Gå til innhold

Nedgang i score etter install av Via drivere

Anbefalte innlegg

Jeg har testet litt i 3DMark i siste dagene og har testet med forskjellige drivere etc

Test 1: 41.09, ingen VIA drivere, standard klokking, 7832 marker

Test 2: 41.09, ingen VIA drivere, klokket 310@729, 7880 marker

Test 3: 42.51, ingen VIA drivere, standard klokking, 7913 marker

Test 4: 42.51, ingen VIA drivere, klokket 310@729, 7957 marker

Test 5: 42.51, VIAHyperion4in1445v, klokket 310@729, 7883 marker

Test 1 til test 4 så har jeg liten økning hele veien, men etter installering av Via Hyperion drivere så ble det en nedgang på 74 marker..

Etter hva jeg har forstått så skulle Hyperion driverene gi en økning i ytelsen..

Hardware: Amd 1Ghz T-Bird, MSI KT3 Ultra2-R, Asus GeForce4 Ti 4600 og DDR PC2700 (noname@CL2)

Instillingene på skjermkortet er AGP 4x, Fast Write Enabled og Aperture Size er på 256MB..

OS er WinXP..

Jeg skal formatere ganske snart så da skal jeg ta en lignende runde med fresh install av WinXP, men jeg er litt nysgjerrig på hvorfor jeg går ned i score med VIA drivere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med via driverne virket litt rart ja, de fleste pleier å gå opp når de instalerer dem. Det virket også som at det er cpu som holder deg igjen, ser at du heller ikke får mer poeng når du klokker skjermkortet. Kanskje på tide med en liten oppgradering der ? Da vil nok scoren stige endel.

Lenke til kommentar
Det med via driverne virket litt rart ja, de fleste pleier å gå opp når de instalerer dem. Det virket også som at det er cpu som holder deg igjen, ser at du heller ikke får mer poeng når du klokker skjermkortet. Kanskje på tide med en liten oppgradering der ? Da vil nok scoren stige endel.

En oppgradering er en selvfølge her hos meg.. Og det blir nok en XP1800 som en midlertidig løsning, fram til jeg ser hva som kommer på markedet i løpet av året..

Men at det skal være en nedgang i 3DMark ved å installere Via drivere (Hyperion i dette tilfellet), syns jeg er litt rart..

Lenke til kommentar

Det er snakk om så små ned og oppganger at du ikke kan skylle på noen driver eller klokking! Så lenge CPU'en er flaskehals så kommer det helt an på den hva du får av score! Du vil ikke få samme score om du tar testen med samme oppsett flere ganger etter hverandre! Bare prøv!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...