Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelska i ny jente

Gjest gjest_frustrert

Anbefalte innlegg

Gjest gjest_frustrert

Hei!

(obs dette har blitt en lang post, håper dere orker å lese igjennom)

Okei det har seg sånn:

Jeg er en gutt på 18år, har en kjæreste som er noen år yngre enn meg, og vi har vært sammen i 11 måneder nå snart. Og jeg elsker henne, og hun er min første på alle måter.

Men i det siste så har jeg på en måte merket at jeg ikke føler akkurat det samme for henne lenger, jeg har på en måte begynt å tvile veldig. I løpet av de 11 månedene våre nå har vi to vært som to erter, vært veldig mye sammen og vi skaffet oss gratis ringetid til hverandre så har vært konstant kontakt. Jeg har liksom ikke fått så mye tid til "gutta" lenger, og føler jeg vil ha mere kontakt med de igjen, og jeg savner plutselig friheten min (sånn at jeg kan gjøre hva jeg vil liksom). Jeg tenker også at jeg ønsker å oppleve noe nytt og annet (hun er min første alvorlige kjæreste og mistet jomfrudommen min til henne) og jeg tenker at "hvordan kan jeg være sikker på at hun er den rette når jeg ikke har opplevd noen annen?"

Jeg tenker mye og har bygd opp en tanke om at hun rett og slett ikke er den jeg ser for meg at jeg er sammen med for alltid lenger, men det gjorde jeg før. Jeg vil ikke føle dette, for jeg elsker henne!

Hun har alltid vært en skjør person, tar ting lett innpå seg og reagerer på mye. Så vi har hatt vår porsjon med krangling, og jeg føler meg lei, rett og slett snart fått nok og er så psykisk sliten nå at jeg tenker at kanskje dette rett og slett er noe forbigående og at jeg rømmer fra alt som heter følelser og forpliktelser i ren frustrasjon, men selvfølgelig er det noe mere:

Ja jeg tenkte ikke veldig mye på dette som jeg har skrevet over, ikke konstant som jeg gjør nå. For jeg var på jobb på lørdag, også ser jeg en jente som jeg har tenkt litt på en stund, fordi jeg så på henne for en stund tilbake, også, møtte hun blikket mitt med en gang, jeg så på henne og syntes hun tok seg veldig bra ut, og hun holdt blikket på meg også (vi var i 2 forskjellige kasse på Spar, hun var ferdig med å handle og jeg sto i kø). Jeg hadde sett henne før på dagen og så på henne da også. Men da bare så vi såvidt på hverandre, litt sjenert begge to liksom. Nå, ved Spar, tenkte jeg at nå skal jeg se om hun er interressert. Nå ga hun ikke blikket ifra seg før hun var langt uti gangen.

Jeg tenkte ikke noe mere på det, bare en gang iblandt, og jeg visste ikke hvem det var, eller jeg vet hva hun heter og sånn, men kjenner henne ikke. Nå på lørdag kom hun alene til jobben min, jeg så henne i køen, og herregud hun så meg rett i øynene, og jeg kjente det begynte å krible skikkelig i magen min, jeg gjorde dumme ting og svettet. Akkurat som jeg skulle vært nyforelsket, til slutt rett før hun var ferdig (hun ble ikke ekspedert av meg, FA** heh) så fikk jeg lett kontakt med henne igjen, og jeg sa "hei" og smilte, og ja jeg fikk jo selvfølgelig svar med "hei" og smil. Også så jeg på henne mens hun gikk, og det bare fortsatte å krible, og alt rundt meg ble bare borte liksom, før jeg kom til denne jorden igjen og så at jeg sto bak disken med en håndfull oppvask som jeg hadde tatt opp fra et bord. Sjefen så på meg så sa jeg "oi nei dette skulle ikke hit" Siden har jeg bare tenkt på henne, og funnet ut det jeg kan om henne. Og det viser seg at hun er god venn med kjæresten min.

På tirsdag satt jeg og kjæresten min ute da vi gikk en tur, også sa hun "unnskyld for at jeg har oppført meg rart i det siste, du har sikkert tenkt på å slå opp med meg mange ganger, men jeg er lei for det" Og da klarte jeg ikke holde meg, jeg begynte å forklare at ja jeg hadde faktisk det, eller at jeg hadde tenkt på en pause sa jeg. Også kom det ene ut etter det andre om hvordan jeg har følt det i det siste, men et sted inni der så presterte jeg å si at jeg hadde sett ei anna jente, og at jeg var betatt. Jeg klarer ikke være uerlig mot henne. Men ja, hun fikk inntrykket av at det er denne jenta som er grunnen til alt og at jeg bare brukte det som unnskyldninger, men jeg fikk til slutt fortalt alt slik det var på en monster-lang melding denne natta.

For jeg har jo følt alt dette før jeg så denne jenta, og jeg føler at jeg vil ha kontakt med henne men det blir ikke riktig for noen av oss, for jeg får jo ikke forsøkt å ta skikkelig kontakt med denne jenta hvis jeg er sammen med kjæresten. Men de er jo gode venner, vil hun kanskje ikke bli kjent med meg fordi at jeg har vært sammen med veninna hennes. De er ikke bestevenner eller noe sånnt, men går i klasse.

Og jeg føler at dette egentlig ikke har noe med jenta i gjøre, for jeg følte dette før jeg så hun. Hun har bare på en måte fungert som en lynavleder, og for å si det sånn har det slått ned kraftig.

Huff jeg forvirrer meg selv, jeg har allerede såret kjæresten min og vi har avtalt av vi skal prøve mer, men bruke mer tid på venner og gi hverandre litt mer "slack". Men jeg vil fortsatt komme i kontakt med denne jenta! Men jeg er også redd for at jeg kan gjøre en feil. Jeg er sinnsykt glad i kjæresten min. Men ja....

Var hos tanta mi i går, og hun er litt overtroisk, eller ja fasinert av det alternative, reiki osv. Så hadde hun fått seg "veiledningskort" Pussige saker, skal ha en spesiell kant på kortene så man skal føle hvor "det rette kortet" er. Først sa hun at jeg skulle spørre henne om et spørsmål, så dermed spurte jeg om jeg og "x" kommer til å klare oss selv om jeg flytter bort for å gå på skole neste år. Da trakk hun tre kort, ett fortid, ett nåtid og ett fremtid.

Fortid: "Be andre om hjelp og snakk om fortiden, byrden kan være for tunge til å bæres av deg alene"

Nåtid: "Avslutning og begynnelse" Du har godt av en forrandring, ikke tenk på hva du mister men tenk på hva du kan få en begynnelse på

Fremtid: "ikke tenk på fremtiden, den vil gå veldig bra"

Med de korta tenker jeg jo, hvordan skal jeg tolke dette? Fortiden vil jeg tolke som at jeg må snakke med noen om hvordan jeg og kjæresten har hatt det. Nåtiden kan man enten tolke som at forholdet vårt vil gå til et nytt nivå, eller at jeg burde satse på den jenta jeg så og bli kjent med henne. Fremtiden kan også bety to ting, med tilknytning til "nåtidskortet"

Så sier hun at man også kan tenke på et spørsmål inni seg, og tenke på det så vil man merke en tiltrekning til et kort. Så jeg spør inni meg: "Er det lurt av meg å "droppe" kjæresten min for å bli kjent med "jenta". Jeg sitter og stokker en stund og merker ingenting, bare en litt nervøsitet. Plutselig river det i hånda mi og jeg får hjertet i halsen, jeg fater tak i det øverst kortet og gjett hva det står? "Avslutning og begynnelse". Hva kan jeg si, jeg er ikke overtroisk, men jeg fornekter ikke at det er noe mer mellom himmel og jord. Og jeg klarer ikke slutte å tenke på dette. Føles ut som noen prøver i fortelle meg noe liksom. Forvirra jeg.

Jeg aner heller ikke helt hvorfor jeg skriver dette her lenger men hadde vært fint med noen råd? Har blitt litt av en post dette, skulle bare være kort men har visst tømt meg helt :)

Ta forbehold om skrivefeil eller litt frem og tilbake i fortellingen hehe...

Alle tilbakemeldinger blir godt tatt imot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør på tante og gi dama di fyken. Og prøv deg gjerne på den andre dama som du er avstandsforelsket i. For meg høres det ut som om du vil bli kjent med den nye dama for å finne ut om hun er bedre enn den gamle. Det blir helt feil, for det blir altså med hensikt for å finne seg en ny dame, og det er nesten like ille som å være utro.

Jeg vet du elsker kjæresten din men noen ganger så må man bare gå videre.

Lenke til kommentar

Det er veldig viktig å ikke bli "én" person når man er i et forhold. Det er veldig vanlig at man glemmer alle andre rundt seg, spesielt i den første nyforelska perioden, og det er veldig synd. Spesielt hvis det går så langt at man mister flere venner. Når man en dag gjør det slutt - hvem skal man gå til da?

Om du ikke er forelsket i hun, og ikke føler at det er riktig å bli i forholdet, så er å gjøre det slutt det eneste rette. Jeg vet det er vanskelig, men begge tjener faktisk på det.

Du er ung, og hun er ung. Det kommer garantert flere kjærester.

Lenke til kommentar

Jeg har fort tid siden vært i akkurat samme situasjon som deg. Jeg er en gutt på 19år og var sammen men en litt yngre jente. Vi hadde vært sammen i 3 og et halvt år. Kjenner meg godt igjen i sånn du beskriver forholdet deres. Særlig det med at dere har vært myye sammen, og det med gratis ringetid etc. Er vanskelig å gi noe godt tips, men i mitt tilfelle endte det med at jeg slo opp. Forholdet ble rett og slett slitsomt. Har vært singel nå i et halvt år og trives egentlig med det. Angrer ikke noe særlig på det valget jeg tok, selv om jeg fortsatt synes hun er en nydelig og snill jente.

Har brukt tiden som singel til å bli kjent med ganske mange nye jenter, men mest som venninner. Vil annbefale deg å ta det rolig med alle nye jenter du måtte like. Etter et relativt langt forhold er det godt å hvile. Fint å bare være venner en lengre stund, er det noe mer så kommer det automatisk med tiden.

Lykke til med evt valg du tar ;)

Lenke til kommentar
Gjest gjest_frustrert

Tusen takk for at dere orket å lese igjennom :)

Jeg ser det dere sier, det er ikke riktig å bli i et forhold som man ikke føler er like riktig lenger, ikke for noen av partene . Sitter i tenkeboksen litt til før jeg til slutt sikkert får et spark i ræva :)

Lenke til kommentar

det forholdet du beskriver, minner med veldig mye om mitt tidligere forhold med xèn min...

følte eg ikke fikk nokk space osv.. ble slutt etter litt over 11 mnd med oss.. har savnet henne mye da i perioder.. men har kommet i ett nytt forhold nå og det føltes bare riktig på en måte sånn som det er nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...