Irminsûl Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Bestilte to DVD-er fra Zailor, og fikk beskjed på onsdag -- samme klokkeslett -- at de var sendt. Fikk den ene på torsdag, dagen etter. I dag er det fredag, og den siste pakken har ikke kommet. Er det Posten som har forstoppelse i dette tilfellet, eller kan det hende at rutinene hos Zailor er dårlige? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du ber oss gjette. Jeg gjetter Posten. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Nja. Jeg håpet kanskje noen har lignende erfaringer eller at de sitter på informasjon fra "innsiden". Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Posten er en vanlig sinke, men som oftest gjør de jobben sin. Mulig er det også slik at de har sendt den for sent på kvelden at den ble med posten samme dag. Gjetter jeg rett har du pakken i morgen. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det at du har fått mail fra Zailor samme klokkeslett betyr ikke at de ble pakket samtidig, for det gjorde de ikke. Har de blitt sendt separat, så kan det like godt være at den ene pakka er på vei til indre Finnmark, mens den andre har kommet raskt fram. Postens veier er uransaklige, så du må nok bare vente. Tenker nok du har den i løpet av morgendagen. Dessuten er det ingen som somler, Postens vanlige fremsendingstider for A-post er en ting, de har nemlig ingen garanti på dette. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Har selv kjøpt noen DVD-er i det siste. De ble sendt som b post og ikke alle kom fram på samme dag(alle ble sendt ut samme dag ifra avsender). Det tok 7-10 dager før alle kom fram. Så kan vi også glede oss til neste år da posten setter opp prisene sine Endret 2. november 2007 av iron_knuckle Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Fikk den ikke i dag, lørdag, heller. Jeg kjøper den i en butikk og anvender angrerettloven når filmen kommer. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Den var da litt barnslig.. Zailor kan da ikke noe for at posten bruker den tiden den trenger. Å misbruke angrerettloven skulle vært kriminelt. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Fikk den ikke i dag, lørdag, heller. Jeg kjøper den i en butikk og anvender angrerettloven når filmen kommer. Hvis prisen på filmen er under 300, har du ikke angrerett. Dette står i §2a i angrerettloven. Så hvis du kjøper den i butikk, og den koster mindre enn 300, så får du to, og betaler for to... Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Du får se, når du mottar brevet, om det er sendt som A- eller B-post. Hvis du bor i Oslo, skal A-post være hos deg dagen etter innlevering i Tønsberg. Forutsatt at Zailor har levert det før innleveringsfristen onsdag. B-post, derimot, vil normalt ikke være framme i Oslo før mandag. Forskjellen ligger i at B-post er billigere, og derfor ikke sorteres og sendes på kveldstid, natt, helg. Posten garanter imidlertid ikke dette, de oppgir det bare som veiledende tider. Se http://ppf.posten.no/ppf/index.jsp . Jeg vil anta Zailor bruker B-post, men at det ene brevet til deg er havnet sammen med A-posten på en eller annen måte, og derfor er kommet fram for raskt. Men slikt klager vi jo ikke på Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Noen folk whiner kun for å whine... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg kjøper den i en butikk og anvender angrerettloven når filmen kommer. Med mindre det er et box sett har jeg ikke klart å finne enkeltfilmer til over 300 kroner hos Zailor. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Den var da litt barnslig.. Zailor kan da ikke noe for at posten bruker den tiden den trenger. Å misbruke angrerettloven skulle vært kriminelt. Barnslig? Jeg har da ikke anklaget Zailor for noen ting som helst. Det er tross alt jeg som taper på dette. Forstår du det? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Barnslig? Jeg har da ikke anklaget Zailor for noen ting som helst. Det er tross alt jeg som taper på dette. Forstår du det? Bortsett fra et par dagers venting, hva taper du? Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Den var da litt barnslig.. Zailor kan da ikke noe for at posten bruker den tiden den trenger. Å misbruke angrerettloven skulle vært kriminelt. Barnslig? Jeg har da ikke anklaget Zailor for noen ting som helst. Det er tross alt jeg som taper på dette. Forstår du det? Du taper ingenting på dette. Ville du hatt varen innen et bestemt tidsrom, burde du kjøpt den i en fysisk butikk, ikke på nettet. Du har ikke noe valg, og må vente. Kjøper du filmen i en fysisk butikk før du mottar den i posten, sitter du der med to filmer, fordi angrerettloven ikke gjelder i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Den var da litt barnslig.. Zailor kan da ikke noe for at posten bruker den tiden den trenger. Å misbruke angrerettloven skulle vært kriminelt. Barnslig? Jeg har da ikke anklaget Zailor for noen ting som helst. Det er tross alt jeg som taper på dette. Forstår du det? Du taper ingenting på dette. Ville du hatt varen innen et bestemt tidsrom, burde du kjøpt den i en fysisk butikk, ikke på nettet. Du har ikke noe valg, og må vente. Kjøper du filmen i en fysisk butikk før du mottar den i posten, sitter du der med to filmer, fordi angrerettloven ikke gjelder i ditt tilfelle. Nettopp derfor taper jeg på det. Jeg tar selvkritikk på at jeg burde ha kjøpt i butikk og ikke på Internett, men jeg har ikke kjøpt DVD-er i en butikk på flere år så det falt meg ikke naturlig. Husk at jeg fikk beskjed beskjed om at begge varene var sendt, samtidig, og at den første kom dagen etter; den siste har enda ikke kommet. Regner med at det er Posten som er abnormalt trege i dette tilfellet, men det får jeg vel ikke vite før jeg får varen i posten -- om jeg i det hele tatt får den. Barnslig? Jeg har da ikke anklaget Zailor for noen ting som helst. Det er tross alt jeg som taper på dette. Forstår du det? Bortsett fra et par dagers venting, hva taper du? Tid, energi, og penger fordi jeg velger å kjøpe varen to ganger. Jeg har flere filmer og spill jeg har to utgaver av, av ulike grunner, så dette er vel ikke så veldig nytt for meg. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Den var da litt barnslig.. Zailor kan da ikke noe for at posten bruker den tiden den trenger. Å misbruke angrerettloven skulle vært kriminelt. Barnslig? Jeg har da ikke anklaget Zailor for noen ting som helst. Det er tross alt jeg som taper på dette. Forstår du det? Du taper ingenting på dette. Ville du hatt varen innen et bestemt tidsrom, burde du kjøpt den i en fysisk butikk, ikke på nettet. Du har ikke noe valg, og må vente. Kjøper du filmen i en fysisk butikk før du mottar den i posten, sitter du der med to filmer, fordi angrerettloven ikke gjelder i ditt tilfelle. Nettopp derfor taper jeg på det. Jeg tar selvkritikk på at jeg burde ha kjøpt i butikk og ikke på Internett, men jeg har ikke kjøpt DVD-er i en butikk på flere år så det falt meg ikke naturlig. Husk at jeg fikk beskjed beskjed om at begge varene var sendt, samtidig, og at den første kom dagen etter; den siste har enda ikke kommet. Regner med at det er Posten som er abnormalt trege i dette tilfellet, men det får jeg vel ikke vite før jeg får varen i posten -- om jeg i det hele tatt får den. Barnslig? Jeg har da ikke anklaget Zailor for noen ting som helst. Det er tross alt jeg som taper på dette. Forstår du det? Bortsett fra et par dagers venting, hva taper du? Tid, energi, og penger fordi jeg velger å kjøpe varen to ganger. Jeg har flere filmer og spill jeg har to utgaver av, av ulike grunner, så dette er vel ikke så veldig nytt for meg. Ærlig talt, nå befinner du deg på barnehagenivå. Du fikk en film torsdag, som ble sendt på onsdag, og når du ikke har fått den andre filmen i dag, lørdag, er du overbevist om at posten og Zailor er ute etter å svindle deg? Selvsagt får du filmen, mest sannsynlig på mandag. Internetthandel er til for de som er villige til å vente på varene, for å få dem billigere eller slippe å stå i kø, ikke for de som skal ha varen neste dag. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Den var da litt barnslig.. Zailor kan da ikke noe for at posten bruker den tiden den trenger. Å misbruke angrerettloven skulle vært kriminelt. Barnslig? Jeg har da ikke anklaget Zailor for noen ting som helst. Det er tross alt jeg som taper på dette. Forstår du det? Du taper ingenting på dette. Ville du hatt varen innen et bestemt tidsrom, burde du kjøpt den i en fysisk butikk, ikke på nettet. Du har ikke noe valg, og må vente. Kjøper du filmen i en fysisk butikk før du mottar den i posten, sitter du der med to filmer, fordi angrerettloven ikke gjelder i ditt tilfelle. Nettopp derfor taper jeg på det. Jeg tar selvkritikk på at jeg burde ha kjøpt i butikk og ikke på Internett, men jeg har ikke kjøpt DVD-er i en butikk på flere år så det falt meg ikke naturlig. Husk at jeg fikk beskjed beskjed om at begge varene var sendt, samtidig, og at den første kom dagen etter; den siste har enda ikke kommet. Regner med at det er Posten som er abnormalt trege i dette tilfellet, men det får jeg vel ikke vite før jeg får varen i posten -- om jeg i det hele tatt får den. Barnslig? Jeg har da ikke anklaget Zailor for noen ting som helst. Det er tross alt jeg som taper på dette. Forstår du det? Bortsett fra et par dagers venting, hva taper du? Tid, energi, og penger fordi jeg velger å kjøpe varen to ganger. Jeg har flere filmer og spill jeg har to utgaver av, av ulike grunner, så dette er vel ikke så veldig nytt for meg. Ærlig talt, nå befinner du deg på barnehagenivå. Du fikk en film torsdag, som ble sendt på onsdag, og når du ikke har fått den andre filmen i dag, lørdag, er du overbevist om at posten og Zailor er ute etter å svindle deg? Selvsagt får du filmen, mest sannsynlig på mandag. Internetthandel er til for de som er villige til å vente på varene, for å få dem billigere eller slippe å stå i kø, ikke for de som skal ha varen neste dag. Jeg har aldri sagt at noen er ute etter å svindle meg -- det var din påstand, så om det er jeg som befinner meg på "barnehagenivå" er tvilsomt. Det virker ikke som om det er mange her som forstår hva problemet her: nemlig at to varer som visstnok skal ha blitt sendt samtidig men tydeligvis kommer frem på vidt forskjellige tidspunkt, og ikke at jeg visstnok -- ifølge enkelte her -- "krever" å få varer i posten dagen etter jeg ha bestilt. Jeg er bare interessert i å vite hvorfor det er sånn, og ikke å anklage eller henge ut noen som helst. Men det er det tydeligvis vanskelig å forstå. Av erfaring så kan jeg si at det er svært sjelden man får pakkepost på en mandag. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har aldri sagt at noen er ute etter å svindle meg -- det var din påstand, så om det er jeg som befinner meg på "barnehagenivå" er tvilsomt. Det virker ikke som om det er mange her som forstår hva problemet her: nemlig at to varer som visstnok skal ha blitt sendt samtidig men tydeligvis kommer frem på vidt forskjellige tidspunkt, og ikke at jeg visstnok -- ifølge enkelte her -- "krever" å få varer i posten dagen etter jeg ha bestilt. Jeg er bare interessert i å vite hvorfor det er sånn, og ikke å anklage eller henge ut noen som helst. Men det er det tydeligvis vanskelig å forstå. Av erfaring så kan jeg si at det er svært sjelden man får pakkepost på en mandag. Pakkepost kommer på mandager. Brevpost kommer også på mandager. Hvorfor skal det være noe annet hos deg? Postens veier er uransaklige, de to brevene ble ikke pakket samtidig, det er fysisk umulig, og det ene kan godt være at de har havna i to forskjellige sekker på vei til to forskjellige destinasjoner, at merkelappen har falt av, at pakka har gått i stykker under transport, at konvolutten er skadet, at postmannen har knabbet filmen din og har planer om å se den i kveld... Hvem vet... Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har aldri sagt at noen er ute etter å svindle meg -- det var din påstand, så om det er jeg som befinner meg på "barnehagenivå" er tvilsomt. Det virker ikke som om det er mange her som forstår hva problemet her: nemlig at to varer som visstnok skal ha blitt sendt samtidig men tydeligvis kommer frem på vidt forskjellige tidspunkt, og ikke at jeg visstnok -- ifølge enkelte her -- "krever" å få varer i posten dagen etter jeg ha bestilt. Jeg er bare interessert i å vite hvorfor det er sånn, og ikke å anklage eller henge ut noen som helst. Men det er det tydeligvis vanskelig å forstå. Av erfaring så kan jeg si at det er svært sjelden man får pakkepost på en mandag. Pakkepost kommer på mandager. Brevpost kommer også på mandager. Hvorfor skal det være noe annet hos deg? Jeg sa at pakkepost sjelden kommer på mandag, og da snakker jeg om erfaring. Det ville være rart om dette kún er tilfellet hos meg. Postens veier er uransaklige, de to brevene ble ikke pakket samtidig, det er fysisk umulig. Jeg stoler på Zailor når de forteller meg at de ble pakket på onsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg