Anterialis Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hei, jeg har tenkt til å selge pc-en min, og lurer i denne sammenheng hvor mye jeg kan ta for den. Grunnen til at jeg vil selge pc-en min er at jeg vil kjøpe iMac =) Pc-en ble kjøpt inn i slutten av oktober, 2005, for litt under 18,000.00 kroner. I ettertid har jeg installert litt mer ram. Følgende komponenter er nå installert: * Apus Case IQ-eye, sølv, LCD Panel, Lutfilter * Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R, Dual Fan, Silent 20/24pin * Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs * Ekstra Corsair-brikker med litt dårligere timings, men i følge Datakjeden/Komplett hadde ikke dette noe å si for hastigheten * Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM * Plextor DVD recorder PX-716SA SATA Retail (inkl. svart og hvit front) * Logitech diNovo (bluetooth) m/ mus * AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte * XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 450MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail * Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 Jeg har også en Dell UltraSharp 20" lcd som jeg kjøpte med pc-en (men fra Dell) som kosta ca 4500kr dengang. Er litt dårlig respons mtp. spilling, men har aldri hatt problem med det, selv om jeg driver mest med bilderedigering (spiller ikke så ofte mao.) Hvor mye kan jeg regne med å få for denne maskinen, og hvor burde jeg legge den ut for salg mtp. flest henvedelser? EDIT: Burde jeg prøve å selge alt dette sammen, eller komponenter bit for bit? Hva er enklest/raskest og mest lønnsomt for meg som selger? På forhånd takk =) Endret 2. november 2007 av w3p Lenke til kommentar
janerikl Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 tror det er best å selge bit for bit. hvis du selger dem samlet ville folk samenligne ytelse på kun de viktigste komp. som cpu,ram,grafikkort, sånn at du må gi bort resten av pakka til den prisen. jeg hadde betalt 3500kr hvis du hadde solgt det som pakke, splitter du dem opp får du minst halvpris på f.eks strømforsyningen,kab,HK... men regn med at de tre hoved komponentene(ram,cpu,grafikkort) taper du mye mer på. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Sinnsvakt, det er såppass drastisk nedgang i pris på to år Det hadde jeg aldri regna med. Noen andre meninger? Denne pakka kosta jo tross alt over 20,000.00 for to år siden :s Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har jo også en skjerm som må være verdt litt over tusenlappen (i hvertfall), så da blir jo prisen på selve pc-en (som er en gamer pc, og som jo faktisk kjører de nyeste spillene bra) bare et par tusen kroner? Kan ikke skjønne at det stemmer... Andre meninger? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Du kan nok få 4-5k for den. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 jeg tror du kan legge den ut på 5k fordi du har jo med den skjermen... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 du får nokk mer hvis du legger den ut på finn.no enn du får hvis man følger prisantydingene som kommer fra forumbrukerne slik som jeg forstår det.. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 tror det det sikkert er fordi vi krever ganske mye av en pc annet enn og funke til word Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Ville ikke solgt den. Du får for lite igjen for den forhold til hva du har betalt for den. Det vil ta tid å selge vær del. enkelt hvis ting er ikke alltid like lett solgt. Alltid kjekt med et ekstra skjermkort liggende, hk eller psu hvis noe skulle skje og du må sende noe tilbake. Tar raskt opptil 3-5 uker før du får nytt. Men selger du den ville ikke jeg betalt mer enn 3-4k for den. Raskt pris opp sett: hdd: ny i dag 500kr cpu: ny i dag 500kr ram: ny i dag 500kr skjermkort: nytt kort i dag med lik ytelse: 1000-1500 kr de andre små tingene: 1000 kr skjermen: 2000kr Så må du regne minimum 50% av nypris når det er brukt. Endret 4. november 2007 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 ta å lage en serverpc kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Ja. Det er "sinnsvakt" slik prisene har falt for tidligere "topp" hardware. 7800GTX kan du f.eks. plukke på lagersalg for kr.800-900. Hovedkortet for kr. 400..osv.. En realistisk pris for "pakken" (minus skjerm) tror jeg kan være ett sted mellom 4-5k. Det er likevel ikke umulig at dette må "gis bort" for 3-3.5k avhengig av hvor "desperat" man er. Ingen av de som vanker her på forumet vurderer vel dårligere enn > 8600GTS + Quad +2GB Ram(DDR2-800) som du får for omtrent samme prisen nytt (minus kab). Er jo en kjent bruker her som "gir bort" nesten samme specs for 2.5k (ok, skjermkortet er en del dårligere, men ikke veldig mye dårligere). Endret 4. november 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå