trondbue Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Prøvde å innstallere Ubuntu 7.10 på PC-en, men fikk da feilmelding da jeg skulle starte opp. Prøvde derfor å få opp igjen Windows 2000 som lå på samme harddisken med windows cden, men den klarte ikke å finne noen Windows. Prøvde meg derfor frem med fixboot og fixmbr, men dette virket ikke. Når jeg prøve å partisjonere harddisken under windows installasjonen får jeg opp en harddisk på 1 MB og en på rundt 2090 GB, mens det i virkeligheten bare er en disk på 320GB.. Prøver jeg å lage en partisjon ut av den havner denne uansett på 2090GB og det dukker opp 2090GB til som jeg kan partisjonere. Prøvde å starte opp Disk Manager, og der får jeg opp en melding der det står: "Disk Manager has determined that MBR reads on this drive are being redirected to another record. This could indicate the presence of other hard disk partitioning software. This could also be caused by a virus." Noen forslag til hva jeg kan prøve? Harddisken er en Seagate 320 GB og sitter i en gammel Pentium 3 maskin. Mener bestemt at biosen påsto at harddisken var på 136GB mens den nå sier 128GB. Vet ikke om dette har noe med problemet å gjøre. Hadde uansett 320 GB i windows, og biosen skal støtte harddisker over 136 GB. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Kjør i gang en low-level format og se om ikke en haug med nuller får disken til å skjerpe seg: http://hddguru.com/content/en/software/200...el-Format-Tool/ Lenke til kommentar
Ståle^^ Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 kast in win cd-en, gå i recorvery modus og "fixmbr" - usikker på nøyaktig command men det googler du på no-time Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 kast in win cd-en, gå i recorvery modus og "fixmbr" - usikker på nøyaktig command men det googler du på no-time Les innlegget hans, han har prøvd det. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Nå funker i hvertall disken igjen! Brukte Disk Manager fra Seagate og fant et valg der det sto "Write MBR Boot Code", og etter det virker den. Prøvd det å trykke på det samme 4 - 5 ganger før det uten at det gjorde noen forskjell, så hva som gjorde at det virket denne gangen vet jeg ikke. BIOSen sier nå det er en HD på 136GB og windows finner den som en på 320Gb, så da er alt som før der. Men når jeg starter opp Disk Manager igjen nå får jeg fortsatt den samme MBR feilmeldingen i starten, noen som vet grunnen til det? Virket før jeg fikk prøvd med low-level format, så har ikke gjort det. Endret 2. november 2007 av trondbue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå