Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal til colonoskopi-undersøkelse neste uke. Hva kan jeg vente meg?

Gjest NS

Anbefalte innlegg

Hei

Skal til kolonoskopi neste uke. Har aldri vært på lignende tidligere og gruer meg litt og lurer på hva jeg har i vente.

Er dette så forferdelig som mange sier?

Er det noen som vet noe er jeg takknemlig..

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Kolonoskopi er ikke så grusomt som gastroskopi. Man slipper brekningsfølelsen.

Uansett, du kan føle litt smerter, derfor skriker "damene" nå de har analsex.

ok... nok dirty joke...

ellers er det bare lykketil.

Slapp av, det er ikke så gale som du tro.

Vaio ;)

Lenke til kommentar

Kolonoskopi gjør vondt, men det er ikke på langt nær så ille om man tror. Gjør det vondt så er det ingen skam å be om beroligende, smertestillende o.l. For å si det sånn: Den verste delen er fastingen ;)

Red.: Kan jo nevnes at jeg har vært igjennom en 4-5stk av de, og jeg lever faktisk i beste velgående fortsatt :)

Red.: Bitteliten skrivefeil.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Undersøkelsen gikk helt greit, fikk smertestillende, men det gjorde veldig vondt i begynnelsen.

Og kronisk tarmbetennelse ble påvist, morbus chron...

Jaja, shit happens.....

Lenke til kommentar

Ouch :( Så kjipt da. Ikke akkurat livets undergang selv om det sikkert i verstefall kan oppleves litt sånn (har blitt operert pga. "tarmproblemer" så jeg veit nok litt om det). Får nå iallfall satse på at du ikke er/blir for plaget av det da ;) Ja, og ikke minst får du ha lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar

Urolig mage. Dvs, må på dass og bommelomme minimum 3-4 ganger om dagen, en del magesmerter(ligner på "luft-i-magen-smerter"), unormal konsistens på avføring, akutt behov for et dassbesøk etter måltid samt ved stress og temperatursvingninger

Lenke til kommentar
Ai, ai, ai :( Ikke så rart da gitt :hm:

PS: Skulle du ha behov for å snakke med noen anonymt så er det bare å sende en PM :)

Takk takk, men eg tar det ikkje så tungt, har heldigvis ikkje så alvorlig tilfelle som min søster... (og min onkel for den del)

For meg var det egentlig bare godt å få et svar på hva det var som feilte meg, og det fikk jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...