jak-bim Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei! Du nå skal familien ha seg ny TV for første gang på lenge, men har ikke helt bestemt oss. Pioneer 42" Kuro Plasma er aktuell og da lurer jeg på om det er noen her på forumet som noen gang har prøvd å spilt på en slik en eller har det selv. Det er PS3 som blir aktuelt å spille med, men TV-en skal også brukes til DVD/Blu-ray + parabol. Vet at LCD er kanskje det som er det beste for spilling i og med at det har størst fargespekter (tror det i hvert fall, det er det jeg har hørt). Men det blir nok plasma. Takk for svar ; P Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Pioneer lager bare plasma-skjermer, og man bør IKKE utsette plasma-skjemer for statiske bilder (som fra PC, spill etc.) statiske bilder fører til innbrenning! Råder deg på det sterkeste å heller kjøpe LCD. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Så lenge du ikke har samme bildet på lenge og da mener jeg hvertfall 6 timer så er det ikke noen fare. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Den skjermen er ikke HD-ready bare så du er klar over det. Jeg tror ikke du vil kunne spille PS3-spill i HD oppløsning, og blu-ray blir heller ikke i noe bedre kvalitet enn vanlig DVD. Skulle jeg hatt plasma ville jeg hatt en dyr og god en som er HD-ready. Det er sant at det kan bli innbrenning, men på de fleste TV-er i dag skal det veldig mye til. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Så lenge du ikke har samme bildet på lenge og da mener jeg hvertfall 6 timer så er det ikke noen fare. HUD fra spill er veldig utsatt, plasma til spill er jo nestem selvmord Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Når har man spill som hud'en ligger fremme i 6 timer? Har selv en panasonic plasma tv og har spilt både med 360, ps2 og pc på den. Den lever fremdeles Nimrad: Tv'en er HD-ready. 1024*768 i oppløsning Endret 2. november 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Nimrad: Tv'en er HD-ready. 1024*768 i oppløsning Dette er vell ikke 720p engang? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Nimrad: Tv'en er HD-ready. 1024*768 i oppløsning Dette er vell ikke 720p engang? Stemmer det, 720p er 1280x720p Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Åja, TV-en er visst HD-ready. Jeg leste feil, beklager. Lenke til kommentar
jak-bim Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Den skjermen er ikke HD-ready bare så du er klar over det. Jeg tror ikke du vil kunne spille PS3-spill i HD oppløsning, og blu-ray blir heller ikke i noe bedre kvalitet enn vanlig DVD. Skulle jeg hatt plasma ville jeg hatt en dyr og god en som er HD-ready. Det er sant at det kan bli innbrenning, men på de fleste TV-er i dag skal det veldig mye til. Om du blar litt lenger ned så ser du at den er HD-ready, sjekk fakta først... EDIT: så ikke at du posta før jeg posta dette Nimrad Endret 2. november 2007 av jak-bim Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hva skal man med HD Ready uten real HD oppløsning? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Nimrad: Tv'en er HD-ready. 1024*768 i oppløsning Dette er vell ikke 720p engang? Stemmer det, 720p er 1280x720p Det som er viktig å legge merke til er at standarden ikke sier noe om horisontal oppløsning. Dette vil si at en 42" plasma med 1024 x 768 pixler vil være HD-ready på oppløsning selv om den ikke klarer å vise alle de 1280 horisontale punktene som brukes i 720p standarden. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det om PS3 kan vise den oppløsningen gjelder da fortsatt? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Pioneer lager bare plasma-skjermer, og man bør IKKE utsette plasma-skjemer for statiske bilder (som fra PC, spill etc.) statiske bilder fører til innbrenning! Råder deg på det sterkeste å heller kjøpe LCD. Det er tull.. Panasonic og pioneer får ikke innbrenning lenger, og det er noe de fleste vet. Sitter selv å spiller flere timer i strekk, sovna fra tven +++++.. Må bare le hver gang noen sier "plasma får innbrenning" ...lol Endret 2. november 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
trydis Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hva med Panasonic TH-50PZ70E? 50" plasma med full hd (1920x1080p) til under 20K. Har fått meget bra omtale i tester også... http://www.dingz.no/php/art.php?id=494748 Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Vi har ein eigen kategori for TV. Sjølv om du skal bruke TVen til speling, vil den kategorien vere den rette plassen. Tråden blir derfor flytta dit. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Pioneer lager bare plasma-skjermer, og man bør IKKE utsette plasma-skjemer for statiske bilder (som fra PC, spill etc.) statiske bilder fører til innbrenning! Råder deg på det sterkeste å heller kjøpe LCD. Det er tull.. Panasonic og pioneer får ikke innbrenning lenger, og det er noe de fleste vet. Sitter selv å spiller flere timer i strekk, sovna fra tven +++++.. Må bare le hver gang noen sier "plasma får innbrenning" ...lol Plasma har blitt mye bedre på innbrenning i det siste ja. "Får ikke innbrenning lenger" er vel en noe naiv påstand. Selvfølgelig skal det mye mere til før man får innbrenning enn før, men det er fortsatt en liten "risiko." Har trådstarter lyst på Pioneer 42'', så er det jo bare å kline til egentlig Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei! Du nå skal familien ha seg ny TV for første gang på lenge, men har ikke helt bestemt oss. Pioneer 42" Kuro Plasma er aktuell og da lurer jeg på om det er noen her på forumet som noen gang har prøvd å spilt på en slik en eller har det selv. Det er PS3 som blir aktuelt å spille med, men TV-en skal også brukes til DVD/Blu-ray + parabol. Vet at LCD er kanskje det som er det beste for spilling i og med at det har størst fargespekter (tror det i hvert fall, det er det jeg har hørt). Men det blir nok plasma. Takk for svar ; P Har den tv'n selv er er storfornøyd! Jobber litt mye om dagen så har ikke fått så mye tid foran den, men jeg har fullført Halo 3 og har sånn smått begynt på Bioshock og den fungerer helt ypperlig så langt hvert fall. Har ingen erfaring med LCD så vet ikke hvordan de er når det gjelder spill, men hittil har jeg ingen vonde ord angående tv'n hvis man ser bort fra prisen Sett litt Blu-ray hos en kompis som har Pioneer 428XA og bildet er helt fantastisk, skal hente meg PS3 snart så jeg også kan slenge på litt Blu-ray. Den tv'n vinner jo det meste av tester som er på nettet, eneste den taper på er pris, men hvis man har god nok råd så tror jeg dette er den beste 42-tommeren du får på markedet i dag. Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg spiller Counter Strike Source på LCD TVen min, en NEC Multeos 46" (1080p). Dette kan anbefales på det sterkeste. Den er litt dyr da. ca. 24000,- Råder deg til å velge LCD istedetfor plasma viss du skal spille. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Skal den brukes mest til spill og data er LCD det riktige valget. Vil hovedbruken være tv/film er plasma uten tvil det beste valget. Ingen lcd kan matche Pioneer sine plasmaskjermer. Du får et mye mer naturlig bilde på en plasmaskjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå