Dan Hansen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Har lånt en Nokia N95 gjennom jobben, men nå nærmer det seg tiden da den skal tilbakeleveres. Tenkte da å tilbakestille den slik den var da jeg overtok den. Finnes det noen enkel måte å gjøre dette på? Mvh Dan Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Har lånt en Nokia N95 gjennom jobben, men nå nærmer det seg tiden da den skal tilbakeleveres. Tenkte da å tilbakestille den slik den var da jeg overtok den. Finnes det noen enkel måte å gjøre dette på? Mvh Dan Kopier og ta backup av alt som du fikk med telefonen. Deretter formaterer du minnekort hvis du har og skal levere den sammen. Så skal du kjøre en "hard reset"! Dvs du resetter telefonen på måte der c:\ blir formatert og fabrikkinnstillinger blir lagt inn. Det gjør ved følgende måte. - Lad batteri til 100%. - Slå av telefonen. - Ta ut batteri. - Ta ut minnekort. - Legg in batteri. - Slå på telefonen på følgende måte, Trykk Call(grønn) + 3 + * samtidig som du slår på telefonen. Dette vil gjør at den blir innstilt til fabrikkinnstillinger slik som du kjøpte/fikk den. Dvs de som skal bruke den etterkant på oppdatere software og slikt etterpå. Endret 2. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Kan denne backupen legges inn i en eventuell ny N95? Hadde vært kjekt å slippe å skrive alle telefonnumrene inn igjen ... Mvh Dan Lenke til kommentar
DTS Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Så skal du kjøre en "hard reset"! Dvs du resetter telefonen på måte der c:\ blir formatert og fabrikkinnstillinger blir lagt inn. Det gjør ved følgende måte. - Lad batteri til 100%. - Slå av telefonen. - Ta ut batteri. - Ta ut minnekort. - Legg in batteri. - Slå på telefonen på følgende måte, Trykk Call(grønn) + 3 + * samtidig som du slår på telefonen. Litt usikker på om denne fremgangsmåten fungerer på N95, for den gjør det ikke på N73... Trodde denne fungerte kun på 1st og 2nd edition S60 jeg. Uansett finnes det en enklere måte å foreta en hard reset av telefonminnet: Trykk #*7370# Sikkerheskode: 12345 (såfremt denne ikke er forandret). Endret 2. november 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Kan denne backupen legges inn i en eventuell ny N95? Hadde vært kjekt å slippe å skrive alle telefonnumrene inn igjen ... Mvh Dan Hva har du tenkt å ta backup av? Kun telefonkatalog? Har du enda en N95 som du skal bruke? Så skal du kjøre en "hard reset"! Dvs du resetter telefonen på måte der c:\ blir formatert og fabrikkinnstillinger blir lagt inn. Det gjør ved følgende måte. - Lad batteri til 100%. - Slå av telefonen. - Ta ut batteri. - Ta ut minnekort. - Legg in batteri. - Slå på telefonen på følgende måte, Trykk Call(grønn) + 3 + * samtidig som du slår på telefonen. Litt usikker på om denne fremgangsmåten fungerer på N95, for den gjør det ikke på N73... Trodde denne fungerte kun på 1st og 2nd edition S60 jeg. Uansett finnes det en enklere måte å foreta en hard reset av telefonminnet: Trykk #*7370# Sikkerheskode: 12345 (såfremt denne ikke er forandret). Min måte fungerte helt fint på min N95, ingen problemer Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Min måte fungerte helt fint på min N95, ingen problemer Men "din" måte er der for at man skal ha mulighet til å ta en hard reset dersom telefonen har hengt seg så opp at man ikke får tastet #*7370#. Det er ikke vits i å bruke masse tid og energi på å gjøre det sånn, når alt man behøver å gjøre er å taste #*7370#. (Begge to metodene gjør det samme) Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Min måte fungerte helt fint på min N95, ingen problemer Men "din" måte er der for at man skal ha mulighet til å ta en hard reset dersom telefonen har hengt seg så opp at man ikke får tastet #*7370#. Det er ikke vits i å bruke masse tid og energi på å gjøre det sånn, når alt man behøver å gjøre er å taste #*7370#. (Begge to metodene gjør det samme) Åja skjønner. Godt at begge funker slik at bed eventuelt feil så med mobilen så kan det bli re etet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå