Gå til innhold

Winsock inne i en DLL?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt er mulig. Den aadnk mener er at du heller bær bruke socket som er støttet direkte i .NET i stedet for å bruke WinSock i VB6 for så å lage en DLL som du kan bruke i .NET.

Jeg kan skjønne at du vil bruke WinSock fra vb6 fordi den er enkel å bruke, men om du absolutt vil bruke WinSock i .NET så kan du like gjerne ta inn kontrollen direkte i .NET for det er også mulig. Høyreklikk i Toolbox vinduet og velg Choose Item. Velg i vinduet som dukker opp "COM Components". Bla nedover til du finner "Microsoft WinSock Control, version 6.0. Dermed kan du bruke denne direkte i .NTE programmet ditt.

Når dette er sagt så er jeg enig med aadnk. Lær deg .NET 2.0 versjonen av socket i stedet. Den gir deg utrolig mange forbedringer i forhold til WinSock, som streaming, kryptering m.m.

Lenke til kommentar

Ellers er det jo slik at vb6 sin mswinsck.ocx som følger med windows xp, ikke følger med windows vista, så derfor må den her eventuelt separat installeres hvis man ikke har installert vb6 da. Så det å bruke vb6 winsock er nok ikke særlig smart nei når man tenker lenger enn akkurat i øyeblikket!

Lenke til kommentar
Ellers er det jo slik at vb6 sin mswinsck.ocx som følger med windows xp, ikke følger med windows vista, så derfor må den her eventuelt separat installeres hvis man ikke har installert vb6 da. Så det å bruke vb6 winsock er nok ikke særlig smart nei når man tenker lenger enn akkurat i øyeblikket!

Dette stemmer ikke. Jeg kjører Vista og har MS WinSock 6.0 installert.

Lenke til kommentar

Jeg tror deg når du sier det, men det er bare det at dette ligger på min maskin og jeg har bare Vista, Office og Visual Studio 2005 på den. Hos meg ligger den her:

C:\Windows\SysWow64\mswinsck.OCX

Om denne kommer fra noe annet aner jeg ingenting om. Bare konstaterer at jeg har den. Kan kansje være Visual Studio som har lagt den inn. Jeg vet ikke

Lenke til kommentar

MSwinsck.ocx kommer vel heller ikke med VS 2005, så jeg tror nok heller du har fått den ved en eller annen setup.exe eller ved en webside med activeX. Merk at denne MSwinsck.ocx bare kan brukes i VS 2005 prosjekter hvis riktig lisensnøkkel er lagt inn i registeret, noe som eventuelt kan fikses med VB6Controls.reg i Extras\VB6 mappa på VS 2005 CD-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...