Espen_jobb Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Min bærbare Toshiba Staellite 5100-603 sliter med skjermkortet, et NVIDIA Geoforce 4TM 440 Go. Hvorledes finner jeg et nytt kort som jeg vet er kompatibelt, så jeg kan skifte det gamle? Endret 2. november 2007 av Espen_jobb Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det gjør du ikke. Skjermkortet er integrert i hovedkortet. Nytt hovedkort + nytt kabinet = billigere med ny maskin. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 intergrert skjermkort går ikke ann å bytte. da må du bytte hovedkort, mye styr for en liten ting. Hvis jeg ville bedt deg om noe ville jeg anbefalt deg å kjøpe ny pc. MVH Brage=) Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Generell regel på bærbare er at man ikke kan bytte komponenter, med unntak av noen få der man kan bytte prosessor, ellers så kan du bytte minne (ram) og harddisk på de fleste. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det gaar faktisk ann aa bytte skjermkort paa laptop bare saa det er sagt.... [skriver paa nintendo wii derfor jeg mangler de norske bokstavene..] Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Generell regel på bærbare er at man ikke kan bytte komponenter, med unntak av noen få der man kan bytte prosessor, ellers så kan du bytte minne (ram) og harddisk på de fleste. ~ Mortis360 De fleste bærbare kan man bytte prosessor, wlan-kort og optisk enhet på i tillegg til minne og harddisk som du nevner. Skjermkort er også mulig, men neppe på en såpass gammel pc ettersom MXM-standarden for utskiftbare skjermkort ikke var funnet opp/tatt i bruk på den tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå