arehsan Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 jeg arrangerer ofte smålan med kompiser (10-15stk) men det er alltid problem med ipadresser ol. Bruker ca. en time av hvert lan for å fa alle maskinene innpå nettverket. Neste uke skal jeg ha et lan og vil prøve å unngå disse problemene ved å sette opp dhcp. men jeg finner ingen info om dette går med win98. Jeg har en gammel maskin jeg bruker som server for forskjellige ting. Er noen som kan forklare meg hvordan dette kan ordnes? Viss det ikke går har jeg winXP pro på maskina jeg bruker. Er det lettere på denne? Are Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Er 99% sikker på det ikke er mulig med DHCP server i windows 98. Windows XP vet jeg ikke helt, kanskje? Beste er å installere windows 2000 server Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 bare for informasjonen sin skyld... jeg fikk det til. Fant et program som heter vDHCP. fungerer utmerket Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Kjørte du en server på Win98? Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Kanskje det er litt drøyt å kalle det server.. det er iallefall en pentium150@180 som blir brukt som bla. ekstra lagringsplass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå