Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen små spørsmål om min RS

pkbike

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan turtall er det snakk om, hva er gjort med trim på den? (har en del og si på bunndraget)

og tviler vell egentlig på at det kan være dysa for da ville du nok merket det ved gasspådrag til vanlig også. og i en oppoverbakke uten fart og lavt turtall og bånn gass, da drukner du den selvfølgelig uansett om dysa er riktig eller feil ;)

men grattis med nydelig sykkel, bilder? :D

kjører selv en rs 125 '05 og er veldig fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Hello, har fått meg en RS. det er en 1999 mod. når jeg løser den i en liten oppover bakke i 1. gir får jeg ikke noe fart selv om jeg gir mer gass og den dauer.. hva er problemet her?

Går utifra at du kveler motoren, da den ikke har så godt bunndrag + at du gir mere gass, og da drukner den i bensin.

Lenke til kommentar
ok, men hvis jeg ikke gir gass dauer den. Er dere sikker på at dette er normalt?

Det er vell helt normalt, for da går motoren saktere å saktere, til den ikke greier å gå mer.

La oss si det sånn; Motoren har en rytme den holder, og når omdreiningene blir for lave (når du belaster den uten å gi nok gass) klarer den ikke å holde den rytmen, da får ikke sylinderet gnist og motoren stopper.

Du må ha mere turtall, og file mer med clutchen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...