BigJackW Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei Sitter her på en bærbar pc som jeg har fra skolen jeg går på. Jeg ønsker å koble fra skolenettverket og koble meg til et Ad-Hoc nettverk. Men med en gang jeg prøver å koble til Ad-Hocen tar skolenettverket over og kobler til skolenettverket. Hvordan kan jeg koble til et annet nettverk når skolenettverket er innen rekkevidde. Jeg kan koble til hvilket som helst nettverk når skolenettverket ikke er innen rekkevidde. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det er mulig skolen som har lånt deg maskinen ikke vil at du skal koble deg til andre nettverk, av sikkerhetsgrunner. Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821194 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Det er i så fall dårlige grunner. Da brude de gjort det slik at jeg ikke kunne koblet meg til mitt eget hjemmenettver også! Og skolen har allerede gitt alle brukerne administrator-access, så har ikke noe med det å gjøre! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Burde ikke være noen problemer for skolen å la noen bruke et annet nettverk, selv om skolen sitt er i innen rekevidde. Skolen bruker sikkert en policy for å gjøre dette, noe som overstyrer andre nettverk. Du kan prøve å endre prioriteringen av nettverkene. Gå inn på egenskapene for tilkoblingen og velg å endre rekkefølgen på trådløse nettverk. Du velger det blant annet der hvor nettverkene er listet opp. Der flytter du at det nettverket du ønkser å bruke over skolen sitt. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Har prøvd det, har også prøvd å fjerna det fra lista. Noen som har peiling på hvilken policy jeg bør sjekke? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg tror det beste er at du tar kontakt med data-ansvarlig på skolen. Regner med at dette er en gruppe som din brukerkonto ligger i som gjør at den overstyrer. Denne kan du ikke gjøre noe med lokalt (som jeg er klar over). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå