pkbike Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 ja man bør bytte til litt større dyse men ikke mye, jeg vil annbefale deg og kjøpe FP anlegg istede for effektanlegg. med efektanlegg får du litt mere effekt på toppen men med FP anlegg før man mer bunndrag og mellomregister Hva er FP anlegg? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Kompis av meg kjører RS med bare effektanlegg. Jeg som satte det på til han. Har hørt fra folk som hadde RS før at det går til helvete med bare effektanlegg på RS. At man måtte ha eksosventil også. Men funker hos han, ihvertfall enda. EDIT: FP-anlegg er fulleffektsanlegg. Altså orginalanlegg uten plombering. Endret 4. november 2007 av eiv880 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Uansett om du bytte til FP eller effektannlegg må du dyse opp Lenke til kommentar
pkbike Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Ok. kjekt å vite. Jeg har ikke tenkt å trimme den, vertfall ikke enda. har ikke lappen Lenke til kommentar
pkbike Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Uansett om du bytte til FP eller effektannlegg må du dyse opp Hvilke dyse er aktuell? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Akkurat det er jeg ikke sikker på, men sjekk på www.mopedportalen.com der får du somregel flere svar enn du gjør her på forumet Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) ok, men hvis jeg ikke gir gass dauer den. Er dere sikker på at dette er normalt? Det er vell helt normalt, for da går motoren saktere å saktere, til den ikke greier å gå mer. La oss si det sånn; Motoren har en rytme den holder, og når omdreiningene blir for lave (når du belaster den uten å gi nok gass) klarer den ikke å holde den rytmen, da får ikke sylinderet gnist og motoren stopper. Du må ha mere turtall, og file mer med clutchen Nei, feil, motoren får da fortsatt gnist, å den får da fortsatt bensin, men når den blir holdt igjen, å den ikke får kommet til antenningspunktet, altså TPC, Top End Center, eller, helt øverst i toppen, vil den ikke klare å antenne bensin gassen. Du trenger mer gass, for at den skal antenne kraftigere for hver gang, å dermed orker å bli holdt igjen, den drukner ikke i bensin, da har du alt for stor dyse. Antex ; Jeg venter fortsatt på de 34hk dine, og info om de ? Dyse som er aktuelt får man aldri, man får en på 25-/+ og utifra pluggen ser man om den er bra, akkurat som om du ser på avføringa di om du har spist nok hveteprodukter. Pluggen skal være sjokoladebrun, akkurat som driten din. Helt enig med Antex, hold deg langt unna fra mopedportalen, erfaringene kommer fra gutter som har hørt fra en kompis osv. Endret 4. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
antex Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 nei hold deg unna moped portalen aprilia.7kt.net er et norsk aprilia forumet med hvertfall over 200 folk med rs der får man svar på det man lurer på Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Vil nok tro at rs har effekt på rundt 28-30hk som FP. http://aprilia.7kt.net/forum/viewtopic.php?t=275 FP, er det med 34 gasser eller?` Lenke til kommentar
antex Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 kan begynne fra luftfilter pipercross powerfilet 34mm dellorto gasser 34mm innsug boyesen reeds org sylinder FP anlegg Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) haha, også kommer du med 34hk med det? Blir noe ala å si at jeg hadde 28hk i moppa mi da Men trådstater har vel mer eller mindre fått svar nå ? Hvis du har rave, så har du defintivt 38hk......... Endret 5. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du glemte rave antex Lenke til kommentar
antex Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 ja seff, har rave 1 glemte den Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Når jeg har fått trimmen til å funke på min, skal jeg prøve å få tatt en benktest Koster vel 500kr elns? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Får du den ikke til å funke da? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Nope FP potte, ingen plomberinger og rave. 130 dyse på org 28 gasser. Har melkekartong som pakning på eksosventilen(skal skiftes straks) og ingen pakning på lyddemperen(her leker det). Går ok opp til 7-8k. da stopper den og dra. Har nesten dårligere bunndrag også Er enten eksosen som er orginal ellers eksosventilen som har hengt seg vil jeg tro ... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Lønner det seg ikke å ha 32 mm gasser på uplombert rs? Men uansett, hvis det ikke er eksosventilen er det sikkert noe med gasseren(feilinnstilt, for lita dyse osv) Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Folk anbefaler 132 pluss minus med det jeg har nå. Det er som den drunkner over 8000 rpm alikavel skal veie anlegget snart. 34gasser kommer nok i hus ettervært Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Hello, har fått meg en RS. det er en 1999 mod. når jeg løser den i en liten oppover bakke i 1. gir får jeg ikke noe fart selv om jeg gir mer gass og den dauer.. hva er problemet her? kansje for stor dyse når jeg kjøpte rsen min stod det 100 dyse og plombert fordi han jeg kjøpte den hadde solgt effektanlegget som stod på da var den veldig veldig dau klarte såvidt 25-30 i nedover bakke oppover måtte jeg som regel hjelpe til med beina nå har jeg fasmen potte og den går som en kule i oppover bakker hvis du kjører org fjern plomber eller sett på effektanlegg eller det 125 du har kjøpt? Endret 10. november 2007 av robin1379 Lenke til kommentar
pkbike Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 det er 125 ja. kan det være for stor dyse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå