Gå til innhold

Messenger oppdateres

Anbefalte innlegg

Det er derfor man har Mess with MSN Messenger :) Med det programmet kan du fjerne det meste av unødvendig dilldall i MSN.

Jeg synes det blir "å gå over bekken etter vann" om man tar i bruk den mest bloatede og reklamefylte messenger-klienten som finnes for så å ta i bruk ytterligere programmer for å bekjempe bloat og reklame. Det hadde vært mye enklere å bare bruke en bloat-fri og reklamefri messenger-klient i utgangspunktet.

Det kan du si. Men nå er MSN såpass enerådende at man nesten ikke har noe valg. Eller? Jeg har ikke satt meg inn i noen av de andre IM programmene. Uansett så liker jeg MSN, og Mess patchen fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå er MSN såpass enerådende at man nesten ikke har noe valg. Eller?

Det finnes en drøss med messenger-klienter som er kompatible med Windows Live messenger hvis det var det du tenkte på. Man ikke bruke Microsoft sin variant for å kommunisere med venner som bare har Windows Live messenger. Man kan f.eks fint bruke aMSN eller Pidgin med den vennelista man allerede har. Det er bare å logge inn med MSN-kontoen sin.

Lenke til kommentar
Dette var jo utrolig spennede. Så crapy MSN er i dag så kan en lure på hva er poenget med den.

Bruker selv trillian med MSN, men unngår å bruke msn overhode....

Det er vell en liten overdrivelse å si at Live Messenger er helt ubrukelig.

Jeg benytter meg av Live Messenger selv, fordi jeg syntes den er mest brukervennlig og lettest i bruk.

Men det er nok bare en vane sak.

Har prøvd en del forskjellige klienter, og det ender alltid opp med at Live Messenger er den som jeg syntes har best funksjonalitet, grensesnitt og brukervennlighet.

Men selvfølgelig har jeg fikset den med MESS Patch, og installert Live Plus! add-on :p

Lenke til kommentar
Men nå er MSN såpass enerådende at man nesten ikke har noe valg. Eller?

Det finnes en drøss med messenger-klienter som er kompatible med Windows Live messenger hvis det var det du tenkte på. Man ikke bruke Microsoft sin variant for å kommunisere med venner som bare har Windows Live messenger. Man kan f.eks fint bruke aMSN eller Pidgin med den vennelista man allerede har. Det er bare å logge inn med MSN-kontoen sin.

Jeg får kanskje ta å vurdere en av de andre klientene da :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske det kom en klient til MSN som var like lett å tilpasse sine egne behov som mIRC var i gamle dager.

At man kunne fintilpasse og scripte alt, slik at det ble best for de som likte å fintilpasse alt.

Og NOE er jo helt galt i staben som utvikler Msn Live:

-noe så livsnødvendig som timestamp på replikkene kom ikke før versjon 8 eller noe

-man kan fremdeles ikke velge å få "nick: beskjed" istedenfor "nick; [ny linje] beskjed" (tar opp plass som faen)

alt de fokuserer på er som dere nevner, dill dall og fjortisfeatures som emoticons, farger og ballonger og et så TUNGT drevet system at det ikke likner grisen.

hvordan kan de forsvare at kliente tar 20mb med minne før du har snakket med noen, og at hver chat utover det legger på ca 10mb? som har store problemer med å forsvinne når du lukker vinduet.

nei, jeg hater denne klienten, og de andre klientene jeg har prøvd har ikke fyllt hullet av manglende features/valgmuligheter jeg mener burde være der fra første versjon.

Lenke til kommentar
Med den nye versjonen vil trolig også flere enn to personer kunne kommunisere med hverandre via lyd eller video.

Microsoft ligger skuffende langt bak på disse mulighetene. Selv har de eksisert lenge og for noen mnd siden ble en skype oppdatering slik at man kunne snakke med over 100stk i en konferanse samtidig =)

Med tanke på at msn til microsoft har eksistert lenge, og at den er vært på toppen over mest brukte programmer lenge... er det egentlig undelig at de ventet så lenge på dette...

Lenke til kommentar
Med tanke på at msn til microsoft har eksistert lenge, og at den er vært på toppen over mest brukte programmer lenge... er det egentlig undelig at de ventet så lenge på dette...

Det er bare i Norge og Skandinavia den er populær. I USA er det mest AIM og tildels også Yahoo folk bruker.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Det er bare i Norge og Skandinavia den er populær. I USA er det mest AIM og tildels også Yahoo folk bruker.

det har vell noe med at microsoft ligger ett 10år bak det meste andre. Jeg liker skype, aol etc, men alle de dumme moldboene fra norge/sverige/danmark etc har ikke sjønt at messenger er iritabelt og blinky blink.. er du uheldig og holder musen over reklamen under får du en film O.o

Også det flash dill dalle... folk snakker jo snart ikke... animasjon for vært jævla ord... iritabelt hva folk finner på... :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det er derfor man har Mess with MSN Messenger :) Med det programmet kan du fjerne det meste av unødvendig dilldall i MSN.

den nettsiden der er jo værre enn den værste msn. og umulig å finne dette programmet du prater om, bare addon, smileys og tull.

Midt i, litt til høyre står det.

"[FINAL] Get Windows Live Messenger 8.5 Final and tweak it with Mess Patch! "

Det er den du vil ha :)

Lenke til kommentar
Flere protokoller er jo kjekt. Men synes allerede messenger er alt for bloated... dersom det blir ennå verre varer det nok ikke lenger før jeg bytter det ut med et annet alternativ... lurer egentlig litt på hvorfor jeg ikke har gjort det allerede :hmm:

Foretrekker a-patch. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...