Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kviser - De går bare ikke vekk... trenger hjelp

AudiFan

Anbefalte innlegg

Har kviser på fjeset, har prøvd noe som ligger hjemme og det fungerer ikke i det hele tatt.

De kvisene er irriterende, og jeg lurte på om dere vet om noen brae produkter som hjelper mot kviser.

Håper det er noen her som vet om et eller flere produkter som kanskje har hjulpet deg eller hørt om noen som er effektive.

Hva heter produktet, og evnt. hvor jeg får kjøpt det?

Tusen Takk For Svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Basiron, fåes på apotek. Det er en salve om tørker ut kvisene, men også huden så husk å bruk en god fuktighetskrem etterhvert som kvisene forsvinner.

Tusen Takk :) Tar en tur dit idag eller imorra.

Vet du hvor mye det koster? ca.?

EDIT: Det finnes 2 størrelser, tenker på den minste ?

EDIT2: Fant det ut, koster rundt '80,00' for '40 g'

Takk for hjelpen

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar

For å få best resultat med basiron eller andre kremer som har Benzoyl Peroxide som virkestoff så burde du også kjøpe en rensekrem til ansiktet og en fuktighetskrem.

Ta en dusj eller vask ansiktet med f.eks sebamed Compact Vask og vent ca. 10 min før du påfører basion. Bruk litt tid på å smøre basiron utover huden, men ikke vær hardhendt. Start med littegrann på fingertuppene og smør det ut over de omerådene det trengs og ta deretter på mer og mer basiron fra tuben. Mitt tips er å bruke ganske mye!

Vent 5-10 min og påfør en fuktighetskrem, f.eks SebaMed pleiegel som er beregnet for hud med kviser.

Gjør dette morgen og kveld! Du kan droppe fuktighetskremen om kvelden etter hvert hvis det virker som huden din tåler basironen og ikke blir tørr/rød/flassete.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
For å få best resultat med basiron eller andre kremer som har Benzoyl Peroxide som virkestoff så burde du også kjøpe en rensekrem til ansiktet og en fuktighetskrem.

Ta en dusj eller vask ansiktet med f.eks sebamed Compact Vask og vent ca. 10 min før du påfører basion. Bruk litt tid på å smøre basiron utover huden, men ikke vær hardhendt. Start med littegrann på fingertuppene og smør det ut over de omerådene det trengs og ta deretter på mer og mer basiron fra tuben. Mitt tips er å bruke ganske mye!

Vent 5-10 min og påfør en fuktighetskrem, f.eks SebaMed pleiegel som er beregnet for hud med kviser.

Gjør dette morgen og kveld! Du kan droppe fuktighetskremen om kvelden etter hvert hvis det virker som huden din tåler basironen og ikke blir tørr/rød/flassete.

Takk for at du tok deg god tid til å skrive. Fikk mye nyttig info.

Har påsmørt Basiron istad (nesten 3 timer siden), har ikke fått tørr/rød eller flassete hud enda, men kvisene er nesten helt borte :) Har 'Fuktighetskrem' liggende oppe.

Tusen Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Bullshit. Har du kviser som absolutt ikke vil gå vekk så får du resept på roaccutan hos legen. Bruker det i kanskje 3-4 måneder så er de vekke.

Basiron er kjempe bra, synes jeg...har ikke så mange kviser nå som før idag.

Men Roaccutan er sikkert bra det også, men nå har jeg kjøpt basiron...så jeg tror jeg skal bruke denne til den blir helt tom.

Takk for svar :)

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar
Spør legen din om kremen Aberela. Den brukte jeg da jeg hadde sykt med kviser, nå er jeg nesten helt glatt i huden og så godt som ingen kviser :)

Først av alt: TAKK for svar :)

Hudormer: Vitamin A-syre (Aberela® krem) kan redusere mengden av hudormer etter noen måneders behandling. Middelet fås på resept.

