Gå til innhold

The atheist's nightmare: the banana

Anbefalte innlegg

Du generalisterte alle kristne ved å si "nettopp kristne".

Hvilket altså betyr de kristne som gir uttrykk for sin overtro.

Det er faktisk ett mindretall som prøver å bevise kristendommen med slike argumenter som bananen og kalle det ateistenes sitt mareritt.

Og det er altså disse kristne jeg viser til, og alle kristne som snakker om sin tro til andre.

Jeg ser ateister også som kommer med ugyldige argumenter som at det vi ikke kan se, eksisterer ikke.

Igjen er det DU som kommer med ugyldige argumenter. Ateister bruker ikke argumenter som dette, da enhver vet at du f.eks. ikke kan se vinden, men vi kan derimot måle den. Disse målingene er observasjoner som gjør at vi kan lære noe om vinden.

Jeg kunne like godt sagt "nettopp ateister er det som bruker ugyldige argumenter". Ville det vært bedre?

Nei, for ateister har faktisk et rasjonelt grunnlag bak seg.

Jeg tolket det ikke som at du mente det mindretallet som bananfilmen representerer er akkurat de kristne du hentydet til.

Du vet, "ting vi ikke kan se eksisterer ikke", den har jeg hørt mange ganger! Men det var bare et eksempel. Det fins andre ugyldige argument.

Det er mye lettere å argumentere for ateismen da den baserer seg på fakta. Det er ikke lett å argumentere med: "MEN DET SYNS JEG SÅ!". Selv om det er akkurat den grunnen til at man tror på religionen.

Kunne du være så snill å slutte og bryte opp alt i setninger? Det er greit å svare på hvert avsnitt men litt av meningen blir borte da ting blir fullstendig partert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vet, "ting vi ikke kan se eksisterer ikke", den har jeg hørt mange ganger!

Så disse ateistene mener at gravitasjonskraften ikke eksisterer? For noe fantastisk tullball. Finn på litt mer utrolige historier da :lol:

Kunne du være så snill å slutte og bryte opp alt i setninger? Det er greit å svare på hvert avsnitt men litt av meningen blir borte da ting blir fullstendig partert.

Jeg følger god siteringsskikk, og siterer kun det som er relevant for det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Du vet, "ting vi ikke kan se eksisterer ikke", den har jeg hørt mange ganger!

Så disse ateistene mener at gravitasjonskraften ikke eksisterer? For noe fantastisk tullball. Finn på litt mer utrolige historier da :lol:

Jeg følger god siteringsskikk, og siterer kun det som er relevant for det jeg skriver.

Mener du å si at alle ateister bruker hodet?

Det er jævla plagsomt til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...