Cadesius Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hei Jeg har søkt rundt på forumet, men jeg har ikke funnet noe som har hjulpet meg. Sikringen gikk, etter den gikk så ville ikke PC-en skru seg på igjen. Det som er problemet er at jeg ikke får skrudd på PC-en i det hele tatt. Når jeg skrur på strøm på PSU så lyser alle lys som skal lyse på hovedkortet og i input/output-området bak på PC-en. Strømbryteren vil ikke reagere når jeg trykker på den. Hva kan dette være? Er det PSU'en som har gått i føyka? (Selv om jeg får slått på hovedstrømmen til PC-en?) SPECS: - XFX GeForce 8600GT 540M 256MB. - Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB. - AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz. - Asus M2N-E, nForce 500 SLI, DDR2. - Hiper Type-R 580W Strømforskyning. Takk for svar på forhånd! Endret 2. november 2007 av Cadesius Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 En kjapp test: Kobl ut absolutt alt av strømkontakter, og prøv å start strømforsyningen ved å kortslutte den grønne kabelen og en svart kobling. Da om den starter opp vet du i alle fall at noe ved psu'en din fungerer. Bruk en binders eller lignende. Du vil ikke få støt av denne operasjonen, har gjort det selv mange ganger da jeg har fylt og tømt vannkjølingen min ved bruk av psu på den måten. Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Så det du mener er å koble ut alt jeg har av strømtilkoblinger i PC-en og så kortslutte den grønne strømkabelen fra PSUen med en jordet kabel? Det er de kablene som går ut i fra PSUen? Bare å stikke en binders i hver av de? Takk for svar Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 HW.no sin guide på jumstart av psu Les denne, så skjønner du sikkert litt mer. Koble fra alt annet, og så jumpstarter du ved å koble sammen den grønne og en svart kobling. Sier ikke at det vil løse problemet ditt, men det kan i alle fall identifisere det.. Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Skjønner hva du mener. Takk for lenken Lenke til kommentar
MirMic Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har opplevd noe av det samme med min PSU. Jeg fikk startet den noen ganger å andre ganger var det ikke tegn til liv. Jeg byttet PSU å prøblemet ble løst. Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har opplevd noe av det samme med min PSU. Jeg fikk startet den noen ganger å andre ganger var det ikke tegn til liv. Jeg byttet PSU å prøblemet ble løst. Jeg har prøvd å startet den flere ganger, men jeg får ikke noe reaksjon. Skal prøve å se om det er noe med PSUen, men har ikke fått vært hjem om enda. Det blir gjort i kveld. Hvilke andre feil kan være mulige, utenom PSU? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 For å finne ut av det trenger du en annen psu slik at du kan koble opp det på systemet ditt. Om ting fungerer da er det bare én ting å gjøre Ny psu! Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Nå har jeg feilsøkt PSUen. Viften ville ikke begynne, bare hørte litt knitring i selve PSUen. Vil det si at den er død? Eller hva skal skje når jeg kortslutter den grønne og den svarte kabelen? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Viftene skal starte opp, akkurat som når du starter PC-en som vanlig. Har du noen i vennekretsen din som har litt mer peiling på data-deler? Du kan også stikke innom en databutikk og spørre, men da ville jeg vært litt mer kritisk til kunnskapen til vedkommende. Men, det kan tyde på at din psu er gone. Da ville jeg pakket den inn, og sendt den tilbake til nettbutikken du fikk den fra, og prøvd å reklamere på den. Husk å bruk ordet reklamere, ikke garanti. Reklamasjon er rettighetheten i loven, garanti er noe ekstra Det skal ikke knitre, men starter viften i psu? Har du et multimeter tilgjengelig sånn at du kan sjekke spenninger? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Prøv å resett bios og se om det hjelper, har vet borti mange ganger at bios data har blitt korrupt pga strømbrudd. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det er greit, men det er psu'en hans som knitrer når den ikke er koblet til noe som helst, så jeg vil tro at det er noe galt med den og ikke bios. Verdt et forsøk, for all del, men om psu er defekt vil han kunne gjøre mer skade om han forsøker å starte den med ting koblet til. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 *se i profilen* Eier ikke du en MIST psu?, mange av dem knitrer/lager ulyder når de er avslått selv om det ikke feiler dem noe som helst (har selv eid en så jeg vet). Nå har vedkommende en Hiper psu men er den ødelagt så er den ødelagt, han har jo tydeligvis forsøkt å slå den på flere ganger med at tilkoblet. Så om han prøver en gang til med en bios reset så dauer han/maskinen neppe av det. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ingen lyder fra min Mist psu nei. Selv ikke når jeg jumpstarter den. I det hele tatt skal du jobbe lit for å høre noen plagsomme lyder fra PC-en min.. For all del, han må gjerne prøve det, men om ikke psu gir strøm, så er det lite håp om annet enn en ny psu. Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Takk for svar! Problemet blir nok løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå