Kula82 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Skal kjøpe meg nytt skjermkort. Har et 7900GT fra før men er klar for DX10. Har ikke lyst til å bruke så veldig mye over 2000kr og et 8800GT passser jo bra. Så det jeg lurer på er: noen som vet ca. pris på det nye 8800GTS med 128 stream-prosessorer? Og hvis jeg bestemmer meg for 8800GT, er det noe forskjell egentlig fra kortprodusentene. Feks. Asus og Evga utenom viftestøy? Har vannkjøling Endret 2. november 2007 av Kula82 Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Den nye gts som kommer skal være raskere enn gtx så da er ikke gt best. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 GTS modellen vil mest sansynelig til å ligge rundt 3 - 4 000kr, så hvis ikke budsjettet dit strekker seg så langt vil jeg anbefale 8800GT. PS 8800GT 620(core)/1550(shader)/920(mem)Mhz + Q6600 @Stock får du i overkant av 11 000 i 3D-Mark 06 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 GT er best. Som sagt, nye GTS vil være det beste valget da dette vil yte mer enn nåværende GTX. GT yter bare tett oppunder dagens GTX. Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 ok, fant ut at jeg hadde lit ekstra cash, så jeg har bestillt 2x8800gt. Kan avbestille, men er vel bedre å betale 4400 for 2x8800gt enn å kjøpe ett GTX eller evt. ett nytt GTS? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Men hvis han har et budsjett på ca. 2000kr er GT et glimmrende valg Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 det vet jeg Men, burde jeg heller kjøpe meg ett GTS, av den nye, istedenfor 2x8800GT? Sistnevte blir omtrentt 4200kr. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 2x 8800gt er et heftig oppsett du ikke kommer til å angre på. 2x8800gt yter bedre enn ett nytt 8800GTS i applikasjoner som utnytter SLI Lenke til kommentar
kebaberdigg Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 2x 8800gt er et heftig oppsett du ikke kommer til å angre på. 2x8800gt yter bedre enn ett nytt 8800GTS i applikasjoner som utnytter SLI GS FFS smør den inn med peanøttsmør det er MYE bedre enn overklokking Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Det jeg tenkte også... Men hk mitt støtter ikke PCIe 2.0, men tror ikke jeg gidder å stresse med det enda. Får heller kjøpe meg en raskere cpu etterhvert. Har i tilleg bestill corsair 620w psu og 2gb corsair 6400cl4ram. Men er det noe spesielt jeg burde tenke på ang. SLI? Fortsatt bare 2 muligheter å kjøre det på? Enten dele skjermen i 2 horisontalt, eller dele i 2 vertikalt...? Endret 3. november 2007 av Kula82 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Men er det noe spesielt jeg burde tenke på ang. SLI? Fortsatt bare 2 muligheter å kjøre det på? Enten dele skjermen i 2 horisontalt, eller dele i 2 vertikalt...? jeg har aldri kjørt SLI men å dele skjermen hører rart ut . med mindre du deler øvre del av grafikkprosesseringen på et kort og andre på det andre. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Du deler ingenting når du kjører SLI, eller Crossfire for den saks skyld... Skjermbildet blir det samme, du har bare mye bedre grafikk ytelse og kan kjøre mere grafikk. Lenke til kommentar
hallodewuf8u28uf3298uf9832 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 med 2 skjermkort så vil det 2. skjermkortet bare komme til når den trenger det, altså om du er inne på hw.no så kjører bare skjermkort 1:) Mens hvis man spiller crysis eller bf så vil nok det 2. skjermkortet komme inn:) Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Ikke for å være blærete, men det er jo akkurat det som skjer med SLI. Hvert grafkort får sin del av skjermen. Crossfire deler inn i f.eks. ruter. Det er i alle fall det jeg har lest. Lenke til kommentar
Bloodax Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg ville kjøpt 8800gt i SLI ass, hvis ikke så må du vente litte granne på det nye gts, men som markede fungerer så kommer det enda et nytt et etter gts. så slå deg ned med noe godt, og hold på det i noen år til det er utdatert. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ikke for å være blærete, men det er jo akkurat det som skjer med SLI. Hvert grafkort får sin del av skjermen. Crossfire deler inn i f.eks. ruter. Det er i alle fall det jeg har lest. herregud... her var det folk som lurte på om de måtte bruke 2 skjermer ved bruk av SLI.... må du ha det inn med teskje eller Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Ikke for å være blærete, men det er jo akkurat det som skjer med SLI. Hvert grafkort får sin del av skjermen. Crossfire deler inn i f.eks. ruter. Det er i alle fall det jeg har lest. herregud... her var det folk som lurte på om de måtte bruke 2 skjermer ved bruk av SLI.... må du ha det inn med teskje eller snakker du om meg nå eller? isåfall, har aldri påstått at man bruker 2 skjermer. les tråd bedre.. Og jo, man "deler" opp skjermen. Split Frame Rendering (SFR) Alternate Frame Rendering (AFR) og i tillegg SLI Antialiasing Endret 3. november 2007 av Kula82 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ikke for å være blærete, men det er jo akkurat det som skjer med SLI. Hvert grafkort får sin del av skjermen. Crossfire deler inn i f.eks. ruter. Det er i alle fall det jeg har lest. herregud... her var det folk som lurte på om de måtte bruke 2 skjermer ved bruk av SLI.... må du ha det inn med teskje eller snakker du om meg nå eller? isåfall, har aldri påstått at man bruker 2 skjermer. les tråd bedre.. Og jo, man "deler" opp skjermen. Split Frame Rendering (SFR) Alternate Frame Rendering (AFR) og i tillegg SLI Antialiasing ja man deler "bildet" på begge kortene, men det var folk som lurte på om de trengte 2 SKJERMER Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Nei, hvor ser du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå