Gå til innhold

Oppdatert 8800 GTS underveis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når kommer neste generasjon 9800 ? Har jo hatt samme toppmodell i evigheter. Er det pga. ATI's uduglighet eller har Nvidia også møtt veggen ?

Er nok pga ATI sin "uduglighet" hvorfor bruke penger på å lage et nytt produkt eller lansert ett, når konkurenten ikke har noe så kan toppe det de har fra før av? Så de kommer nok til å selg 8800serien en stund til for å si det sånt.

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar

ATI hadde strengt tatt ytelsestronen med 9800-serien.. Ironisk nok kommer vel nVidia til å sitte med tilsvarende trone med et kort med samme navn.. hehe

Men, for oss med vannkjøling vil nok et GT-kort bli genialt. Og, siden jeg kanskje har ødelagt et GTX-kort så tror jeg nesten at jeg venter på GT før jeg kjøper nytt. Noen som vet om Apogee-blokken vil passe på GT om man har mount som passer GTX?

Lenke til kommentar

Rakke ned på ATI? At de er udugelige blir for dumt å si, men faktumet er vel at de ikke kan konkurrere på middelklasse++ ?

Nvidia melker nå (G80?) designet ved at de svarer over hele linja med litt bedre produkter.

De ingikk vel en avtale for noen år tilbake med ATI at de begge "skulle begrense seg" og ikke løpe fra hverandre?

Hadde vært trist om Nvidia satt inn dødsstøtet på ATI. Eks. ved å lansere neste generasjon asap etter at ati kom med 2900 serien sin. Det ville kanskje også vært dødsstøt om de lanserte det nå?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

ATI kommer seg nok på beina igjen, dette håper jeg selv om jeg alltid har vært stor nvidia fan. Dette av erfaring med kort, ikke pga ting jeg har hørt og som liksom skulle ha påvirket meg. Har rett og slett veldig dårlig erfaring med ATI kort. Dersom ATI klarer å komme tilbake så hadde det vært flott med tanke på at prisene på nvidia kort ville ha gått ned pga markedet :D

Men til en annen sak. Hadde det ikke vært bedre om nvidia hadde kalt de nye korta (8800GT, 8800GTS og en eventuell 8800GTX) for noe annet? Feks 8900GT, 8900GTS og da eventuelt 8900GTX, da disser yter en del mer enn forrige utgave, bruker 65nm, bruker en annen chip(G92?) og det er jo også gjort andre endringer. Som at det nye 8800GTS får flere streamprosessorer. Kommer jo ann på hvordan man ser på det, men i mitt syn, så er dette helt nye kort. Ikke bare "små" endringer.

Lenke til kommentar

Jeg har en mistanke om grunnen til at Nvidia gjør dette. Mange som ikke følger med på skjermkortutvklingen har hørt at 8800GTX og Ultra er de beste kortene. 8800 har allerede et bra navn. Hvis Nvidia lanserer en billigere 8900-serie vil de faktisk stjele salg fra seg selv, ved at salget på de svindyre gtx og ultra-kortene vil forsvinne. Ikke lenge siden jeg fikk spørsmål fra en bekjent om han burde kjøpe seg 8800gtx. Han hadde ikke fått med seg at GT var lansert... Dette er ikke annet enn en gullgruve for Nvidia.

-Visjoner-

Lenke til kommentar

Jeg tror nVidia har sittet klare med sin 9000-serie en liten stund alt jeg.

De venter bare på at AMD skal komme med noen kort som yter i toppsiktet, så det er noe som helst grunn for nVidia å lansere dem.

Tenk hvor genialt det av nVidia, om AMD lanserer HD 3950XTX som skal ta rotta på nVidia sine toppkort,

så slenger nVidia sine 9800GTX kort rett i tryne på AMD med engang.

Føler at nVidia virkelig har fått taket på AMD nå. Syntes det har gått temmelig dårlig med Radeon kortene, etter at AMD kjøpte opp ATI.

Lenke til kommentar

Men det snakkes jo mye om disse prosessorene som skal ha integrert skjermkort eller hva det nå enn var.

Var det ikke noe slikt? :hmm:

Dette "skal" jo visstnok yte overlegent bedre (håper hvert fall Intel :p) enn dagens skjermkort løsninger.

Vil det bety slutten for dedikerte skjermkort?

Lenke til kommentar

At de melker markedet er vel ganske naturlig, når produktene deres yter best.

