverre1990 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Nå kan jeg trykke F6 når jeg venter på at jeg skal velge partisjoner ol. og da kommer jeg inn på dette: Setup could not determine the type one or more mass storage devices installed in your system, or you have chosen to manually specify an adapter. Currently, Setup will load support for the following mass storage devices(s): <none> ................ Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Kommer du inn i bios? Lenke til kommentar
Sverre1990 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Kommer du inn i bios? Ja ja, det er ikke noe problem. hvordan det? (har installert den siste bios) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 hadde noe lignende problem med mitt hovedkort basert på ICH9R-chipen til Intel. Du må laste ned etpar drivere fra Intel sin hjemmeside. den lille pakken med oppstartsdrivere.. du finner den nok med litt leting. får du problemer med å finne dvd-brennern under installasjonen mangler du mest sannsynlig driverne til J Micron raid-chipen. (selv om du ikke har noenting i raid) håper det hjelper Lenke til kommentar
Sverre1990 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 hadde noe lignende problem med mitt hovedkort basert på ICH9R-chipen til Intel. Du må laste ned etpar drivere fra Intel sin hjemmeside. den lille pakken med oppstartsdrivere.. du finner den nok med litt leting. får du problemer med å finne dvd-brennern under installasjonen mangler du mest sannsynlig driverne til J Micron raid-chipen. (selv om du ikke har noenting i raid) håper det hjelper skal prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå