Hayer Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei! Fikk lyst til å prøve å lagge en DLL i VB6 med winsock å bruke den i VB.Net.. Fikk nettopp til å laste inn VB6 DLLer til VB.Net, men vet ikke hvordan jeg skal lage winsock controlen inne i en DLL.. Noen tips / guides / etc? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Bruk heller en native variant: http://www.codeproject.com/vb/net/winsockdotnet.asp Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Enten så misforstod du meg(mine dårlige forklaringer) eller så skjønte ikke jeg helt tråden der. Det jeg vil gjøre er å bruke Winsock i en VB6 DLL, mulig? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Alt er mulig. Den aadnk mener er at du heller bær bruke socket som er støttet direkte i .NET i stedet for å bruke WinSock i VB6 for så å lage en DLL som du kan bruke i .NET. Jeg kan skjønne at du vil bruke WinSock fra vb6 fordi den er enkel å bruke, men om du absolutt vil bruke WinSock i .NET så kan du like gjerne ta inn kontrollen direkte i .NET for det er også mulig. Høyreklikk i Toolbox vinduet og velg Choose Item. Velg i vinduet som dukker opp "COM Components". Bla nedover til du finner "Microsoft WinSock Control, version 6.0. Dermed kan du bruke denne direkte i .NTE programmet ditt. Når dette er sagt så er jeg enig med aadnk. Lær deg .NET 2.0 versjonen av socket i stedet. Den gir deg utrolig mange forbedringer i forhold til WinSock, som streaming, kryptering m.m. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 det var nye lærdom, takk HDSoftware, men var vel mest for å sjekke peformance'en til en Winsock DLL mot System.Net i .NET... Kjeder meg atm ;P Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hva er poenget med å sjekke performancen til den? Socket-namespacet til .net gir deg akkurat det du trenger. Å bruke en VB6-dll med WinSocket er bare ren idioti... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Sannsynligvis vil du få at Winsock er dårligere i .NET en den er i VB6 av forskjellige tekniske grunner. Skal du bruke nettverk i .NET bruker du System.Net, enkelt og greit. Lenke til kommentar
backup Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ellers er det jo slik at vb6 sin mswinsck.ocx som følger med windows xp, ikke følger med windows vista, så derfor må den her eventuelt separat installeres hvis man ikke har installert vb6 da. Så det å bruke vb6 winsock er nok ikke særlig smart nei når man tenker lenger enn akkurat i øyeblikket! Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ellers er det jo slik at vb6 sin mswinsck.ocx som følger med windows xp, ikke følger med windows vista, så derfor må den her eventuelt separat installeres hvis man ikke har installert vb6 da. Så det å bruke vb6 winsock er nok ikke særlig smart nei når man tenker lenger enn akkurat i øyeblikket! Dette stemmer ikke. Jeg kjører Vista og har MS WinSock 6.0 installert. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det kan jo også hende du har fått den med et program (VB6) du har installert? Vet ikke, og blåser litt i det, siden man må shippe med alle OCX-er og slikt med programpakken uansett, pluss at VB6 er for de svake. Lenke til kommentar
backup Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Dette stemmer ikke. Jeg kjører Vista og har MS WinSock 6.0 installert. Så se her da: http://msdn2.microsoft.com/en-us/vbrun/ms788708.aspx Trekk litt ned, så ser du at mswinsck.ocx ikke kommer sammen med windows vista! Endret 5. november 2007 av backup Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg tror deg når du sier det, men det er bare det at dette ligger på min maskin og jeg har bare Vista, Office og Visual Studio 2005 på den. Hos meg ligger den her: C:\Windows\SysWow64\mswinsck.OCX Om denne kommer fra noe annet aner jeg ingenting om. Bare konstaterer at jeg har den. Kan kansje være Visual Studio som har lagt den inn. Jeg vet ikke Lenke til kommentar
backup Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 MSwinsck.ocx kommer vel heller ikke med VS 2005, så jeg tror nok heller du har fått den ved en eller annen setup.exe eller ved en webside med activeX. Merk at denne MSwinsck.ocx bare kan brukes i VS 2005 prosjekter hvis riktig lisensnøkkel er lagt inn i registeret, noe som eventuelt kan fikses med VB6Controls.reg i Extras\VB6 mappa på VS 2005 CD-en. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ok. Uansett er dette rimelig uinteressant for meg. Jeg bruker .NET klassene. Ville bare informere at jeg hadde sett den i COM listen. Vil selvsagt ikke anbefale å bruke den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå