Gå til innhold

The atheist's nightmare: the banana

Anbefalte innlegg

En kristen kar prøver og overbevise verden om at Gud fins, for det bananen og mennesket passer så godt sammen.

Det første som slo meg var at det beviser at vi stammer fra apene, siden de er så glad i bananer at vi har utviklet hånden vår til å passe formen til bananen. :p

Film her

Diskuter!

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig morsomme de videoene. Den med giraffen var bare dum, men kan kommentere bananen en peanutsmørret. Bananen er langt fra perfekt. Klart det kan jo høres fint nok ut når du finner den "perfekte" banan, men alle opplyste folk har vel sett at to bananer sjelden er like. Også det faktum at bananer er slik grunnet menneskets fremdyrkning er også et clue til at dette bare er bull. En banan ser helt annerledes ut før mennesket startet å "avle" dem.

Det med peanutsmørret er også en litt morsom sak. Her vrir de helt på saken om hva evolusjon er. De fremstiller det som om evolusjon er en tilfeldighet som skjer fra en helhet til en annen. Vi kan nok også forklare med kvantefysikken er hypotetisk mulighet for mye unaturlig som hypotetisk kan skje (du kan få gjennom en vegg osv.), men sjansene for at når du åpner et lokk så er noe borte, eller har skiftet farge er sååå små og urealistiske at en bare kan overse det. Uansett - evolusjon er en prosess, ikke noe som skjer over natta eller er helt utilfeldig. Det er som å knekke en tisifret kode. Det disse folka påstår er at en knekker hele koden på "første" forsøk, mens fakta er at evolusjonen prøver litt og litt, løser litt osv.

Endret av allyse
Lenke til kommentar
En kristen kar prøver og overbevise verden om at Gud fins, for det bananen og mennesket passer så godt sammen.

Det første som slo meg var at det beviser at vi stammer fra apene, siden de er så glad i bananer at vi har utviklet hånden vår til å passe formen til bananen. :p

Film her

Diskuter!

HAHAHA :rofl:

Har sett mange kristne argumentere med dette på uhorvelige mange forumer, men det er ennå ingen som har våget å dumme seg ut med dette her :D

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Siden ingen kristne har våget seg med dette på forumet enda så slår jeg til:

BANANEN BEVISER GUDS EKSISTENS! o.O

sånn, første kristne som la seg flat for slakt med dette argumentet! :D

hehe, dukker opp over alt du :D

Er det noe du virkelig mener, eller skal du bare kødde med ateister?

Lenke til kommentar
Siden ingen kristne har våget seg med dette på forumet enda så slår jeg til:

BANANEN BEVISER GUDS EKSISTENS! o.O

sånn, første kristne som la seg flat for slakt med dette argumentet! :D

hehe, dukker opp over alt du :D

Er det noe du virkelig mener, eller skal du bare kødde med ateister?

Det er hemmelig :p

Lenke til kommentar
Dette beviser at de kriste har dårligste argumenter!

Nei, det beviser at det finnes noen dumme kristne her i verden som absolutt må brukte elendige argumenter.

Personlig syntes jeg ikke at det skal være noen grunn til at man skal bevise hva man tror på. Hvis man tror på Gud, så tror du på det og trenger ingen bevis. I alle fall ingen bevis andre vil forstå. Da syns jeg ikke at ateister skal legge seg opp i det og kalle dem dumme. Er ateist sjøl men foretrekker å bruke andre ord for det da jeg skammer meg sånn over at mesteparten av de som sier de er ateister gjør narr av andre kun fordi de ikke har samme mening som en selv.

Lenke til kommentar

Kirk Cameron og Ray Comfort som er med i denne filmen, er jo fortsatt aktive i dag i The Way of the Master. Argumentene deres har ikke akkurat forbedret seg siden den gang.

Nei, det beviser at det finnes noen dumme kristne her i verden som absolutt må brukte elendige argumenter.

Personlig syntes jeg ikke at det skal være noen grunn til at man skal bevise hva man tror på.

Problemet er jo nettopp at kristne prøver å overbevise andre med ugyldige argumenter.

Hvis man tror på Gud, så tror du på det og trenger ingen bevis.

Da er man naiv og farlig. Å tro blindt uten bevis eller egne tanker er det som gjorde Stalin og Hitlers ugjerninger mulig.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Kirk Cameron og Ray Comfort som er med i denne filmen, er jo fortsatt aktive i dag i The Way of the Master. Argumentene deres har ikke akkurat forbedret seg siden den gang.

Personlig syntes jeg ikke at det skal være noen grunn til at man skal bevise hva man tror på.

Problemet er jo nettopp at kristne prøver å overbevise andre med ugyldige argumenter.

Hvis man tror på Gud, så tror du på det og trenger ingen bevis.

Da er man naiv og farlig. Å tro blindt uten bevis eller egne tanker er det som gjorde Stalin og Hitlers ugjerninger mulig.

Hva er farlig med kristendommen? Og hvorfor er det "nettopp kristne som prøver å overbevise andre med ugyldige arguementer"? Det argumentet var elendig.

Lenke til kommentar
Hva er farlig med kristendommen?

Blind tro. Slå seg til ro med ikke-svar. Lystre en autoritet som ikke kan stilles spørsmålstegn ved. Dermed kan man rettferdiggjøre hva som helst.

Og hvorfor er det "nettopp kristne som prøver å overbevise andre med ugyldige arguementer"? Det argumentet var elendig.

Du skrev at det ikke er noen grunn til å bevise det man tror på, og da påpekte jeg at det er mange kristne som gjør nettopp dette, og argumentene de bruker er ubrukelige.

Lenke til kommentar
Hva er farlig med kristendommen?

Blind tro. Slå seg til ro med ikke-svar. Lystre en autoritet som ikke kan stilles spørsmålstegn ved. Dermed kan man rettferdiggjøre hva som helst.

Og hvorfor er det "nettopp kristne som prøver å overbevise andre med ugyldige arguementer"? Det argumentet var elendig.

Du skrev at det ikke er noen grunn til å bevise det man tror på, og da påpekte jeg at det er mange kristne som gjør nettopp dette, og argumentene de bruker er ubrukelige.

Du generalisterte alle kristne ved å si "nettopp kristne". Det er faktisk ett mindretall som prøver å bevise kristendommen med slike argumenter som bananen og kalle det ateistenes sitt mareritt. Jeg ser ateister også som kommer med ugyldige argumenter som at det vi ikke kan se, eksisterer ikke. Jeg kunne like godt sagt "nettopp ateister er det som bruker ugyldige argumenter". Ville det vært bedre?

Lenke til kommentar
Du generalisterte alle kristne ved å si "nettopp kristne".

Hvilket altså betyr de kristne som gir uttrykk for sin overtro.

Det er faktisk ett mindretall som prøver å bevise kristendommen med slike argumenter som bananen og kalle det ateistenes sitt mareritt.

Og det er altså disse kristne jeg viser til, og alle kristne som snakker om sin tro til andre.

Jeg ser ateister også som kommer med ugyldige argumenter som at det vi ikke kan se, eksisterer ikke.

Igjen er det DU som kommer med ugyldige argumenter. Ateister bruker ikke argumenter som dette, da enhver vet at du f.eks. ikke kan se vinden, men vi kan derimot måle den. Disse målingene er observasjoner som gjør at vi kan lære noe om vinden.

Jeg kunne like godt sagt "nettopp ateister er det som bruker ugyldige argumenter". Ville det vært bedre?

Nei, for ateister har faktisk et rasjonelt grunnlag bak seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...