evgeny Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Yo. Fant ut at man kan skvise enda mere power ut av 8800GTX kortet mitt ved å overklokke shader clock. Er det noen som har gjort det? I så fall, hvilket mest mulig enkelt program kan jeg gjøre det med og vil jeg øke ytelsen ytterligere ved å klokke denne shader delen? Takk på forhånd Endret 2. november 2007 av evgeny Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Yo. Fant ut at man kan skvise enda mere power ut av 8800GTX kortet mitt ved å overklokke shader clock. Er det noen som har gjort det? I så fall, hvilket mest mulig enkelt program kan jeg gjøre det med og vil jeg øke ytelsen ytterligere ved å klokke denne shader delen? Takk på forhånd Overklokking av shader gjør du enkelt med Rivatuner. Jeg har gjort det, men hvilken økning bare shader gir vet jeg ikke. Jeg gikk i alle fall opp fra 10947 -> 12128 poeng i 3DMark06 av å øke core til 625, minne til 2100 og shader til 1500 på mitt GTX kort. 575, 1800 og 1350 er standardverdier (på mitt kort!). Kjører på en uklokket E6850 og Vista Ultimate 32bit. Endret 2. november 2007 av SilentNET Lenke til kommentar
JanErik1 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Med Expertool 5.6 (download fra www.gainward.com), kan man manuelt stille inn shader clock. Programmet funker på XFX MSI osvosv ikke bare gainward:) Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hva er egentlig shader clock? Blir kortet mye varmere når man klokker denne? Hvor mye kan man klokke denne? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har laget en guide om hvordan man klokker shader. Dette er en guide for å enable shader-klokke-slideren via RivaTuner Før du gjør noe som helst, se at du har seneste RivaTuner (2.06) A- Muliggjøre shader clock slideren i WIN XP: 1- Åpne RivaTuner å gå til Power user tab'en 2- Trykk på + forran RivaTuner \ System 3- Gå til NVAPIUsageBehavior og sett verdien til 1 4- Gå til NVAPIClockControl og sett verdien til 1 5- Trykk OK og Restart XP B- Muliggjøre CORE/SHADER/MEM klokke instillinger: 1- Åpne RivaTuner å gå til Power user tab'en 2- Trykk på + forran RivaTuner \ NVIDIA \ Overclocking 3- Gå til DisableMemClkResetProtection og sett verdien til 1 4- Gå til EnableLowPower3Dcontrol og sett verdien til 1 5- Gå til UseAlternateStartupDaemon og sett verdien til 1 6- Trykk OK og Restart XP 7- Åpne RivaTuner å gå til system tweaks (der man overklokker) 8- Check "enable driver level hardware overclocking" 9- Velg Standard 2D 10- Uncheck "Link clocks" mellom kjerne klokk slideren og Shader klokk slider'en 11- Sett shader klokken til klokken du vil ha og trykk apply 12- Gå til Low power 3D og Performance 3D og gjør det samme 13- Tilbake til standard 2D og sett kjerne klokken til det vil 14- Gjenta nr. 12 15- Tilbake til standard 2D og sett Memory klokken til det vil 16- Gjenta nr. 12 Valgfritt: 17- Gå til startup settings under overklokking sliderene 13- Check boksen for Standard 2D, Low Power 3D og Performance 3D og trykk Apply Lykke til FTP serveren min er nede, så du må nok laste ned RivaTuner her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå