Danny92 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei! Laptopen min funker igjen og har lasta ned Visual Basic 2005 Jeg lurer på om det er mulig og endre utsene, blir litt lei av det samma gammle helle tiden.. Er det mulig?? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Endre utseende? Hva tenker du på? Her har du en knapp du kan trykke på så endrer du alt sammen [TRYKK HER] Ren magi...... Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Jeg mener endre utsene på det jeg lager, har set andre har gjort det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du kan jo lage egne komponenter da. New->User Control Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Kan du endre utsene da? Lurer litt på hva en "uts" er, egentlig Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Enten kødder du manfred, eller så er du utrolig trangsynt UTSEENDE... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg vet du er glad i meg, Wubby-babe hehe. Spørsmålet er snarere HVA trådstarter skal frem til? Hva skal han endre utseendet til, og HVA er det snakk om?? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) hehe han vil vel ikke ha de vanlige blå windows-borderene, og det kjedelige grå utseende. Endret 2. november 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Riktig Wubbable Er det mulig og endre det?? Endret 3. november 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Google ribbon for vb.net... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Snakker vi på VS, eller på et program man lager?? Endret 4. november 2007 av Manfred Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Snakker vi på VS, eller på et program man lager?? Antar han mener programmene han lager... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det hadde vært en fordel om han kunne FORKLART hva han egentlig er ute etter.Jeez. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Er hjemme nå, jeg vil altså endre utseende til de programmene jeg lager. Det er vel mulig? Har sett det før tror jeg Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor public class MyPushButton : UserControl, IButtonControl { private DialogResult m_diag_res; private System.Drawing.Drawing2D.LinearGradientBrush m_fill_brush; private StringFormat sf; public MyPushButton() { sf = new StringFormat(); sf.LineAlignment = StringAlignment.Center; sf.Alignment = StringAlignment.Center; InitializeComponent(); } [browsable(true), Bindable(true), Localizable(true)] public override string Text { get { return base.Text; } set { base.Text = value; Invalidate(); } } protected override void OnPaint(PaintEventArgs e) { base.OnPaint(e); Rectangle bounds = new Rectangle(0, 0, Size.Width - 1, Size.Height - 1); e.Graphics.FillRectangle(m_fill_brush, bounds); e.Graphics.DrawRectangle(SystemPens.ControlDark, bounds); e.Graphics.DrawString(Text, Font, SystemBrushes.ControlText, bounds, sf); } protected override void OnResize(EventArgs e) { base.OnResize(e); m_fill_brush = new System.Drawing.Drawing2D.LinearGradientBrush(new Point(0, 0), new Point(0, Size.Height), SystemColors.ControlLightLight, SystemColors.ControlDarkDark); System.Drawing.Drawing2D.ColorBlend blend = new System.Drawing.Drawing2D.ColorBlend(6); blend.Colors = new Color[] { SystemColors.ControlLightLight, SystemColors.ControlLight, SystemColors.Control, SystemColors.Control, SystemColors.ControlDark, SystemColors.ControlDarkDark }; blend.Positions = new float[] { 0.0f, 0.1f, 0.2f, 0.8f, 0.9f, 1.0f }; m_fill_brush.InterpolationColors = blend; } protected override void OnMouseDown(MouseEventArgs e) { base.OnMouseDown(e); m_fill_brush = new System.Drawing.Drawing2D.LinearGradientBrush(new Point(0, 0), new Point(0, Size.Height), SystemColors.ControlLightLight, SystemColors.ControlDarkDark); System.Drawing.Drawing2D.ColorBlend blend = new System.Drawing.Drawing2D.ColorBlend(6); blend.Colors = new Color[] { SystemColors.ControlDarkDark, SystemColors.ControlDark, SystemColors.Control, SystemColors.Control, SystemColors.ControlLight, SystemColors.ControlLightLight }; blend.Positions = new float[] { 0.0f, 0.1f, 0.2f, 0.8f, 0.9f, 1.0f }; m_fill_brush.InterpolationColors = blend; Invalidate(); } protected override void OnMouseUp(MouseEventArgs e) { base.OnMouseUp(e); m_fill_brush = new System.Drawing.Drawing2D.LinearGradientBrush(new Point(0, 0), new Point(0, Size.Height), SystemColors.ControlLightLight, SystemColors.ControlDarkDark); System.Drawing.Drawing2D.ColorBlend blend = new System.Drawing.Drawing2D.ColorBlend(6); blend.Colors = new Color[] { SystemColors.ControlLightLight, SystemColors.ControlLight, SystemColors.Control, SystemColors.Control, SystemColors.ControlDark, SystemColors.ControlDarkDark }; blend.Positions = new float[] { 0.0f, 0.1f, 0.2f, 0.8f, 0.9f, 1.0f }; m_fill_brush.InterpolationColors = blend; Invalidate(); } #region IButtonControl Members public DialogResult DialogResult { get { return m_diag_res; } set { m_diag_res = value; } } public void NotifyDefault(bool value) { } public void PerformClick() { base.OnClick(null); } #endregion } Endret 4. november 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Skjønte ikke mye av det GeirGrusom Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Argh! dumme meg! Jeg driver og poster C# i VB forumet! Kan ikke alle bare slutte å bruke VB.NET og gå over til C#? det hadde gjort alt enklere for alle Bah! Uansett, kikk på UserControls, all tegning skjer i OnPaint, og husk å ikke ta vekk MyBase.OnPaint(sender, e) Du tvinger kontrollen til å tegne på nytt med Invalidate. Du kan endre utseende på en form ved å velge FormBorderStyle = None og tegne med OnPaint, eller Paint event. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Her er verdens enkleste måte å endre på utseende: Åpne Paint. Tegn et skjermbilde slik du ser det for deg. Lagre som BMP. Hent opp i programmet ditt og la det være brakgrunn. Kompiler og vips - et program med et helt unikt utseende - garantert! Hør, endring av utseende er et relativt vidt begrep. Om du ønsker å endre utseende på programmene dine og derav ikke følge Windows standard så er det helt opp til deg. Du kan endre farger, tykkelse på streker, legge på grafiske bilder, nær sagt hva du vil. Det er jo bare din fantasi som stopper deg her. Eneste du ikek får til "out of the box" er å lage runde og treekantede vinduer, men det finnes muligheter der og ved å sette et vindu transparent og så følge bruksanvisningen jeg lett spøkte med øverst i dette innlegget, men det er for viderekommende Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Her er verdens enkleste måte å endre på utseende:Åpne Paint. Tegn et skjermbilde slik du ser det for deg. Lagre som BMP. Hent opp i programmet ditt og la det være brakgrunn. Kompiler og vips - et program med et helt unikt utseende - garantert! Dette er litt pirk, men det må sies: bruk PNG, mindre filer, og støtter 32-, 48- og 64-bit bilder(32-bit BMP bilder er ikke støttet av alle programmer) samt gamma justeringer, animasjoner og meta tags. Det er også komprimert med LZH/LZW (lossless) og støttet av mer programvare. Hvorfor bruke BMP når PNG er suverent bedre på alle områder? Paint kan også åpne og lagre PNG bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå