Welhaven Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Akkurat byttet kabinett, fordi PC-en ble over-opphetet i det gamle kabinettet pga mye støv etc. Saken er at maskinen starter, men jeg får ikke noe bilde på skjermen. Jeg har en bærbar, så prøvde skjermen for å sjekke om den fungerte, men det gjorde den ikke. Jeg har prøvd og bare starte opp maskinen med bare harddisk og skjermkort, men det fungerte heller ikke. Alle vifter osv. fungerer, men får ikke noe skjermbilde opp. Hva i all verden kan dette være? Sitter på en AMD Barton 2400+, 1024 DDR Corsair, Radeon 9800 Pro 128mb, ASUS A7N8X-hovedkort, bZerk strømforsyning 500w, Western Digital 250GB HDD. Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Da vil jeg jo tro skjermen er synderen. Kan du teste skjermen på en vanlig pc? Eller teste en annen skjerm på PC-en? Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Sjekket skjermen nå, og den fungerte. Skrev feil over, den fungerte på den bærbare. Jeg tenker at det enten er skjermkort, hovedkort eller harddisk. Logisk? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Sjekket skjermen nå, og den fungerte. Skrev feil over, den fungerte på den bærbare. Jeg tenker at det enten er skjermkort, hovedkort eller harddisk. Logisk? Mitt forslag er at det er noe med minne. Sjekk at det sitter skikkelig i! Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Skjedde samme hos meg etter jeg bytta kabinett sist. Ordnet seg etter at jeg hadde på ny kjølepasta og forsikret meg om at CPU-kjøleren satt skikkelig. Har vært borti det samme en gang før også. Da var løsningen å løsne litt på skruene på hovedkortet fordi det satt for godt og kom nedi det jordete kabinettet. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Skjedde samme hos meg etter jeg bytta kabinett sist. Ordnet seg etter at jeg hadde på ny kjølepasta og forsikret meg om at CPU-kjøleren satt skikkelig. Har vært borti det samme en gang før også. Da var løsningen å løsne litt på skruene på hovedkortet fordi det satt for godt og kom nedi det jordete kabinettet. testet dette nå, men den starter fortsatt ikke. Utrolig merkelig at jeg ikke får bilde, men maskinen starter og går som normalt. Dette er utenfor min fatteevne. Lenke til kommentar
korp Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Du kan også prøve å bytte kabel. Sjekk samtidig at ingen pinner er bøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå