pjuik Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Har installert Slax og Windows på samme maskin, men når jeg kjører Lilo -v kommandoen kommer denne warning. Warning: Kernel & BIOS return different head/sector geometries for device 0x80 Kernel: 5840 cylinders, 16 heads, 63 sectors BIOS: 1023 cylinders, 255 heads, 63 sectors Både Windows og Slax starter, men hva betyr denne meldingen? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Er dette på en ganske gammel PC? Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Det er en Fujitsu Siemens Amilo med 2 ghz cpu. Vet ikke helt hvor gammel den er, men noen år i alle fall. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Ok, høres litt rart ut. Jeg fikk denne typen feilmelding når jeg installerte en 10GB harddisk i PC-en min rundt 1998. Problemet er at eldre BIOSer ikke støtter flere harddisksylindre enn 1024, dvs litt over 8GB diskstørrelse. PC-en din virker altfor ny til å ha dette problemet, så det var litt rart, men OS blir neppe berørt av dette, da det kan adressere disken uten hjelp av BIOS (Sålenge det ikke er noe tilsvarende gammelt, som DOS). Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Etter min erfaring med LILO er ikke dette pga PC, med at LILO er snill nok til å si ifra i tilfelle sektors og sånnt skulle være et mulig problem. Det er jo ingen error, SLAX og Windows booter jo, men en warning. pay no mind as long works Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Ok, da tenker jeg ikke mer over det. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå