Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen små spørsmål om min RS

pkbike

Anbefalte innlegg

ja man bør bytte til litt større dyse men ikke mye, jeg vil annbefale deg og kjøpe FP anlegg istede for effektanlegg.

med efektanlegg får du litt mere effekt på toppen men med FP anlegg før man mer bunndrag og mellomregister :D

Hva er FP anlegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompis av meg kjører RS med bare effektanlegg. ;)

Jeg som satte det på til han.

Har hørt fra folk som hadde RS før at det går til helvete med bare effektanlegg på RS. :p At man måtte ha eksosventil også.

Men funker hos han, ihvertfall enda. ;)

EDIT: FP-anlegg er fulleffektsanlegg. Altså orginalanlegg uten plombering.

Endret av eiv880
Lenke til kommentar
ok, men hvis jeg ikke gir gass dauer den. Er dere sikker på at dette er normalt?

Det er vell helt normalt, for da går motoren saktere å saktere, til den ikke greier å gå mer.

La oss si det sånn; Motoren har en rytme den holder, og når omdreiningene blir for lave (når du belaster den uten å gi nok gass) klarer den ikke å holde den rytmen, da får ikke sylinderet gnist og motoren stopper.

Du må ha mere turtall, og file mer med clutchen :p

Nei, feil, motoren får da fortsatt gnist, å den får da fortsatt bensin, men når den blir holdt igjen, å den ikke får kommet til antenningspunktet, altså TPC, Top End Center, eller, helt øverst i toppen, vil den ikke klare å antenne bensin gassen.

Du trenger mer gass, for at den skal antenne kraftigere for hver gang, å dermed orker å bli holdt igjen, den drukner ikke i bensin, da har du alt for stor dyse.

Antex ; Jeg venter fortsatt på de 34hk dine, og info om de ?

Dyse som er aktuelt får man aldri, man får en på 25-/+ og utifra pluggen ser man om den er bra, akkurat som om du ser på avføringa di om du har spist nok hveteprodukter.

Pluggen skal være sjokoladebrun, akkurat som driten din.

Helt enig med Antex, hold deg langt unna fra mopedportalen, erfaringene kommer fra gutter som har hørt fra en kompis osv.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Nope :(

FP potte, ingen plomberinger og rave. 130 dyse på org 28 gasser. Har melkekartong som pakning på eksosventilen(skal skiftes straks) og ingen pakning på lyddemperen(her leker det).

Går ok opp til 7-8k. da stopper den og dra. Har nesten dårligere bunndrag også :mad:

Er enten eksosen som er orginal ellers eksosventilen som har hengt seg vil jeg tro ...

Lenke til kommentar
Hello, har fått meg en RS. det er en 1999 mod. når jeg løser den i en liten oppover bakke i 1. gir får jeg ikke noe fart selv om jeg gir mer gass og den dauer.. hva er problemet her?

kansje for stor dyse

når jeg kjøpte rsen min stod det 100 dyse og plombert fordi han jeg kjøpte den hadde solgt effektanlegget som stod på da var den veldig veldig dau

klarte såvidt 25-30 i nedover bakke oppover måtte jeg som regel hjelpe til med beina

nå har jeg fasmen potte og den går som en kule i oppover bakker

hvis du kjører org fjern plomber eller sett på effektanlegg

eller det 125 du har kjøpt?

Endret av robin1379
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...