gogg2 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei, Vet noen hva slags tilkoblingspunkt det er inn i Sandisk Sansa e280? Bruker den mini-usb eller har den en eller annen jalla kabel? Ellers, noen gode erfaringer med denne spilleren? Det virker som den skal ha bedre kvalitet enn creative zen etter hva jeg har lest? Takker! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 1: du har lest veldig feil 2: bruekr samme tilkobling som ipod, men andre koblinger (så utstyr passer IKKE om hverandre). Kort sagt funker kun det som er spesielt laget for spilleren Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 1: du har lest veldig feil 2: bruekr samme tilkobling som ipod, men andre koblinger (så utstyr passer IKKE om hverandre). Kort sagt funker kun det som er spesielt laget for spilleren Hva mener du med at den bruker samme tilkobling som ipod? Samme type plug, men med litt forskjell? Flate, kan ikke alle bare bruke mini-usb. Jeg har slike kabler liggende overalt og de koster jo bare 20kr stykker. I stede må de bruke disse jalla kablene som er umulige å få tak i og hvis du får tak i de, koster de en liten formue. Noen som har en liste over spillere som bruker mini-usb? Jeg hadde en creative zen som fikk en liten dråpe saltvann på seg og ble ødelagt. Var ikke helt happy med den p.g.a. utgangseffekt og radio mottaker så jeg ser på jakt etter en bedre spiller uten spesialsoftware eller reindeksering av låter. Dessuten må den seff ha mini-usb. Noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 1: du har lest veldig feil 2: bruekr samme tilkobling som ipod, men andre koblinger (så utstyr passer IKKE om hverandre). Kort sagt funker kun det som er spesielt laget for spilleren Hva mener du med at den bruker samme tilkobling som ipod? Samme type plug, men med litt forskjell? Flate, kan ikke alle bare bruke mini-usb. Jeg har slike kabler liggende overalt og de koster jo bare 20kr stykker. I stede må de bruke disse jalla kablene som er umulige å få tak i og hvis du får tak i de, koster de en liten formue. Noen som har en liste over spillere som bruker mini-usb? Jeg hadde en creative zen som fikk en liten dråpe saltvann på seg og ble ødelagt. Var ikke helt happy med den p.g.a. utgangseffekt og radio mottaker så jeg ser på jakt etter en bedre spiller uten spesialsoftware eller reindeksering av låter. Dessuten må den seff ha mini-usb. Noen tips? iAudio D2 Høyeste utgangseffekten på markedet, plug and play, file tre browsing, og ja - mini usb Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 [quote name='Captain Ødegård' post='9831396' Noen tips? iAudio D2 Høyeste utgangseffekten på markedet, plug and play, file tre browsing, og ja - mini usb Var egentlig på jakt etter en mp3 spiller og ikke et slagvåpen Er heller ikke spesielt interessert i video. Noen andre tips? - God mp3 spiller med bra utgangseffekt og radio - liten - mini-usb - grei mottak på radio Blir mulignes en iRiver T60 fra CDOM. Har god erfaring med forrige generasjon av disse (selv om de da brukte en jalla kabel). Mailet support hos iRiver og de sa det var mini-usb på denne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 [quote name='Captain Ødegård' post='9831396' Noen tips? iAudio D2 Høyeste utgangseffekten på markedet, plug and play, file tre browsing, og ja - mini usb Var egentlig på jakt etter en mp3 spiller og ikke et slagvåpen Er heller ikke spesielt interessert i video. Noen andre tips? - God mp3 spiller med bra utgangseffekt og radio - liten - mini-usb - grei mottak på radio Blir mulignes en iRiver T60 fra CDOM. Har god erfaring med forrige generasjon av disse (selv om de da brukte en jalla kabel). Mailet support hos iRiver og de sa det var mini-usb på denne. haha, mange som tar feil når de ser bilder av den, fordi den ser ut som en diger sak. Sansaen helt til venstre, D2 ved siden av den: Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 haha, mange som tar feil når de ser bilder av den, fordi den ser ut som en diger sak. Sansaen helt til venstre, D2 ved siden av den: Point taken Jeg tenkte forøvrig på vekten. 