Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kulturo: Trailer: Aliens vs. Predator: Requiem (2)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, alien 3 er den beste, men syntes ikke at ressurection var så mye dårligere enn de andre filmene. Selv om manuset er litt cheesy så har den bra skuespillere. Handling i slike filmer er det nesten bare å se bort i fra, alt er like "latterlig" uansett. Den første AVP filmen syntes jeg er forholdsvis dårlig på grunn av at det er så mye fokus på menneskene, selv om de bare har kjedelige charachters helt uten sjarm. Lance Hendriksen er kul, men de andre folka er stusslige. Men når det gjelder spesialeffekter så hadde AVP mye å komme med. Forhåpentligvis fokuserer de mer på å få tak i gode skuespillere og skrive et bedre manus denne gangen, mer enn å gjøre actionscener/effekter bedre, de er allerede mer enn bra nok. Er generelt litt skeptisk til slike "en liten amerikansk småby blir helvete på jord da utenomjordiske krefter balblabla", men jeg er vel ganske sikker på at den ikke kommer til å bli så dårlig som Freddy vs Jason :)

Lenke til kommentar

Han kødder vel ikke.

Alle 3 Alien filmene er geniale på hvert sitt vis.

Den første lot oss under en lengere periode bli kjent med karakterene, en lang innledning til planeten hvor det ukjente signalet kom fra etterfulgt at utforskningen og det som fulgte etter.

Den andre filmen (som jeg liker best) var full Alien vs marines action bygget opp på en meget god måte.

Ingenting "smooth american action" her.

Tredje filmen var mere av det dystre slaget men alikavel med en troverdig historie.

Og her slutter forøvrig den troverdige alien historien for min del.

Fireren blei mere en atpåklatt hvor hovedtyngden var lagt til teknikken istedenfor historien.

Undervanscenene og alien komunikasjonen blei vel "over the top" for min del.

Det er mange ting å sette fingeren på her men trakk fram det mest graverende når man ser bort fra selve starten til denne filmen

For de av oss som har sett Predator2 så ligger jo grunnlaget til Alien vs Predator i slutten av denne filmen.

Men desværre blei det fokusert litt for mye på teknikken en selve handlingen i filmen.

Men håper de denne gangen legger mere vekt på en troverdig historie, i den grad en film med både aliens og predator er med kan kalles troverdig da, istedenfor å gå for å bare vise hva de kan få til av effekter med moderne datateknikk.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vil anbefale Alien filmene først før du gyver løs på predatorserien.

I Predator 2 finner du nemlig årsaken til hva aliens og predator har med hverandre og gjøre.

Har nettopp sett opp igjen Predator 2 nå, nettopp for å finne denne årsaken, men jeg kunne ikke se noe.

Er det trofè-skapet du tenker på?

Anyway, såvidt jeg vet så stammer opphavet til AvP fra en tegneserie. Jeg husker at serien gikk som en biserie i et annet blad, tror det var Conan, Agent X9 eller noe. Og i åpningen av den tegneserien ble det sikkelig forklart hvordan de to rasene møtte hverandre. Hadde vært moro og lest opp igjen. Det må vel være mulig å finne på nett eller.no

Lenke til kommentar

Ja til det du skjuler der, du ser tydlig hvorfor i alien vs predator - Predators er stotle krigere og alens vs predotor ser man mandoms prøven dems, en ganske heftig sådan.

Er selv veldig fasinert av både Aliens (Frem til nr 3) og Predator. Et hav heftigere en mye av søppelet Marvel leverer (Spider man 3 og silver surfer er noe av det dårligste jeg har sett)

Se Redband traileren her, sinnsyk fet.

http://www.avsp2.no/

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

I samme slengen så jeg opp igjen AvP også. Synes det er en kul film jeg, men den er litt kort.

Gjemmer potensielt spoiler-materiale igjen jeg:

En ting som skurrer med hele historien: De sier jo i filmen at Predators trenger mennneskene for å breede Aliens, men hvorfor går da Predatorene rundt og slakter menneskene? De burde jo heller bare fanget dem og sendt dem ned i pyramiden :)

En annen ting er jo selvfølgelig det med tidslinjen (returnerer hvert 100 år), siden Predators var på jorden både i 1987 og 1997. Men det er ser jo ikke ut til at de tar spesielt hensyn til historiene i hverken Aliens-filmene eller Predator-filmene. Det er vel forsåtvidt greit kanskje.

Så nå gleder jeg med veldig til AvP2, blir moro å se hvordan de har nøstet opp ting.

Er stor fan av både Aliens-filmene og Predator-filmene, men mest Aliens (nr2). James Cameron er min absolutte favoritt-regissør.

Ellers så anbefaler jeg å lese dette for å se hvordan det hele startet.

Lenke til kommentar

De trenger ikke menneskene i den forstand, det er ikke meningen at de skal gå inn på den måten de gjør i AvP. Før ble menneskene offret og de gjordet det frivillig(troddet nok predatorene var guder).

Grunnen til at så mye gikk galt i AvP var jo nettop pga et forsker team fant Mandomsprøve tempelet til Preadatorene før de kom. Dette førte igjen til at ikke predatorene fikk gjort seg klare til kamp og enda værre de rakk å stjele våpenet til predatorene.

Nå er jeg ikke sikker på hva du mener med å gå rundt å slakte mennesker?, i avp blir det jo gjort pga de ødlegger hele opplegget. I predator 1 så blir det gjort bare for sportens skyld (som når mennesker går på hare jakt omtrent). Mens Aliens dreper alt liv det kommer over og formerer seg så fort det er mulig er Predaotrer intligente Krigere med avangserte våpen som feks ikke dreper et sykt dyr etc pga de har ære.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Vel, de trenger jo i høyeste grad menneskene slik jeg ser det. Uten dem har jo de ingenting å lage Aliens av. Det sier jo de i filmen også, at de ble lokket dit av den "heat bloomen". Og det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor de velger å drepe noen, og sende noen i fella der eggene venter.

Men det går jo tydeligvis ikke helt som planlagt for Predatorene da, som f.eks at menneskene klarte å få tak i våpnene deres. Og da begynner de å slite.

Men det er vel for øvrig i tråd med de originale tegneseriene, der det også skjer forutsette ting for dem, og de sliter.

Lenke til kommentar

Ja de bruker menneskene (selv om de helt sikkert kan bruke andre lifsformer til å breede aliens), i avp blir de tatt litt på senga av at det er forskere og avangserte krigere som finner tempelet. Alle tegninger og skulputrer der inne tyder jo på at menneskene har gjort null mostsand før, og i selve offre rommet er det jo mange senger i en sirkel.

Nå er det en stund siden jeg har sett den, så mulig jeg husker noe litt feil.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...