Gå til innhold

Kristopher Schaus "De syv dødssynder" - viktig debatt?


Anbefalte innlegg

Det er show/penger å tjen/morro! Dere kristne har advart alle mennesker om de 7 dødssyndene og hellvette! la nå folk gjøre som de vil! om de ønsker å havne ett annet sted enn dere er det DEMS VALG! VRI VILJE .. er ikke det noe dere kanskje ønsker? eller skal man være tvungen til gud og himmelen som dere VELGER!? Nei!, drit i det la de som synes det er morsomt følge med, OG respekter oss! vi respekterer dere og deres tro osv!

 

Her vil jeg jo bare påpeke at det er vel heller få evangeliske kristne som har tatt ordet "dødssynd" i sin munn i seriøse ordelag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er show/penger å tjen/morro! Dere kristne har advart alle mennesker om de 7 dødssyndene og hellvette! la nå folk gjøre som de vil! om de ønsker å havne ett annet sted enn dere er det DEMS VALG! VRI VILJE .. er ikke det noe dere kanskje ønsker? eller skal man være tvungen til gud og himmelen som dere VELGER!? Nei!, drit i det la de som synes det er morsomt følge med, OG respekter oss! vi respekterer dere og deres tro osv!

 

Her vil jeg jo bare påpeke at det er vel heller få evangeliske kristne som har tatt ordet "dødssynd" i sin munn i seriøse ordelag.

 

 

joa, men hvorfor klage på ett program som bare viser fakta fra rundt i verdenen? jeg fikk skremmende faktar om at vi fester bort så mye penger iløpet av ett år som kunne redda befolkning på nesten hele europa i sudans pengesumopplegg...! og det er underholdene.. skal jeg lage store debatter om reisepastoren på tv2 pga jeg ikke er no fan av kristendom? Nei!, jeg velger å se på noe annet og driter i programmet lix... værre bør det ikke være for de kristne heller! de skal faen meg lære å respekter ikke kristne! Noe mange av dem aldri har gjort...

Lenke til kommentar
Jeg er langt på vei enig Keegan, jeg synes programmet har mye bra for seg, selv om det lagt på litt feil premisser. Jeg tror de fleste kristne har 100% respekt for kristne og ikke-kristne på lik linje - vi er jo alle mennesker og i samme båt, selv om vi kanskje ikke tror på det samme.

 

Det er jeg hundre prosent sikker på at ikke stemmer! Eller stemmer opp til et visst punkt, deretter ser de kristne på seg selv som langt LANGT bedre mennesker enn oss andre som av en eller annen grunn ikke tror. Dette har jeg vært utsatt for mange ganger, det kommer til et visst punkt så kommer det frem at de syntes de er bedre mennesker fordi de TROR.

 

On topic:

 

De er gledelig å se hvordan folk reagerer på at reklame sponsorenes feighet og jeg kommer helt klart selv til å boikotte disse butikkene en god stund fremover pga dette! Enda et godt bevis på hvor stor "respekt" gude dyrkerne har her i landet... på tide å slå tilbake snart kjære med ateister :D

Lenke til kommentar
Jeg er langt på vei enig Keegan, jeg synes programmet har mye bra for seg, selv om det lagt på litt feil premisser. Jeg tror de fleste kristne har 100% respekt for kristne og ikke-kristne på lik linje - vi er jo alle mennesker og i samme båt, selv om vi kanskje ikke tror på det samme.

 

Det er jeg hundre prosent sikker på at ikke stemmer! Eller stemmer opp til et visst punkt, deretter ser de kristne på seg selv som langt LANGT bedre mennesker enn oss andre som av en eller annen grunn ikke tror. Dette har jeg vært utsatt for mange ganger, det kommer til et visst punkt så kommer det frem at de syntes de er bedre mennesker fordi de TROR.

 

Sorry, den der må du dokumentere bedre. Hvor mange har du hørt si at "Jeg er et bedre menneske enn deg, fordi jeg TROR"? Sa de det rett ut, eller var det bare noe som du følte at de mente? Og hvordan vet du at disse ev. er representative for "de fleste kristne"?

 

Hvordan vil du få denne påståtte påstanden til å stemme med at kristne (i likhet med mange andre) sier at alle mennesker like mye verdt?

 

On topic:

 

De er gledelig å se hvordan folk reagerer på at reklame sponsorenes feighet og jeg kommer helt klart selv til å boikotte disse butikkene en god stund fremover pga dette! Enda et godt bevis på hvor stor "respekt" gude dyrkerne har her i landet... på tide å slå tilbake snart kjære med ateister :D

 

Hva kommer det av at noen ikke klarer å tenke klart når man kommer inn på spørsmål om religion og livssyn?

 

Det er altså rundt 20 000 som har skrevet under på denne aksjonen. Tar vi svakt i og regner at det ikke er flere enn 10-15 % som er aktive kristne i Norge, utgjør det mellom 500 og 750 000 personer. Det betyr at kanskje så mange som 98 % av norske kristne ikke har skrevet under, inkludert Magazinet-redaktøren Vebjørn Selbekk.

 

Disse 2 % som har skrevet under er nok ikke helt representative for "gude dyrkerne" her i landet...

 

Det hele minner altså mest om storm i vannglass, både fra annonsørene og alle ateistiske anklagere.

 

Mvh

Evig Student

Endret av Evig student
Lenke til kommentar
Expert, Maxbo og Opplysningen 1881 har allerede trukket annonser fra Kristopher Schaus humorprogram «De 7 dødssyndene», og flere kan følge.

 

Det var den kristne avisa Norge i Dag som startet aksjonen, der de truer med å boikotte varer produsert av leverandører som annonserer på TV 2 rundt Schau-programmet. Det har åpenbart fungert.

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/11/07/517486.html

 

 

Heia "kristen-norge" :cry:

Typisk eksempel på hvilken makt de kristne har? Jeg setter pris på at ikke alle lar seg bøye, og at vi lever i en tid da et slikt program er å finne!

Lenke til kommentar

Uansett hva man mener om programmet, har ikke annonsørene noen rett til å bestemme hva som skal sendes. I følge Vårt Land trekker Opplysningen 1881, Expert, Maxbo og Disney annonser i forbindelse med programmet. Andre aviser nevner Cola.

 

Jeg trenger en ny varmeovn og hadde tenkt meg på Maxbo i morgen. Nå har jeg endra planer. I helga kjøpte jeg Pepsi i stedet for Cola. Vis hva dere synes om annonsørene som driver sensur!

 

Edit:

her kan man følge med på hvilke firmaer som skal boikottes:

 

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=13661

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar
Det er påfallende at det ikke kommer noen motaksjon. Hvorfor gjør det ikke det? Fordi programmet bare er tull fra ende til annen.

Noe sier meg at fyren kanskje burde lese litt om sin egen religion han støtter denne aksjonen for.

 

Ikke minst, men det sier også ganske mye om de aktørene som støtter sensuren.

 

Feks Coca Cola:

Nazi_cola.jpg

Lenke til kommentar
Expert, Maxbo og Opplysningen 1881 har allerede trukket annonser fra Kristopher Schaus humorprogram «De 7 dødssyndene», og flere kan følge.

 

Det var den kristne avisa Norge i Dag som startet aksjonen, der de truer med å boikotte varer produsert av leverandører som annonserer på TV 2 rundt Schau-programmet. Det har åpenbart fungert.

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/11/07/517486.html

 

 

Heia "kristen-norge" :cry:

Typisk eksempel på hvilken makt de kristne har? Jeg setter pris på at ikke alle lar seg bøye, og at vi lever i en tid da et slikt program er å finne!

 

Flott om du kunne slutte å bruke uttrykk som "de kristne " eller "kristen-norge" om to prosent av dem, ref. mitt innlegg noen hakk lenger opp.

 

Mvh

Evig Student

Lenke til kommentar
Det er påfallende at det ikke kommer noen motaksjon. Hvorfor gjør det ikke det? Fordi programmet bare er tull fra ende til annen.

Noe sier meg at fyren kanskje burde lese litt om sin egen religion han støtter denne aksjonen for.

 

Noe sier meg at du kanskje burde stå frem med hva du selv står for, før du antyder noe om andre.

 

Det er forøvrig ingen logisk motsetning mellom at omtalte program inneholder mye tull, og at noen som bruker slike betegnelser på programmet også selv mener noe tull.

 

Men det er et snev av poeng i påpekningen av mangelen på motaksjon. Har de som ergrer seg så klart og sterkt og høylydt over boikottaksjonen det bare i munnen?

 

Selv ville jeg skrevet under en boikott av boikotten på dagen, men lider for mye av dødssynden latskap til å starte en motaksjon.

 

Mvh

Evig Student

Lenke til kommentar
Flott om du kunne slutte å bruke uttrykk som "de kristne " eller "kristen-norge" om to prosent av dem, ref. mitt innlegg noen hakk lenger opp.

 

Fordi....?

 

Det VAR de kristne som fikk sponsorene til å trekke seg, var det ikke? Så hva er da galt med å bruke "de kristne" da? Eller er du kanskje kristen selv og føler deg støtt av navnet "kristen"?

 

Skjønner ikke problemet ditt med dette jeg..... :(:cool:

Lenke til kommentar
Gidder noen å forklare meg hva faen denne De sju dødssynder går ut på? Har ikke fått det med meg.

Det var noe en pave fant på en gang. Det har ingenting med kristendom å gjøre.

 

Nei.... akkurat! :ph34r::dribble:

 

 

... men vent litt, de 7 døds syndene er FUNNET på av en PAVE? Er ikke han liksom det store talerøret mellom syndere og gud her på jorden da? Men da må det vel ha NOE med kristendom å gjøre... eller?

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Flott om du kunne slutte å bruke uttrykk som "de kristne " eller "kristen-norge" om to prosent av dem, ref. mitt innlegg noen hakk lenger opp.

 

Fordi....?

 

Det VAR de kristne som fikk sponsorene til å trekke seg, var det ikke? Så hva er da galt med å bruke "de kristne" da? Eller er du kanskje kristen selv og føler deg støtt av navnet "kristen"?

 

Skjønner ikke problemet ditt med dette jeg..... :(:cool:

 

Da tror jeg du får lære deg litt norsk.

 

"De kristne" er bestemt form - altså en kategorisk generalisering som ikke hører hjemme i en slik sammenheng.

 

Men hvis du mener at det er greit å si "ateistene" hvis 2 % av norske ateister mener noe, så er det selvsagt greit å bruke bestemt form.

 

Altså at hvis 2 % av norske ateister mener (som jeg vil tro at minst 2 % av dere gjør) at Siv Jensen er bør bli statsminister, kan jeg med samme rett si at Ateistene mener at Siv Jensen bør bli statsminister.

 

Eller hva som helst annet som 2 % av dere måtte mene.

Lenke til kommentar
Flott om du kunne slutte å bruke uttrykk som "de kristne " eller "kristen-norge" om to prosent av dem, ref. mitt innlegg noen hakk lenger opp.

 

Fordi....?

 

Det VAR de kristne som fikk sponsorene til å trekke seg, var det ikke? Så hva er da galt med å bruke "de kristne" da? Eller er du kanskje kristen selv og føler deg støtt av navnet "kristen"?

 

Skjønner ikke problemet ditt med dette jeg..... :(:cool:

 

Da tror jeg du får lære deg litt norsk.

 

"De kristne" er bestemt form - altså en kategorisk generalisering som ikke hører hjemme i en slik sammenheng.

 

Men hvis du mener at det er greit å si "ateistene" hvis 2 % av norske ateister mener noe, så er det selvsagt greit å bruke bestemt form.

 

Altså at hvis 2 % av norske ateister mener (som jeg vil tro at minst 2 % av dere gjør) at Siv Jensen er bør bli statsminister, kan jeg med samme rett si at Ateistene mener at Siv Jensen bør bli statsminister.

 

Eller hva som helst annet som 2 % av dere måtte mene.

 

Griet, det skjønner jeg uten briller :thumbup: , men hva skal vi kalle dem da? "De som tvinger andre til å adlyde" gruppa? Hang meg bare ikke opp i navnet jeg da, syntes at "de kristne" var et dekkende ord.... :dribble:

 

Men ser du har rett. Det er bare hvis du er medlem av Hell's Angels og gjør noe galt at ALLE i hele Hell's Angels kan anklages for dette. Må tro om de er like lei av det som det du er? :D

Lenke til kommentar
Uansett hva man mener om programmet, har ikke annonsørene noen rett til å bestemme hva som skal sendes. I følge Vårt Land trekker Opplysningen 1881, Expert, Maxbo og Disney annonser i forbindelse med programmet. Andre aviser nevner Cola.

 

Jeg trenger en ny varmeovn og hadde tenkt meg på Maxbo i morgen. Nå har jeg endra planer. I helga kjøpte jeg Pepsi i stedet for Cola. Vis hva dere synes om annonsørene som driver sensur!

 

Edit:

her kan man følge med på hvilke firmaer som skal boikottes:

 

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=13661

 

 

Kan ikke begynne å boikotte firmaer som driver med reklame på ting du ikke liker, firamet putter logoen sin der det er folk som har øynene sine, der logoen kan få folk til å tenke på dem neste gang de trenger akkurat det som firmaet selger/driver med. Og du kan ikke begynne å boikotte dem for det, skal rimi, farris begynne å bare reklamere bakerst i bibelen for at kristne skal begynne å bruke de produktene? De skal få lov til å putte logoen sin der det lønner seg for dem så lenge de er best betalene.. uten å bli kritisert/boikottet!

Lenke til kommentar
Gidder noen å forklare meg hva faen denne De sju dødssynder går ut på? Har ikke fått det med meg.

Det var noe en pave fant på en gang. Det har ingenting med kristendom å gjøre.

 

Nei.... akkurat! :ph34r::dribble:

 

 

... men vent litt, de 7 døds syndene er FUNNET på av en PAVE? Er ikke han liksom det store talerøret mellom syndere og gud her på jorden da? Men da må det vel ha NOE med kristendom å gjøre... eller?

 

 

Katholikkene som har dødssyndene om jeg husker riktig? er ikke no ekspert på hva som er hva religion:P, men er ikke de kristne, men de kristne henger seg forsatt opp i hva oss som ikke er i noen religion og hva vi gjør, vi skal respektere dem og la dem gjøre som de vil, og jeg gjør det, men de skal la oss få gjøre hva vi vil, skjønner at noen tar det schau gjør for å krenke de kristne/katholikkene, men de velger selv å bli opphengt i det, om en kristen/katolikk sier jeg er teit fordi jeg trur på big bang/eller lager parodi eller noe ut ifra det gir jeg faen i det... jeg tror på det jeg tror på, og driter i hva andre mener, de har rett til sin mening/tro, uten at jeg skal ha noen innvirkning på det.

Lenke til kommentar

Herregud.no: Kristne raser mot Schau-sensur!

KRISTNE RASER MOT SCHAU-SENSUR

 

Mange kristne mener at det er dypt urettferdig at annonsører nå trekker seg fra TV 2 og programmet ”De syv dødssyndene”. Vi har gjort det samme som Schau i åresvis uten å få like mye oppmerksomhet, påstår en kjent pastor.

 

Pastor Bjarte Sæle i Svevende Ord reagerer sterkt på at annonsører som Coca-Cola og Expert ikke vil assosieres med Kristopher Schaus program om synd.

- Det er for så vidt prisverdig at han setter synd på dagsorden, men vi kristne har tross alt dyrket de syv dødssyndene i mange år, og det i enda større omfang enn Schau. Men Coca Cola og Expert har aldri løftet så mye som et øyebryn, påpeker pastoren til Herregud.com.

 

- Hvorfor er det så viktig for dem å boikotte nå plutselig? Hvorfor dette knefallet for Schau?, undrer Sæle. - Er det bare fordi at han er en kjendis? Han har uansett ikke klart å gjøre en brøkdel av det vi har holdt på med i åresvis.

 

Sæle mener bestemt at kristne har vært mye grundigere enn Schau.

 

- Jeg vil trekke frem våre katolske kollegaer som har utført oralsex på den ene generasjonen smågutter etter den andre. Og glem ikke pastoren i Knutby som hadde sex med mange av de unge kvinnene i menigheten, før han til slutt tok livet av både sin kone og en av elskerinnene sine. Vi har forstandere og pastorer over hele verden, som jevnlig blir tatt på fersken med mindreårige. Våre kreative venner i Jonestown tok livet av hele menigheten, og våre katolske brødre i Afrika har klart å lure millioner av mennesker til å tro at kondomer er infiserte med Aids og at de heller ikke hjelper mot uønsket graviditet eller kjønnssykdommer. Hundretusenvis av mennesker er døde eller syke på grunn av dette, men får vi noen reaksjon fra Canal Digital eller Expert? Neida. TV-stasjoner eller aviser som skriver om disse tingene, blir aldri boikottet av disse selskapene. Da er det greit nok, liksom.

 

- Og tror Coca Cola og Disney at vi har loppet våre medlemmer for penger bare for moro skyld alle disse årene? Er det ikke nok at vi har både kollekt, tiende, avtalegiro og telefonnumre som koster 20 kroner minuttet? Hva mer forlanger egentlig disse firmaene av grådighet, før det blir aktuelt med boikott?

 

Herregud.com krever nå i likhet med Sæle at de aktuelle firmaene tar ansvar. De må jo kunne anerkjenne oss som virkelig har strukket oss langt når det gjelder å teste de syv dødssyndene. Her har vi kristne faktisk anstrengt oss ganske mye, og så kommer en såkalt ”komiker” og tar hele æren. Dette er typisk for vårt ateistiske samfunn. Kristne blir ignorert og latterliggjort. Nok er nok!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...