91 gram mot 21 gram for iRiveren. Dessuten var den litt dyrere, men jeg gir den et forsøk. Har god erfaring med forrige generasjon iRiveren, men denne støttet ikke flac så da blir det iAudio. Da er den på vei iPosten. Takker! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Du kan også vurdere iPod nano med Rockbox firmware. Den har alt du spør etter utenom mini-usb. Men iPod kabler får du jo kastet etter deg for tiden... -C- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 haha, mange som tar feil når de ser bilder av den, fordi den ser ut som en diger sak. Sansaen helt til venstre, D2 ved siden av den: Point taken Jeg tenkte forøvrig på vekten. 91 gram mot 21 gram for iRiveren. Dessuten var den litt dyrere, men jeg gir den et forsøk. Har god erfaring med forrige generasjon iRiveren, men denne støttet ikke flac så da blir det iAudio. Da er den på vei iPosten. Takker! Blir ikke hull i buksa Vekten er batteriet, 52 timer musikk og 10 timer video er det doble av det ipod og de fleste andre mp3 spillere klarer. T50 (aa versjonen av t60) har også godt batteri, men helt annen type spiller. D2 har mer kapasitet, minnekortutvidelse, og ikke minst video i forhold til t50/60 som er tyggispakkespiller Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 haha, mange som tar feil når de ser bilder av den, fordi den ser ut som en diger sak. Sansaen helt til venstre, D2 ved siden av den: Point taken Jeg tenkte forøvrig på vekten. 91 gram mot 21 gram for iRiveren. Dessuten var den litt dyrere, men jeg gir den et forsøk. Har god erfaring med forrige generasjon iRiveren, men denne støttet ikke flac så da blir det iAudio. Da er den på vei iPosten. Takker! Blir ikke hull i buksa Vekten er batteriet, 52 timer musikk og 10 timer video er det doble av det ipod og de fleste andre mp3 spillere klarer. T50 (aa versjonen av t60) har også godt batteri, men helt annen type spiller. D2 har mer kapasitet, minnekortutvidelse, og ikke minst video i forhold til t50/60 som er tyggispakkespiller Eneste som kanskje kan bli en negativ drawback for meg er at du vistnok ikke kan skfite sang med spilleren i lomma som det står i reviewer jeg leste. Håper det hvertfall går ann å steppe til neste sang Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) haha, mange som tar feil når de ser bilder av den, fordi den ser ut som en diger sak. Sansaen helt til venstre, D2 ved siden av den: Point taken Jeg tenkte forøvrig på vekten. 91 gram mot 21 gram for iRiveren. Dessuten var den litt dyrere, men jeg gir den et forsøk. Har god erfaring med forrige generasjon iRiveren, men denne støttet ikke flac så da blir det iAudio. Da er den på vei iPosten. Takker! Blir ikke hull i buksa Vekten er batteriet, 52 timer musikk og 10 timer video er det doble av det ipod og de fleste andre mp3 spillere klarer. T50 (aa versjonen av t60) har også godt batteri, men helt annen type spiller. D2 har mer kapasitet, minnekortutvidelse, og ikke minst video i forhold til t50/60 som er tyggispakkespiller Eneste som kanskje kan bli en negativ drawback for meg er at du vistnok ikke kan skfite sang med spilleren i lomma som det står i reviewer jeg leste. Håper det hvertfall går ann å steppe til neste sang Hvos leste du det? Enten gammel anmeldelse eller uinformert Du kan sette så volum + - knappene fungerer som neste/forrige sang (og menyknappen som play pause) når spilleren står på hold, det jeg bruker når jeg har den i lomma Endret 6. november 2007 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Leste det i denne http://www.amobil.no/tester/mp3-spillere/c...iaudio_d2/37526 "Dette er kanskje også grunnen til dens tyngde, som, sammen med navigeringen, gjør den til en spiller som ikke er egnet for de mer aktive – det å skifte sang kan ganske enkelt ikke gjøres uten å ta den opp fra lommen." Ellers klager de på FM radio er skurrete. E.g. Alltid Nyheter sender med ræva styrke i Oslo området. Når komme den første mp3'en med DAB radio mon tro (burde jo være enkelt siden DAB er basert på mp3). Endret 6. november 2007 av gogg2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Leste det i denne http://www.amobil.no/tester/mp3-spillere/c...iaudio_d2/37526 "Dette er kanskje også grunnen til dens tyngde, som, sammen med navigeringen, gjør den til en spiller som ikke er egnet for de mer aktive – det å skifte sang kan ganske enkelt ikke gjøres uten å ta den opp fra lommen." Ellers klager de på FM radio er skurrete. E.g. Alltid Nyheter sender med ræva styrke i Oslo området. Når komme den første mp3'en med DAB radio mon tro (burde jo være enkelt siden DAB er basert på mp3). Amobil er noe dritt, samme med dinside, tv2 hjelper deg etc... de har omtrent like mye peiling som lokale barnehager men radion er svak, kommer en del an på hodetelefonene da. D2 DAB kommer vel i løpet av denne måneden, har kommet i storbritannia så Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Leste det i denne http://www.amobil.no/tester/mp3-spillere/c...iaudio_d2/37526 "Dette er kanskje også grunnen til dens tyngde, som, sammen med navigeringen, gjør den til en spiller som ikke er egnet for de mer aktive – det å skifte sang kan ganske enkelt ikke gjøres uten å ta den opp fra lommen." Ellers klager de på FM radio er skurrete. E.g. Alltid Nyheter sender med ræva styrke i Oslo området. Når komme den første mp3'en med DAB radio mon tro (burde jo være enkelt siden DAB er basert på mp3). Amobil er noe dritt, samme med dinside, tv2 hjelper deg etc... de har omtrent like mye peiling som lokale barnehager men radion er svak, kommer en del an på hodetelefonene da. D2 DAB kommer vel i løpet av denne måneden, har kommet i storbritannia så Fikk iaudio D2 i går. Likte lyden i den veldig godt. Angrer litt på at jeg ikke ventet på D2 DAB, men klarer nok ikke å sende denne spilleren tilbake p.g.a. den gode lydkvaliteten Softwaren er litt jalla og ser at den trenger litt mer jobb. Definitivt et entusiast produkt. Ellers litt kronglete å navigere med fingrene på skjermen (e.g. scrolling kan være litt kronglete). Også forferdelig små fonter på spilleren og ingen mulighet til å stille på de. Du hadde rett i at du kan kode om long press på midt knappen til å skifte sang når spilleren ligger i lomma. dessverre fant jeg ikke en måte å kode om forward/back til å hoppe. Savner også mulighet til å pause i midten av lange sanger og sette spilleren i standby, med samme pause. Kjekt når du har spor som varer lenge, lydbøker o.l. Virker også som den er ganske treig på overføring av filer fra PC. Syntes ikke radioen var så alt for ille, men ikke testet godt nok. Spiller veldig bra sammen med Sennheiser px200 (på buss, venterom o.l.) og enda litt bedre med px100 når du kan forstyrre omgivelsene Takk for tipset! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Leste det i denne http://www.amobil.no/tester/mp3-spillere/c...iaudio_d2/37526 "Dette er kanskje også grunnen til dens tyngde, som, sammen med navigeringen, gjør den til en spiller som ikke er egnet for de mer aktive – det å skifte sang kan ganske enkelt ikke gjøres uten å ta den opp fra lommen." Ellers klager de på FM radio er skurrete. E.g. Alltid Nyheter sender med ræva styrke i Oslo området. Når komme den første mp3'en med DAB radio mon tro (burde jo være enkelt siden DAB er basert på mp3). Amobil er noe dritt, samme med dinside, tv2 hjelper deg etc... de har omtrent like mye peiling som lokale barnehager men radion er svak, kommer en del an på hodetelefonene da. D2 DAB kommer vel i løpet av denne måneden, har kommet i storbritannia så Fikk iaudio D2 i går. Likte lyden i den veldig godt. Angrer litt på at jeg ikke ventet på D2 DAB, men klarer nok ikke å sende denne spilleren tilbake p.g.a. den gode lydkvaliteten Softwaren er litt jalla og ser at den trenger litt mer jobb. Definitivt et entusiast produkt. Ellers litt kronglete å navigere med fingrene på skjermen (e.g. scrolling kan være litt kronglete). Også forferdelig små fonter på spilleren og ingen mulighet til å stille på de. Du hadde rett i at du kan kode om long press på midt knappen til å skifte sang når spilleren ligger i lomma. dessverre fant jeg ikke en måte å kode om forward/back til å hoppe. Savner også mulighet til å pause i midten av lange sanger og sette spilleren i standby, med samme pause. Kjekt når du har spor som varer lenge, lydbøker o.l. Virker også som den er ganske treig på overføring av filer fra PC. Syntes ikke radioen var så alt for ille, men ikke testet godt nok. Spiller veldig bra sammen med Sennheiser px200 (på buss, venterom o.l.) og enda litt bedre med px100 når du kan forstyrre omgivelsene Takk for tipset! "use upper buttons (ff/rew)" gjør volumknappene til neste/forrige sang når du har spilleren i hold, om det er det du mener. Softwaren er helt grei synes jeg, dvs bruker bare video konverteringen siden man ikke trenger software for noe annet (vel, om man vil ha sangtekster og slik så, men ikke for å overføre musikk og slik). Fonter finnes det hack for et sted på iaudiophile forumet, men har ikke hørt noen klager på det sånn sett. Ser du dårlig (ikkestygt eller sarkastisk ment)? Scrollingen synes jeg også er grei, bruker ikke de scrolknappene på skjermen lenger etter at de implemeterte slik at man kan dra fingeren nedover og oppover for å bla. Den er veldig intuitiv med at man lærer seg hvor fort man skal dra fingeren for å bla en viss lengdenedover på fillisten. Ved å dra fingeren til venstre/høyre går man tilbake og framover, også enklere enn å bruke scrollknappene IMO Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 "use upper buttons (ff/rew)" gjør volumknappene til neste/forrige sang når du har spilleren i hold, om det er det du mener. Softwaren er helt grei synes jeg, dvs bruker bare video konverteringen siden man ikke trenger software for noe annet (vel, om man vil ha sangtekster og slik så, men ikke for å overføre musikk og slik). Fonter finnes det hack for et sted på iaudiophile forumet, men har ikke hørt noen klager på det sånn sett. Ser du dårlig (ikkestygt eller sarkastisk ment)? Scrollingen synes jeg også er grei, bruker ikke de scrolknappene på skjermen lenger etter at de implemeterte slik at man kan dra fingeren nedover og oppover for å bla. Den er veldig intuitiv med at man lærer seg hvor fort man skal dra fingeren for å bla en viss lengdenedover på fillisten. Ved å dra fingeren til venstre/høyre går man tilbake og framover, også enklere enn å bruke scrollknappene IMO Ok, jeg trodde ff/rew var spoling i selve sangen. Skal sjekke mer. Ja, jeg ser veldig dårlig og fontene er på 1pt som er *alt* for lite for meg. At det ikke er mulig å stille de opp er en svakhet for meg. Har dog bestemt meg for å beholde spilleren og håpe at de får setting for dette i en firmware upgrade snart. Ser også at andre har klaget på det. Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Fonter finnes det hack for et sted på iaudiophile forumet, men har ikke hørt noen klager på det sånn sett. Jeg er meget interessert i dette, men kunne ikke finne det. Hadde fonten kommet opp på 2pt kunne jeg brukt spilleren uten briller/linser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Fonter finnes det hack for et sted på iaudiophile forumet, men har ikke hørt noen klager på det sånn sett. Jeg er meget interessert i dette, men kunne ikke finne det. Hadde fonten kommet opp på 2pt kunne jeg brukt spilleren uten briller/linser. http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=15957 har ikke prøvd det selv, så du får bare lese deg til fremgangsmåte etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå