Gå til innhold

[Løst]Lage et program som tegner med musa, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lage mitt eget program som kan tegne bokstaver med musepekeren, men har ikke peiling på hvordan jeg skal lage det, hvilket programmeringsspråk osv... Har ingen tidligere erfaring med programmering. Vel, har så vidt vært borti Visual Basic...

Endret av Mad Esc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-_-;; Kom igjen nå folkens! Noen må da ha litt peiling her?

Mange har peiling, men velger å ikke svare.

Det virker som om du vil at andre skal gjør jobben for deg (du har jo ikke kunnskapen til å gjøre det)... eller nesten ferdig og det er det få som vil.

Spør heller om hvordan du kan lære deg et programmeringsspråk

Lær deg et programmeringsspråk først så kan du starte med programmet ditt. Det går fin å lage det du snakker om i vb

Lenke til kommentar

OK, hvis jeg skal lage det i VB, hvor begynner jeg? Jeg gidder ikke å bruke flere uker/måneder på å lære meg hele språket, bare det som trengs for å lage det jeg snakker om.

Jeg vet om en som lagde det på noen timer over et par dager uten å vite noe om programmering fra før.

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg skaffe denne lærdommen?

Kjøp en bok.

Les tutorials:

http://www.google.no/search?q=tutorial+vb.net

Btw; Jeg nok ganske sikker på at han kammeraten din bare har funnet seg kildekoden til et lite eksempel ellerno på nettet, og at han egentlig ikke forstår bæret av det. Det forklarer vel at han ikke ønsker å "lære det bort til deg" også... fordi han ikke KAN det selv.

Endret av jorn79
Lenke til kommentar

Aldri i verden om du klarer å lære "bare det du trenger" for ett enkelt program. Hadde det vært mulig så hadde jeg ikke giddet å studere Informasjonsteknologi og ville heller tatt programmene på sparken.

Å lage et fullverdig program (selv en veldig enkelt et) uten noe som helst kunnskap er umulig på bare noen få timer, dersom vedrørende person ikke har NOE interesse for programmering i tillegg.

Bøker/Tutorials er tingen.

Sjekk ut en av de "for Dummies" bøkene da de er nærmeste du kommer ønske ditt.

Brukte selv Java for Dummies mye i begynnelsen istedenfor læreboka, da den forklarer ting på en mer menneskelig måte.

Finnes masse tutorials på internett om du ikke er keen på å betale for en bok. Men bok er kjekkest, da du kan slå opp i ting og alt er sortert på en oversiktlig måte.

Folk her reagerer på at du spør etter "akkurat det som trengs for ett program" noe som ingen vet i hodet og dermed må de sitte i mangfoldige timer for å lage programmet og deretter gi kildekoden til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...