Spinor Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei! Jeg har nettopp fått ny maskin i hus med følgende hardware: MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz bZerk Miditower, Mesh, Sort Asus GeForce 8800GTX mm. Litt etter oppstart oppstart bråker maskina noe forferdelig. Etter litt søking er hovedmistenkte CPU-kjølinga. Jeg åpnet kabinettet for å høre, og alt tyder på at det er vifta på den medfølgende CPU-kjølinga til Q6600 som er problemet. Mist 600W bråker vel ikke som en støvsuger? 1. Er det mulig å sette ned viftehastigheten på stock-vifta? I tilfelle, hvordan gjør jeg det? CPU ligger på ca 40 idle og 50 load med PCprobe, virker ikke spesielt bra i og med jeg ikke har clocket? 2. Stakk innom Clas Ohlson og kjøpte en Arctic Cooling Freezer 7 Pro, etter å ha sett anbefaling av den her på forumet. Har ikke planer om å klokke, og vil ha noe som er enkelt å installere. Uansett billig så ingen krise om det ikke hjelper. Spørsmålet er om jeg må ha kjølepasta til denne? Noen som har prøvd å installere den på Q6600? All hjelp er velkommen, på forhånd takk! /Spinor Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du må ha kjølepasta ja, men har du sjekka om det følger med noe? (Pleier å gjere det) Du må ha et potmeter og loddeskillz for å endre på stock vifta, eller koble den til en molex kontakt (som 5v, 7v eller 12v). Lenke til kommentar
Spinor Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Har satt på denne vifta nå, og den bråker i alle fall my mindre. Det var kjølepasta på kontaktflaten, så det var greit. Enkelt å regulere viftehastigheten med Speedfan. På 60-70% hastighet ligger kjernene på litt under 50 grader ved last med Coretemp. Tror ikke det er spesielt bra siden jeg ikke har overklokka noe, men det er vel greit nok. Har imidlertid mange problemer med BSOD, IRQL not less or equal....men det hører vel ikke hjemme i dette forumet, så tar det et annet sted hvis jeg ikke får løst det kjapt. Takk for svar! /Spinor Endret 6. november 2007 av Spinor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå