Gå til innhold

8800GT eller nye 8800GTS

Kula82

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt skjermkort. Har et 7900GT fra før men er klar for DX10.

Har ikke lyst til å bruke så veldig mye over 2000kr og et 8800GT passser jo bra. Så det jeg lurer på er: noen som vet ca. pris på det nye 8800GTS med 128 stream-prosessorer?

Og hvis jeg bestemmer meg for 8800GT, er det noe forskjell egentlig fra kortprodusentene. Feks. Asus og Evga utenom viftestøy? Har vannkjøling

Endret av Kula82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg tenkte også... Men hk mitt støtter ikke PCIe 2.0, men tror ikke jeg gidder å stresse med det enda. Får heller kjøpe meg en raskere cpu etterhvert. Har i tilleg bestill corsair 620w psu og 2gb corsair 6400cl4ram.

Men er det noe spesielt jeg burde tenke på ang. SLI? Fortsatt bare 2 muligheter å kjøre det på? Enten dele skjermen i 2 horisontalt, eller dele i 2 vertikalt...?

Endret av Kula82
Lenke til kommentar
Men er det noe spesielt jeg burde tenke på ang. SLI? Fortsatt bare 2 muligheter å kjøre det på? Enten dele skjermen i 2 horisontalt, eller dele i 2 vertikalt...?

jeg har aldri kjørt SLI men å dele skjermen hører rart ut :p. med mindre du deler øvre del av grafikkprosesseringen på et kort og andre på det andre.

Lenke til kommentar
Ikke for å være blærete, men det er jo akkurat det som skjer med SLI. Hvert grafkort får sin del av skjermen. Crossfire deler inn i f.eks. ruter. Det er i alle fall det jeg har lest.

herregud... her var det folk som lurte på om de måtte bruke 2 skjermer ved bruk av SLI.... :whistle:

må du ha det inn med teskje eller :innocent:

Lenke til kommentar
Ikke for å være blærete, men det er jo akkurat det som skjer med SLI. Hvert grafkort får sin del av skjermen. Crossfire deler inn i f.eks. ruter. Det er i alle fall det jeg har lest.

herregud... her var det folk som lurte på om de måtte bruke 2 skjermer ved bruk av SLI.... :whistle:

snakker du om meg nå eller? isåfall, har aldri påstått at man bruker 2 skjermer. les tråd bedre..

Og jo, man "deler" opp skjermen.

Split Frame Rendering (SFR)

Alternate Frame Rendering (AFR)

og i tillegg

SLI Antialiasing

Endret av Kula82
Lenke til kommentar

snakker du om meg nå eller? isåfall, har aldri påstått at man bruker 2 skjermer. les tråd bedre..

Og jo, man "deler" opp skjermen.

Split Frame Rendering (SFR)

Alternate Frame Rendering (AFR)

og i tillegg

SLI Antialiasing

ja man deler "bildet" på begge kortene, men det var folk som lurte på om de trengte 2 :innocent: SKJERMER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...