Gå til innhold

Canon EOS IX7 linser på EOS 350D?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe et slikt 350D, lurer da på om linsene jeg har til et IX7 passer på og fungerer fint? I tilfelle dette skulle være et ukjennt kamera så kan jeg skrive det jeg ser som står på linsen.

"Sigma Zoom Ø58 28-105mm 1 : 4 - 5.6 UC - II" Så kan man velge mellom AF og M.

Som dere sikkert skjønner så har jeg ikke så mye peiling igrunn. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle kjøpe et slikt 350D, lurer da på om linsene jeg har til et IX7 passer på og fungerer fint? I tilfelle dette skulle være et ukjennt kamera så kan jeg skrive det jeg ser som står på linsen.

Det har vært litt problemer med eldre Sigma objektiv på nyere kameraer, så hvis det ikke virker kan du få objektivet oppgradert hos Sigma.

Lenke til kommentar

Det har vært litt problemer med eldre Sigma objektiv på nyere kameraer, så hvis det ikke virker kan du få objektivet oppgradert hos Sigma.

Tror objektivet er rundt 7 år gammelt. Tenkte jeg skulle kjøpe bare kamerahus siden jeg har et par linser fra førav. Faller nok på EOS 400D.

Lenke til kommentar
Vil nok ikke lønne seg med det objektivet der. På et speilrefleks bør man også velge et objektiv med litt mer vidvinkel. 28 blir jo 45 på et digitalt speilrefleks.

kinG^KaoZ: Objektivet du har fra før, er altså lite verdt på et speilrefleks. Ta ihvertfall med kitobjektivet Canon 18-55. Du betaler bare en 500 kroner eller noe sånt for det i pakke med kameraet. Så kan du kartlegge behov for et bedre objektiv eller mer zoom etterhvert. Alternativt kan du slå til med en Tamron 17-50/2,8 med en gang, så har du et råbra objektiv på et råbra kamera.

Lenke til kommentar
Vil nok ikke lønne seg med det objektivet der. På et speilrefleks bør man også velge et objektiv med litt mer vidvinkel. 28 blir jo 45 på et digitalt speilrefleks.

kinG^KaoZ: Objektivet du har fra før, er altså lite verdt på et speilrefleks. Ta ihvertfall med kitobjektivet Canon 18-55. Du betaler bare en 500 kroner eller noe sånt for det i pakke med kameraet. Så kan du kartlegge behov for et bedre objektiv eller mer zoom etterhvert. Alternativt kan du slå til med en Tamron 17-50/2,8 med en gang, så har du et råbra objektiv på et råbra kamera.

Var et slikt svar jeg var ute etter. Da kjøper jeg ett kit. Var litt rundt idag, ingen av de stedene jeg var på solgte bare kamerahus :)

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt meg canon 400d, er storfornøyd og glad jeg ikke bare kjøpte kamerahuset. Kommer ERROR 99, 1 av 3 ganger jeg tar bilde med SIGMAlinsen.

Synes kvaliteten på linsen som fulgte med er crappy, ikke med tanke på bildene men selve kvaliteten på linsa. Når man fokuserer manuelt så føles det ut som om hele greia skal bli ødelagt.

Lenke til kommentar

Error 99 skyldes av at kameraet ikke klarer og komunisere med enten batteri, minnekort, eller objektiv.

har du prøvd å "rense" kontaktene til objektivet før du tok det i bruk? bruk en klut og stryk over, regner med at der ikke er kontaktene på kameraet siden det er helt nytt.

Kan også si at jeg snakker av egen erfaring. så det kan også være noe annet. men det var sånn jeg fikset det.

Mvh Orlien

Lenke til kommentar
Error 99 skyldes av at kameraet ikke klarer og komunisere med enten batteri, minnekort, eller objektiv.

har du prøvd å "rense" kontaktene til objektivet før du tok det i bruk? bruk en klut og stryk over, regner med at der ikke er kontaktene på kameraet siden det er helt nytt.

Kit-objektivet hans fungerer helt fint, og det er Sigma han har problemer med. Det er helt naturlig å ha problemer med eldre Sigma objektiver på nye kamera. Selv nyere Sigma-objektiver kan ha problemer på kameramodeller som er nyere enn objektivet. Disse kan imidlertid vanligvis oppgraderes på verksted.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...