Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Første oppstart. hjelp

Anbefalte innlegg

Hei, har fått meg nytt hk (p5k-e wifi), ny prosessor (q6600) og ny ram Crucial 8500 ram 2gb. skal starte PC-en for første gang, hvilke ting må gjøres for at det skal fungere? utenom å plugge i strøm ol. har bootable dvd (XP). prøvde å boote men etter en stund på bootingen (rett før man kommer inn på instillengene for å velge HD ol) så kom det en feilmelding.

"A problem has bee ndetected and windows has been shut down to prevent damage

to your computer

If this is the first time you've seen this Stop error screen,

restart you computer. If this screen appears again, follow

these steps:

Check for viruses on your computer. Remove any newly installed

hardrives or hard drive controllers Check you hard drive

to make sure it is properly configured and terminated.

Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then

restart you computer.

Technical information:

*** STOP: 0x0000007B 0xF78DA524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

kan noen hjelpe meg?

Endret av Sverre1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
egentlig skal alt fungere fra første stund. Men når du bytter ut såpass mye i PC-en er det best å installere windows på nytt, pga driver kolisjoner fra den "gamle" PC-en hvis du skjønner ;)

det er det jeg prøver på, men får det ikke til å funke. slik som jeg skriver i posten. "Prøver å boote men denne feilmeldingen kommer"

Lenke til kommentar

Nå kan jeg trykke F6 når jeg venter på at jeg skal velge partisjoner ol. og da kommer jeg inn på dette:

Setup could not determine the type one or more mass storage devices

installed in your system, or you have chosen to manually specify an adapter.

Currently, Setup will load support for the following mass storage devices(s):

<none>

................

Lenke til kommentar

hadde noe lignende problem med mitt hovedkort basert på ICH9R-chipen til Intel. Du må laste ned etpar drivere fra Intel sin hjemmeside. den lille pakken med oppstartsdrivere.. du finner den nok med litt leting.

får du problemer med å finne dvd-brennern under installasjonen mangler du mest sannsynlig driverne til J Micron raid-chipen. (selv om du ikke har noenting i raid)

håper det hjelper

Lenke til kommentar
hadde noe lignende problem med mitt hovedkort basert på ICH9R-chipen til Intel. Du må laste ned etpar drivere fra Intel sin hjemmeside. den lille pakken med oppstartsdrivere.. du finner den nok med litt leting.

får du problemer med å finne dvd-brennern under installasjonen mangler du mest sannsynlig driverne til J Micron raid-chipen. (selv om du ikke har noenting i raid)

håper det hjelper

skal prøve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...