Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kviser - De går bare ikke vekk... trenger hjelp

AudiFan

Anbefalte innlegg

Samma faen hva det står på tuben! Er klar over at det står at du skal påføre et tynt lag.

For å få best resultat så påfør forholdsvis store mengder.

På www.acne.org ligger det et regimen som veldig mange har hatt gode erfaringer med og det spesielle med dette er at du skal påføre et forholdsvis tykt lag med Benzoyl Peroxide(i ditt tilfelle basiron).

Men gjør som du vil selvfølgelig og hvis du merker at et tynt lag holder for deg så er det ikke noe vits i å gradvis øke mengden.

ok :)

jeg tar 2 lag med Basiron, og det holder for meg.

4 kviser er borte etter 2 dager :) så er ganske fornøyd med Basiron.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest

Brevoxyl er en mulighet, i tillegg Sebamed serien ( rimeligst på apotekhjem tror jeg), Avene har noen mot hudorm som er bra.

Lenke til kommentar

Jeg fikk antibiotika for kvisene mine. Husker ikke hva den heter i farten (begynte på t også var det noen h-er og no fancy greier), men funka greit, men da jeg slutta med det, kom de tilbake. Nå bruler jeg en krem som jeg fikk av legen som heter Skinoren. Den bruker ca 1 måned på å virke, men jeg merker forandring på noen uker, så jeg håper de blir borte nå.

Lenke til kommentar
Samma faen hva det står på tuben! Er klar over at det står at du skal påføre et tynt lag.

For å få best resultat så påfør forholdsvis store mengder.

På www.acne.org ligger det et regimen som veldig mange har hatt gode erfaringer med og det spesielle med dette er at du skal påføre et forholdsvis tykt lag med Benzoyl Peroxide(i ditt tilfelle basiron).

Men gjør som du vil selvfølgelig og hvis du merker at et tynt lag holder for deg så er det ikke noe vits i å gradvis øke mengden.

Nå må du huske at "the regimen" som de bruker på acne.org har en BP-krem som inneholder 2,5% Benzyol Peroxid, og ikke 5% som Basiron har. Det er også grunnen til at man tar på et tykt lag med BP-krem på acne.org, på grunn av den reduserte mengden Benzyol Peroxid. Det er ikke noe særlig vits i å kjøpe 10% Basiron i og med at den bare irriterer huden enda mer og ikke har noen særlig større effekt på kvisene enn det 5%-Basiron har. Råder de som skal begynne med Basiron å bare smøre på et tynt lag de første 3-4 dagene og se hvordan det går. Dersom det går helt fint, kan du smøre på et tykkere lag, gjerne morgen og kveld. Begynte selv å bruke Basiron for 2 uker siden og antall kviser har sunket betraktelig. :)

Lenke til kommentar

Du kan også prøve Acno ifra Pharma Nord kombinert med sink-tilskudd.Det funker som et skudd på meg. Ser ikke ut som et pizza-tryne lengre.

Edit: Jeg gikk på Basiron før, og etter 1 mnd omtrent begynte huden å bli imun, så kvisene kom gradvis tilbake.

Endret av Flexo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...