Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabelmodem lever sitt eget liv.Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Har kabelmodem som alså lever sitt eget liv. Modemet kan plutselig miste forbindelse til dhcp , alt fra noen minutter til 12 timer. Det har også en lei uvane , det kan plutselig slå seg av , helt av seg selv.

Bor i borettslag (blokk) kan det være noen av naboene som fucker opp?

Lever modemet sine siste dager?? bør jeg bare ta og bytte det til et nytt?

Utrolig plagsomt å ikke få fullt utbytte av abo :(

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, du har rett i det, Skal rette opp tittel

Hmm firmware update har jeg ikke tenkt på, skal sjekke om jeg finner. Skal sies at modemet er noen år, kan være en update som gjør susen

EDIT:

Leste nettopp litt om det modemet jeg har, er vist mange som har hatt samme problemer med akkurat den modellen. Fuckings Motorola Surfboard Crap, skal kreve et annet merke på mandag. Hjelper ikke stort med firmware update. Det jeg har er vist noe av det dårligste

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta en telefon til leverandøren din. Kabelmodem er vel eid av leverandøren, og om det er noe galt med det så skal du jo få nytt gratis. Det kan også være noe med kabelene, men det er det også leverandøren som kan gjøre noe med. Alt i alt så er det veldi lite du kan gjøre med det selv om problemet ikke ligger i ditt lokalnettverk eller på maskinene, noe det høres ut til at det ikke gjør.

Lenke til kommentar

Vist jeg berører siden på modemet fks , så slår det seg av. i tillegg så slår det seg av når det vil uten at jeg er bortpå . Kan faktisk være nok å se feil på det, om du skjønner

EDIT:

Men det er ikke mulig for noen av naboene og fks få tilgang til modemet via kabelnettet? Eller noe slik? Har ikke så mye peil på slik.

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...