Kviser med rød hevelse og gule pussblemmer:

Benzylperoksid (Basiron® eller Panoxyl®) motvirker at talgkjertlene tettes til, dreper bakterier og får det ytterste hudlaget til å flasse av. Midlene fås uten resept.

--> Jeg har kviser med rød hevelse og gule pussblemmer, så jeg tror Basiron passer bedre for meg.

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Men Roaccutan er sikkert bra det også, men nå har jeg kjøpt basiron...så jeg tror jeg skal bruke denne til den blir helt tom.

Men med roaccutan er den nesten garantert at alle kvisene dine forsvinner. Jeg hadde skikkelig mange kviser før, og nå har jeg absolutt ingen.

Lenke til kommentar
Først av alt: TAKK for svar :)

Kviser med rød hevelse og gule pussblemmer:

Benzylperoksid (Basiron® eller Panoxyl®) motvirker at talgkjertlene tettes til, dreper bakterier og får det ytterste hudlaget til å flasse av. Midlene fås uten resept.

--> Jeg har kviser med rød hevelse og gule pussblemmer, så jeg tror Basiron passer bedre for meg.

Men takk for svar :)

Jeg hadde akkurat det samme som deg, røde betente kviser og gule pussblemmer. Jeg dro til legen og han ga meg resept på Aberela, som hjalp veldig etter noen få uker. Akkurat som du sier om Benzylperoksid, så fikk Aberela kremen huden min til å flasse, men det brukte jeg bare fuktighetskrem for å skjule. Så etter min egen erfaring fungerer Aberela helt ypperlig til slike kviseutbrudd :)

Lenke til kommentar

Hehe...

Ut i fra posten til trådstarter så ville jeg absolutt ikke anbefalt Roaccutan, som kun gis ut til pasienter med et veldig stort kviseproblem, og som tar tid å få ettersom man må til fastlegen og deretter bli videresendt til en hudlege. For ikke å nevne alle de mulige bivirkningene.

Husk å ikke slutte å bruke basiron når kvisene dine er borte, da dette hovedsaklig er et middel som skal motvirker ny kvisedannelse!

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Men med roaccutan er den nesten garantert at alle kvisene dine forsvinner. Jeg hadde skikkelig mange kviser før, og nå har jeg absolutt ingen.

Skal prøve den kanskje etter Basiron tuben er ferdig :)

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar
Hehe...

Ut i fra posten til trådstarter så ville jeg absolutt ikke anbefalt Roaccutan, som kun gis ut til pasienter med et veldig stort kviseproblem, og som tar tid å få ettersom man må til fastlegen og deretter bli videresendt til en hudlege. For ikke å nevne alle de mulige bivirkningene.

Husk å ikke slutte å bruke basiron når kvisene dine er borte, da dette hovedsaklig er et middel som skal motvirker ny kvisedannelse!

Jeg har ikke så store kvise problemer, bare noen få.

Takk, skal fortsette hvis det fungerer bra.

Lenke til kommentar
dermalogica special cleaner!

Dermalogica Special Cleaner fjerner døde hudceller, og gjør huden glatt.

Har noe lignende hjemme som heter: 'Clearasil Spot Control' ,dette hjelper ikke allverden mot kviser men du merker at den gjør en god jobb, du kan føle at den virker :). Du får en ren hud ihvertfall.

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tenkt å drepe meg eller :!:

Det er en liten papirlapp som følger med 'Basiron' og på den lappen står det: Hvis du tar på for mye basiron så skal lege kontaktes snarest (det står et telefon nr. rett under)

:) Men resten som du skrev er jeg takknemlig for :)

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar

Samma faen hva det står på tuben! Er klar over at det står at du skal påføre et tynt lag.

For å få best resultat så påfør forholdsvis store mengder.

På www.acne.org ligger det et regimen som veldig mange har hatt gode erfaringer med og det spesielle med dette er at du skal påføre et forholdsvis tykt lag med Benzoyl Peroxide(i ditt tilfelle basiron).

Men gjør som du vil selvfølgelig og hvis du merker at et tynt lag holder for deg så er det ikke noe vits i å gradvis øke mengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...