pkbike Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hello, har fått meg en RS. det er en 1999 mod. når jeg løser den i en liten oppover bakke i 1. gir får jeg ikke noe fart selv om jeg gir mer gass og den dauer.. hva er problemet her? Endret 4. november 2007 av pkbike Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Skjedd flere ganger? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 bruk clutchen mer Lenke til kommentar
pkbike Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Skjedd flere ganger? ja dette har skjedd flere ganger. har det noe med dysen å gjøre? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Altså det er dårlig bunndrag i en moped Du må ha litt turtall + file på clutchen skal du komme i gang Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Skjedd flere ganger? ja dette har skjedd flere ganger. har det noe med dysen å gjøre? jeg tenker det har noe med bakkestarten din å gjøre hehe... er ikke farlig å ruse litt Lenke til kommentar
pkbike Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 ok. Jeg er ny på sykkel. Fikk den på Torsdag:D Og det er ikke en moped. Det er 125. med et bra bunndrag:D Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Uansett, 2 takt har ikke bra bunndrag Men ha litt turtall før du lirker den i veien med clutchen Prøv det litt så finner du fort ut hvor mye/lite gass du må ha for å komme i gang Lenke til kommentar
antex Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hvordan turtall er det snakk om, hva er gjort med trim på den? (har en del og si på bunndraget) og tviler vell egentlig på at det kan være dysa for da ville du nok merket det ved gasspådrag til vanlig også. og i en oppoverbakke uten fart og lavt turtall og bånn gass, da drukner du den selvfølgelig uansett om dysa er riktig eller feil men grattis med nydelig sykkel, bilder? kjører selv en rs 125 '05 og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg også kjører RS. De har ikke bra bunndrag Værtfall ikke orginale, fp har jeg ikke prøvd. Er bare å bruke clutchen helt opp til rundt 4-6k rpm ... Har du ikke trent på bakkestart med kjørelærer? :O Lenke til kommentar
antex Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 jeg har ikke så veldig problemer med bunndraget kjører fp da kan dra den fra ca 3k på 3'de giret uten prob Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Betyr vel heller bare at den er kortgira. Tror neppe trådstarter merker om dysa er for liten hvis han ikke vet hva som er problemet hvis han ikke klarer å kjøre igang. Høyere turtall, å prøv å kjør igang rett frem istede for Lenke til kommentar
pkbike Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Ok. Jeg får bare prøve meg fram:D Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hello, har fått meg en RS. det er en 1999 mod. når jeg løser den i en liten oppover bakke i 1. gir får jeg ikke noe fart selv om jeg gir mer gass og den dauer.. hva er problemet her? Går utifra at du kveler motoren, da den ikke har så godt bunndrag + at du gir mere gass, og da drukner den i bensin. Lenke til kommentar
pkbike Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 ok, men hvis jeg ikke gir gass dauer den. Er dere sikker på at dette er normalt? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 ok, men hvis jeg ikke gir gass dauer den. Er dere sikker på at dette er normalt? Det er vell helt normalt, for da går motoren saktere å saktere, til den ikke greier å gå mer. La oss si det sånn; Motoren har en rytme den holder, og når omdreiningene blir for lave (når du belaster den uten å gi nok gass) klarer den ikke å holde den rytmen, da får ikke sylinderet gnist og motoren stopper. Du må ha mere turtall, og file mer med clutchen Lenke til kommentar
pkbike Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Ok. dette skal jeg prøve neste gang jeg er å kjører. Har et annen ting jeg lurer på. Han jeg kjøpte sykkelen av sa at motoren skjærer seg når jeg sitter på effektanlegg. Hva må jeg gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ok. dette skal jeg prøve neste gang jeg er å kjører. Har et annen ting jeg lurer på. Han jeg kjøpte sykkelen av sa at motoren skjærer seg når jeg sitter på effektanlegg. Hva må jeg gjøre for å fikse dette? What?!? Lenke til kommentar
pkbike Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 for at den ikke skal skjære seg? Er dyse bytte aktuelt her? Lenke til kommentar
antex Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 ja man bør bytte til litt større dyse men ikke mye, jeg vil annbefale deg og kjøpe FP anlegg istede for effektanlegg. med efektanlegg får du litt mere effekt på toppen men med FP anlegg før man mer bunndrag og mellomregister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå