AlleDager Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Tåpelige drittunger ringer på dør a og tigger etter godteri. Når de går julebukk så synger de i det minste en sang, da fortjener de godteri. Men når de bare ringer på døren og sier gi oss godteri da kan de dra til helvete da! Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Moren min som er over førti år gleder seg til halloween vært år. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvordan denne tradisjonen som stammer ifra Irland og videre til å bli Amerikanisert, har blitt så populær i Norge er uftattelig. Her i Norge har vi ingen som helst tilknytting til dette våset. Er sikker på hvis man spør 99% av de som går halloween, så veit ingen hva det egentlig handler om. Dette er rent tigging, noe som per definisjon ikke er lovlig i dette landet. Hvis man så sier "nei, vi har ikke noe godteri til dere." Så risikerer man å få huset nedgriset av all dritt og møkk. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Syns Halloween er koselig jeg. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Men guttene så ikke hva det var hun puttet i, og regnet i hvert fall ikke med at det var kokt fisk Dumme unger , håper de lærer denne halloween. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 halloween er noe drit. har forberedt en replikk jeg skal si til alle kidsene som kommer innom idag hvartfall, den dagen de starter å feire thanksgiving og independenceday skal jeg begynne å gi de godteri for halloween. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Det er faktisk ikke en Amerikansk tradisjon. Den har bare blitt stjålet og misbrukt. Butikkene elsker sånt. Dyre kostymer, lys, gummiedderkopper osv. Og selvfølgelig all masingen om godteri fra slitsomme barn i nabolaget. Det er ikke det halloween faktisk er. "Halloween has its origins in the ancient Celtic festival known as Samhain (Irish pronunciation: [ˈsˠaunʲ]; from the Old Irish samain).[1] The festival of Samhain is a celebration of the end of the harvest season in Gaelic culture, and is sometimes[2] regarded as the "Celtic New Year."[3] Traditionally, the festival was a time used by the ancient Celtic pagans to take stock of supplies and slaughter livestock for winter stores. The ancient Gaels believed that on October 31, now known as Halloween, the boundary between the alive and the deceased dissolved, and the dead become dangerous for the living by causing problems such as sickness or damaged crops. The festivals would frequently involve bonfires, into which bones of slaughtered livestock were thrown. Costumes and masks were also worn at the festivals in an attempt to mimic the evil spirits or placate them." - Wiki Jeg for min del bruker det som en unnskyldning til å kle meg ut, ha fest og lage blodrøde drinker. Endret 31. oktober 2008 av Lillium Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Synes det begynner å bli litt tåpelig, men det er fordi jeg har vokst fra det. Tradisjonen er ganske ny, men den blir fort integrert ... Mange, og de fleste tradisjonene våre er jo bare fornorska eller felles i en tro (jul, påske, nyttår). Men ungene må få lov til å gå rundt omkring og spørre uten at gretne damer skal straffe dem med å ødelegge alt godteriet. Det er heller ikke sånn at man MÅ gi. Det å kaste egg og annen dritt skal selvsagt heller ikke være lov. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Folk klager over alt. Halloween er enda en god grunn til å stikke og feste med venner og kjente. Og unger på døra som vil ha snop? Å trøste og bære meg, en pose eller to med twist koster jo SKJORTA. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Crashking: De gamle sure damene kan godt ødelegge for ungene så lenge det finnes unger som faktisk kaster egg på hus hvis de ikke får godteri. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 ja? Helt skada du. Tenk om det kommer en glad og bli 5 åring på døra og du heller chillipulver i til han? Hva tror du hadde sjedd da? Han hadde blitt redd for og kle seg ut på julebokk osv, pga deg? Kommer til og bli knust han stakkars ongen då. Ja, antagelig preget resten av livet... Eneste som er synd er at halloween har blitt noe barn gjør i steden for å gå julebukk. Julebukk er mye hyggeligere da de faktisk gjør noe for godteriet. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Og unger på døra som vil ha snop? Å trøste og bære meg, en pose eller to med twist koster jo SKJORTA. Hallo? Det er ikke kostnaden som betyr noe, men irritasjonen av å måtte gå og lukke opp til xx antall drittunger på denne idiotdagen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Og unger på døra som vil ha snop? Å trøste og bære meg, en pose eller to med twist koster jo SKJORTA. Hallo? Det er ikke kostnaden som betyr noe, men irritasjonen av å måtte gå og lukke opp til xx antall drittunger på denne idiotdagen. La jo ungene ha noe å glede seg til, å gi dem no' snop en gang i blant. Det er ikke verdens undergang, skjer vel bare 2 ganger i året? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hva om jeg ikke har lyst å bruke penger på godteri til barn som jeg ikke kjenner en gang? Og tenk om jeg våkner opp imorgen med ketchup, egg og dasspapir på døra? Og kostnadene betyr også noe. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Om du ikke har lyst å gi bort snop, så låser du døra og skrur av lyset. "ingen hjemme". Om de kaster ketchup, egg og dasspapir på huset, fortjener de pryl. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kjøp avføringsmiddel Kjøp Godteri Kjøp Lakserolje Kjøp sprøyte = Priceless Det aller beste er at ungene må kaste alt godteriet siden de ikke vet hva som gjorde dem syke Uansett Jul, påske osv er Religiøse høytider, selv om noen ikke vet hva de handler om. Halloween er ikke en religiøs tradisjon på like linje med 14.februar. Neidu inn med julebukke og be krypdyrene krype tilbake der de kom fra. (Irland) Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Synes de burde være fornøyde med at vi idet hele tatt vurderer å gi de godteri. Det at noen gjør mindre hærverk( Egg på vegger etc. er jo mer eller mindre hærverk) blir for teit synes jeg. Det er jo en fin måte å skaffe seg godteri på da Lenke til kommentar
O3K Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Om du ikke har lyst å gi bort snop, så låser du døra og skrur av lyset. "ingen hjemme".Om de kaster ketchup, egg og dasspapir på huset, fortjener de pryl. Jeg burde ikke være nødt til å late som jeg ikke er hjemme. Og såklart fortjener de pryl hvis de kaster mat på huset, men hva skal jeg gjøre? Låse døra og løpe etter dem og banke dem? Jeg kan jo ikke bryte loven heller. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ikke banke dem, men gi dem litt pryl. Evt, ta dem med til foreldra og forlang kompensasjon. Du lever i et samfunn, og må deretter innfinne deg i at visse ritualer skjer til visse tider. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Man trenger ikke å innfinne seg i noe som helst. Det er bare besteborgere som gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå