Moderat Bruker Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hei Jeg er i ferd med aa bygge en saa stille pc som mulig. Med bakgrunn i dette oensker jeg en mulighet til aa stille temp eller rpm paa viftene monhtert rundt i kabinettet. Oenskelig aa ogsaa kunne justere ekstern (ikke boxed) cpu vifte. I saa maate - hvilke merke hovedkort - med inkluderende software for styring av viftene - velger jeg? Takker for svar Endret 2. november 2007 av maypenray Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Var dette ett teit spm? Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvorfor kjøper du ikke bare en viftestyring? Må jo være mye enklere og bedre enn å kun bruke hovedkortet for å styre tempen..... T Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 De fleste nye hovedkort har støtte for Intel Speedstep og Q-fan (eller andre teknologier) som justerer CPU-hastighet og viftehastighet. Noen har også mulighet for å styre flere vifter, men som oftest er det kun BIOS som justerer hastigheten i henhold til EN sensor på hovedkortet, og du har liten mulighet til å "tweake" hvordan viftene skal yte i forhold til temperatur. Min erfaring er at dersom du skal ha mer enn 2 vifter (inklusive CPU-vifta), som skal styres bør du kjøpe en dedikert viftekontroller. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Var det ikke noen hovedkort til Asus(?) som hadde medfølgende ekstern temperaturmåler med styring? Q-logic (sikkert Q-fan som nevnt over?) eller hva det het. Kanskje det var bare et blaff i vinden.. Endret 5. november 2007 av VinterUlv Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Takker for svar Kan dere anbefale en god vifte- styring/kontroller? Takker edit skal sjekke under thread- kjoeling - aa se om jeg finner noen anbefalinger/tips Endret 5. november 2007 av maypenray Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg har bl.a denne og er veldig fornøyd: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334393 Lenke til kommentar
EvilWarrior Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvis du institerer på en lydløs løsning så er en E6850 å foretrekke fremfor en q6600. For det første vil prosessoren være raskere, ca 0,6 Ghz raskere, men så er den også kjøligere. Varme og kjøling går hånd i hånd, og kjøligst er en E6850. Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Yepp Var fast bestemt paa en q6600 pga av fremtidige spill med stoette for 4 kjerner og det faktum at jeg ikke oppgraderer mer enn ca hvert 4 aar. Men saa er jo fremtiden litt vanskelig aa spaa. Saa per i dag er jo 6850en helt klart bedre i spill og som du sier mindre varme og mindre stoey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå