paranoide Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei, Jeg mottok i går min nye PC fra Komplett. Denne virket utmerket, men jeg hadde blitt anbefalt å oppgradere BIOS til seneste versjon da det kunne oppstå problemer med Quad Core prosessorer. Jeg lastet ned WINFLASH fra XFX' sider, samt nyeste BIOS, da jeg har hatt gode erfaringer med winflash før. Halvveis i oppgraderingen låser maskinen seg. Jeg ga den 30 minutter, men da den enda ikke reagerte så skrudde jeg den av i håp om at jeg bare kunne resette BIOS/CMOS ved bruk av jumper. Dette virket ikke. Jeg forsøkte også å fjerne BIOS batteriet uten at dette hjalp. Noen forslag? Dette en helt ny maskin, og jeg er ganske irritert på meg selv over å ha begynt å fikle med den allerede dagen etter. Doh. XFXforce 680i SLI Inter Core2Quad 2,4ghz Lenke til kommentar
genesis Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Du må nok få kjøpt en ny bios brikke. Ta kontakt med hovedkort produsenten og spør om ikke dette er mulig. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du må ha ny bios chip, eller du må se om hovedkortet ditt har en BIOS-recovery funksjon. En bios recovery funksjon fungerer som regel slik at du først lager klar en diskett på en spesiell måte som inneholder ny bios du skal flashe, så booter du maskinen mens du holder inne en spesiell kombinasjon av knapper slik at hovedkortet vet det skal flashe. En slik grunnleggende ting kan den klare selv med skadet bios. Vet ikke om akkurat ditt hovedkort har denne funksjonen, men se i manualen eller kontakt produsent for mer info om det. -Stigma Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Jeg finner ikke noe om BIOS recovery. Komplett sier de kan fikse dette for meg uten problemer, men det er så tungvindt å sende hele maskinen inn. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg finner ikke noe om BIOS recovery. Komplett sier de kan fikse dette for meg uten problemer, men det er så tungvindt å sende hele maskinen inn. Du kan nok bytte bios-chip selv også om du har noe erfaring med masinbygging, det er ikke så vanskelig. Du kan jo høre om de ikke bare kan sende deg chippen, dersom det er den metoden de skal bruke. -Stigma Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Takk for tips, alle sammen. Jeg tror jeg sender inn maskinen til Komplett, da jeg vil være 100% sikker på at dette ordner seg. Regner med at de tester maskinen skikkelig før de sender den avgårde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå