Gå til innhold

RivaTuner og viftekontroll, hjelp.

bobafett

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått mitt første nVidiakort. XFX 1950 gt. Til mine tidligere ATIkort har jeg brukt ATI Tray tools for viftestyring. Ett par klikk og vifta er satt opp.

Har lett litt etter et like enkelt program for viftestyring til nVidia, uten å finne noe.

Sitter derfor nå med RivaTuner v2.05, og forsøker å sette opp viftestyring.

Har fulgt denne guiden: http://home.comcast.net/~msl2/RivaTuner.htm ...

...men det ser ikke ut til å virke. Uansett hvilke verdier jeg legger inn i RivaTuner, kjører vifta enten på 20% når temp er under 40 °C eller 70% når temp er over.

Er det noen som har noen tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste svaret jeg kan gi er å kjøpe en Zalman VF900C, og det blir stille. De små, hissige viftene som følger med disse nVidia-kortene klarer ikke å bli stille. Med en VF900C blir det stille og kaldere. Både pose og sekk :) Har selv prøvd å styre vifte via Rivatuner, men det virker som om temperaturstyringen via drivere eller noe sånt overstyrer Rivatuner.

Lenke til kommentar

Hmmmm! Har lett litt på forskjellige forum, og har funnet ut at hverken Zalman VF900Cu eller VF700Cu passer på AGP-versjonen av xfx 7950gt.

Er avhengig av å ha en relativt stille PC, så det er vel bare å skru driten ut.....

Noen som vil ha et billig xfx 7950gt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...