Intel har visst også slått på bremsene, iflg. Anandtech ......Unfortunately, what it looks like we're seeing here today is an artificial slowing of Intel's roadmap in response to the competition. While the tick-tock model is still very much in play and Nehalem is on track for a late '08 release, we're getting a 1333MHz FSB 3.0GHz QX9650 today instead of a 1600MHz FSB 3.2GHz Q9770 because there's no competitive reason for anything more.

Lavere priser for bedre ytelse (8800 GT), jatakk.

8800GTX/Ultra kjøpere får fremdeles markedets høyeste ytelse, så de blir ikke "lurt", selv om verdien er diskutabel.

Men jeg ville ikke kjøpt et 8800 gts/gtx/ultra de første par ukene nei.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar
Men det snakkes jo mye om disse prosessorene som skal ha integrert skjermkort eller hva det nå enn var.

Var det ikke noe slikt? :hmm:

Dette "skal" jo visstnok yte overlegent bedre (håper hvert fall Intel :p) enn dagens skjermkort løsninger.

Vil det bety slutten for dedikerte skjermkort?

Skjermkort og prosessor i ett som yter bedre enn dedikert skjermkort(ta feks 8800GTX ol.) og en vanlig prosessor (feks Q6600 ol.) tror jeg ikke det finnes teknologi til i dag. Kanskje om noen år, men det skal nok "noen" år til for at denne løsningen skal kunne klare å bli kraftigere enn dedikert skjermkort og egen CPU. Fordelen med dette vil jo være plass. HTPC og slike ting som krever mer av et grafikkort og en CPU enn hva feks en bil-pc ol. som da kan klare seg med en integrert løsning på hovedkortet. Men vil nok ta en del år før denne løsingen blir overlegent bedre enn dagens kraftigste skjermkort samt klarer å sette en stopp på markedet med dedikerte skjermkort og CPUer.

Lenke til kommentar

Hadde vore digg med 9800 serien for crysis atm, eneste eg syns er dårligt med hele opplegget. (evnt et monster i fra ATI så lenge det er ikke nok et støymonster då kjøper jeg heller nvidia med mindre de og har et støymonster i neste generasjon. Håper på 8800GTS/GTX/Ultra kjøletype den er så digg rolig at eg aldri høre den)

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
Jeg har en mistanke om grunnen til at Nvidia gjør dette. Mange som ikke følger med på skjermkortutvklingen har hørt at 8800GTX og Ultra er de beste kortene. 8800 har allerede et bra navn. Hvis Nvidia lanserer en billigere 8900-serie vil de faktisk stjele salg fra seg selv, ved at salget på de svindyre gtx og ultra-kortene vil forsvinne. Ikke lenge siden jeg fikk spørsmål fra en bekjent om han burde kjøpe seg 8800gtx. Han hadde ikke fått med seg at GT var lansert... Dette er ikke annet enn en gullgruve for Nvidia.

-Visjoner-

Du er en smart mann, tenkte faktisk på det samme selv :tease:

Det samme gjelder de som følger halvveis med. Det har selvfølgelig fått med seg at GTX\Ultra er det beste kortet, og mange er eiere av de. DVS populære og selvfølgelig et godt kjøp. Så har man den andre "rasen" som ser at GTX\Ultra har 768mb RAM kontra 8800GT's 512\evnt. 256, og da er jo kortet 1/3 bedre.

NVidia er ikke dumme.

-Todda- :)

Lenke til kommentar
Så har man den andre "rasen" som ser at GTX\Ultra har 768mb RAM kontra 8800GT's 512\evnt. 256, og da er jo kortet 1/3 bedre.

akkurat dette kan være en plage, de fleste ganger jeg hjelper kompiser og familie til og bygge pc møter jeg på dette. 7300 gt med 512mb er jo klassikeren :cool:

Lenke til kommentar
Så har man den andre "rasen" som ser at GTX\Ultra har 768mb RAM kontra 8800GT's 512\evnt. 256, og da er jo kortet 1/3 bedre.

akkurat dette kan være en plage, de fleste ganger jeg hjelper kompiser og familie til og bygge pc møter jeg på dette. 7300 gt med 512mb er jo klassikeren :cool:

Hehe... for ikke å snakke om bærbare maskiner med "256MB skjermkortminne!" (delt med systemminnet). "Dette kan da ikke være så værst?"

-Visjoner-

Lenke til kommentar

Hehe... for ikke å snakke om bærbare maskiner med "256MB skjermkortminne!" (delt med systemminnet). "Dette kan da ikke være så værst?"

-Visjoner-

Nå står det som oftest ikke med store oppslag hvor mye minne det er på skjermkortet i en bærbar hvis det bruker delt minne. Er mer oppslag om "128mb dedikert skjermkortminne!" eller "256mb dedikert minne!". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...