Gå til innhold

Oppgave linja over 2 skjermen uten bruk av program?

P0nduz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den løsningen ville ikke fungert for meg for har mail og msn osv på en skjerm og det jeg jobber med på en annen skjerm.

Du kan jo stille inn størrelsen på vinuene selv. Men jeg kan se at det blir litt slitsomt i lengden, men... hvorfor vil du ha oppgavelinja over begge skjermene?

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva han micke-fyren tror han bidrar med, men jeg vil som de andre her anbefale Ultramon. Dette programmet er skrevet nettopp fordi Windows ikke støtter det som du etterspør her. Ulik skrivebordsbakgrunn og skjermbeskytter på hver skjerm er også mulig. Som en bonus får du store muligheter til tilpassning av Windows via skript som kan tillegges hurtigtaster på tastaturet. Har man en bærbar PC som jobber i ulike skjermmiljøer er programmet nesten et must, jeg kan enkelt gå fra dockingstasjonen med to skjermer tilkoblet, via en presentasjon med prosjektor til å bruke kun laptop-skjermen - uten å måtte fikle i det uendelige med oppløsning, hvilken skjerm som skal plasseres hvor osv.

Og som nevnt gjør dollarkursen programmet latterlig billig. Havner på rundt 200 kr.

Lenke til kommentar
Forstår ikke helt hva han micke-fyren tror han bidrar med, men jeg vil som de andre her anbefale Ultramon. Dette programmet er skrevet nettopp fordi Windows ikke støtter det som du etterspør her. Ulik skrivebordsbakgrunn og skjermbeskytter på hver skjerm er også mulig. Som en bonus får du store muligheter til tilpassning av Windows via skript som kan tillegges hurtigtaster på tastaturet. Har man en bærbar PC som jobber i ulike skjermmiljøer er programmet nesten et must, jeg kan enkelt gå fra dockingstasjonen med to skjermer tilkoblet, via en presentasjon med prosjektor til å bruke kun laptop-skjermen - uten å måtte fikle i det uendelige med oppløsning, hvilken skjerm som skal plasseres hvor osv.

Og som nevnt gjør dollarkursen programmet latterlig billig. Havner på rundt 200 kr.

Så forslaget på en løsning var ikke bra nok for deg? Eller kanskje han egentlig har et problem som kan løses på en annen måte enn ved å ha to oppgavelinjer, så jeg spør for å få mer informasjon, ikke alle har lyst til å betale for ting som kanskje kan løses gratis. Så kanskje du skal passe litt mer på hva du slenger ut.

Lenke til kommentar
skal du ha to ulike skjermer? som ikke henger sammen i ett bilde?

vet at du ikke trenger prog for å gjøre d, så da er vel ikk d problemet?

Edit: det bled bare tull...,

Han skal ha skjermene som to separate skjermer, men han skal likevel ha oppgavelinja på begge skjermene ;)

Lenke til kommentar
Så forslaget på en løsning var ikke bra nok for deg? Eller kanskje han egentlig har et problem som kan løses på en annen måte enn ved å ha to oppgavelinjer, så jeg spør for å få mer informasjon, ikke alle har lyst til å betale for ting som kanskje kan løses gratis. Så kanskje du skal passe litt mer på hva du slenger ut.

Hvor står det at trådstarter har et problem? Dessuten, hvis du har prøvd å bruke mer enn én skjerm over en lengre periode, så hadde du også forstått hvorfor det er ønskelig å ha oppgavelinjen på alle skjermene.

Så i fremtiden bør kanskje du også passe litt mer på hva du slenger ut, spesielt hvis du åpenbart ikke vet hva du snakker om.

Når det er sagt så samstemmer jeg med de andre. Det er nok mye lettere og kjappere å bruke et 3.parts program enn å endre på Windows selv, spesielt siden MS ikke har lagt opp til en slik funksjon på forhånd. Og til dette formålet er Ultramon et meget bra program.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

Hvor står det at trådstarter har et problem? Dessuten, hvis du har prøvd å bruke mer enn én skjerm over en lengre periode, så hadde du også forstått hvorfor det er ønskelig å ha oppgavelinjen på alle skjermene. I fremtiden bør kanskje du også passe litt mer på hva du slenger ut, spesielt hvis du åpenbart ikke vet hva du snakker om.

Når det er sagt så samstemmer jeg med de andre. Det er nok mye enklere og bruke et 3.parts program enn å prøve å endre på Windows selv, spesielt siden MS ikke har lagt opp til en slik funksjon på forhånd. Og til dette formålet er Ultramon et meget bra program.

Du mener unntatt at jeg har hatt dual-screen de siste 7 årene? Men det kanskje ikke er lenge nok for deg, og nei, jeg ser ikke problemet med å bare ha linja på en skjerm. Om man har den liggende på høyre skjerm så vil start-menyknappen nesten ligge i midten, og om man har den stående så kan man like gjerne ha den lengst til den ene siden. Om man har tre skjermer så kan man ha den lengst til den ene siden, eller liggende på skjermen i midten. Så har man den sentrert, om du mener at det er problemet. Og om man vil ha den på begge vinduene så kan man velge span i nvidia driverne, men da må man resize dem manuelt i stedet for maximize, noe som er slitsomt i lengden.

Problem, eller en problemstilling, er når man har lyst til å gjøre noe, eller må gjøre noe som man ikke får til, og man må da finne måter å få det til, ergo trådstarter har et slags problem siden han vil ha startlinja på begge skjermene, men ikke får det til, derfor kommer han hit for å få hjelp. Jeg vet med meg selv at jeg ikke liker å betale for alt mulig, og prøver derfor å hjelpe trådstarter på en måte som jeg hadde foretrukket å bli hjulpet på, "gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg"-prinsippet.

Men det finnes andre måter å ta dette enn ved å fortsette off-topic, om du hadde tenkt litt så hadde du sikkert skjønt at jeg har en mening med det jeg sier, da jeg tror at de færreste bare sier ting helt uten mening, spesielt når det er skriftlig og kan leses av alle. Men du skjønte tydeligvis ikke poenget med spørsmålene mine, og om du synes at innleggene mine er for dårlige, eller unødvendige, så er det en rapporter-knapp på alle innlegg, og da får heller en mod ta seg av om det er nødvendig eller ikke.

Tips til trådstarter, søk på taskbar dual screen så får du opp masse spennede resultater, blandt annet http://www.mediachance.com/free/multimon.htm , som så greit ut.

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Du mener unntatt at jeg har hatt dual-screen de siste 7 årene? Men det kanskje ikke er lenge nok for deg, og nei, jeg ser ikke problemet med å bare ha linja på en skjerm. Om man har den liggende på høyre skjerm så vil start-menyknappen nesten ligge i midten, og om man har den stående så kan man like gjerne ha den lengst til den ene siden. Om man har tre skjermer så kan man ha den lengst til den ene siden, eller liggende på skjermen i midten. Så har man den sentrert, om du mener at det er problemet. Og om man vil ha den på begge vinduene så kan man velge span i nvidia driverne, men da må man resize dem manuelt i stedet for maximize, noe som er slitsomt i lengden.

Problem, eller en problemstilling, er når man har lyst til å gjøre noe, eller må gjøre noe som man ikke får til, og man må da finne måter å få det til, ergo trådstarter har et slags problem siden han vil ha startlinja på begge skjermene, men ikke får det til, derfor kommer han hit for å få hjelp. Jeg vet med meg selv at jeg ikke liker å betale for alt mulig, og prøver derfor å hjelpe trådstarter på en måte som jeg hadde foretrukket å bli hjulpet på, "gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg"-prinsippet.

Men det finnes andre måter å ta dette enn ved å fortsette off-topic, om du hadde tenkt litt så hadde du sikkert skjønt at jeg har en mening med det jeg sier, da jeg tror at de færreste bare sier ting helt uten mening, spesielt når det er skriftlig og kan leses av alle. Men du skjønte tydeligvis ikke poenget med spørsmålene mine, og om du synes at innleggene mine er for dårlige, eller unødvendige, så er det en rapporter-knapp på alle innlegg, og da får heller en mod ta seg av om det er nødvendig eller ikke.

Tips til trådstarter, søk på taskbar dual screen så får du opp masse spennede resultater, blandt annet http://www.mediachance.com/free/multimon.htm , som så greit ut.

Vet ikke hvor jeg skal begynne... Du skrev jo ingen steder at du benytter deg av flere skjermer, og måten du skrev på fikk meg til å tro at det ikke var tilfelle.

Jeg antar at grunnen til at trådstarter ønsker oppgavelinjen på flere skjermer er at programmene da "ligger" på den skjermen de "hører hjemme", slik at man slipper at oppgavelinjen på hovedskjermen fylles opp av programmer som faktisk ikke ligger der. Det var dette jeg tenkte du burde ha opplevd som frustrerende også, hvis du hadde brukt flere skjermer over en lengre periode. OK? Så det var ikke ment som et angrep. Og det er dette Ultramon er meget bra til. Sjekk ut hva jeg mener her.

Og naturligvis behøver jeg ingen forklaringer på hva en problemstilling er for noe. Man kan da lure på noe uten å ha et direkte problem? Hvis du ser på det du skriver selv, så skjønner du hvorfor jeg svarte slik jeg gjorde. Det er ingen (eller få?) av oss her som er tankelesere, og derfor kommer jeg ikke til å rapportere deg selvom jeg synes du er litt vel frekk og angripende.

Nok om dette, - jeg kommer ikke til å skrive mer i denne tråden, og du har flaks hvis jeg orker å svare på en PM fra deg.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

De fleste som benytter Ultramon har garantert googla disse gratis "alternativene" på forhånd. Greit nok at Multimon er gratis, men det har svært få funksjoner og muligheter for tilpassning, i tillegg til at "taskbaren" som legges til ser helt håpløst stygg ut med mindre en benytter Windows Classic Theme. Dessuten fant jeg programmet ganske buggy.

Lenke til kommentar

Har nå sett igjennom alternativenen og testet de forskjellige og det ser ut som å kjøpe ultramon er den beste løsningen for meg.

Trenger oppgavelinjen over 2 skermer da de ikke skal stå helt ved siden av hverandre skjerm 2 vil i de feleste tilfeller være en tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...